mandag 24. mars 2014

41 år og korkelår...

Lenge siden nå.
Av nytt som har skjedd er nå at jeg har overlevd mitt første år i 40 åra...Og som seg hør og bør får jeg en intens trang til å bli blond før bursdager...


Bestemt meg for at jeg ikke skulle la bursdagen min passere i taus og kunstig beskjedenhet. Tidligere år har jeg bare smugtittet innom Facebook uten å legge igjen spor og lata som jeg har vært gørr opptatt...Og oppfordra mannen min til å gjøre det samme når han hadde bursdag. Virke sånn passe opptatt..Men i år gjorde jeg noe helt unorskt..

Og sannheten var at jeg var hjemme med syk unge. Ungen gjorde det slik at jeg måtte vaske alle sofa trekka uten å gå i detalj, og det på bursdagen min! Men jeg hadde ingen store planer alikevel...Tusla rundt i slåbrokken store deler av dagen som var hovedmålet mitt...Men hadde noe som kvernet i hodet mitt. En vennine av meg hadde bursdag i februar. Og jeg hadde glemt den! Hun glemmer ALDRI burdager...Og jeg glemmer gjerne alle som ikke er på Face eller bor under samme tak som meg. Og gikk på en smell. Kom på det to dager før jeg hadde bursdag selv og da hadde jeg et dilemmaet om jeg skulle vente ut til burdagen min var ferdig så det ikke skulle virke opplagt at jeg huska den bare fordi jeg hadde nært forstående. Her måtte jeg bare finne på noe kjapt. Hun kommer alltid innom på burdagen min og da var planen at jeg skulle åpne med blomster og unnskyld kort. Venta i grunn på det hele dagen. Hadde skrevet et skikkelig legge meg flat kort..Ikke det at hun er så nøye på det. Hun synes i grunn bare det var litt vittig at jeg hadde gått på en smell og glemt det. Men etter en hel dag hjemme så måtte jeg til slutt på butikken den kvelden og gav mannen streng beskjed om at han måtte ringe meg hvis hun kom..Kom hjem igjen og oppdaget at hun hadde vært der pga blomster til meg på bordet. Ropte på mannen og kjefta at han ikke hadde ringt meg..Han hadde prøvd å ringe flere ganger, men var ikke dekning. Jeg måtte be om unnskyldning til mannen  og ringte straks til venninna for å legge meg flat på telefon, mens venninna bare lo. Hun merka på mannen min at han ikke ville la henne gå og at det var noe i gjerde...Men han hadde fått gitt henne blomster. Er siste gang jeg skal glemme en bursdag..Sikkert begrensa hvor ofte du kan legge deg flat og komme unna med det. Selv om jeg er veldig svak for mennesker som gjør det. Kommer unna med det meste hvis man bare er villig til å legge seg flat nok hos meg. Mannen vet dette men han blir liksom ikke flat nok for meg;-) Pussig det der..Har nok ekstreme krav til de nærmeste..
Har egentlig litt godt av å tilbringe litt tid hjemme for helga før var det helgetur til Bergen uten mann og barn. Startet jo usedvanlig bra med at jeg jaga på mannen i frykt for å komme for seint til flyet. Ente med at jeg satt på verdens minste flyplass over 2,5 time før flyet skulle gå og røra...Delte villig vekk mine tanker på Face..
Er de som får gjennomgå når jeg kjeder meg...


Prøvde meg på en selfie på flytoalett uten stort hell og et i flysetet.






Men damen ved siden av meg tittet så rart på meg. Og jeg var 20 år eldre enn henne så ble litt flaut. På toppen av det hele luktet det øl av meg. Og jeg satt med en ganske stor burk med ansiktskrem i veska som jeg hadde smugla forbi sikkerhetskontrollen. Dette tegna til å bli en vill helg;-) Og helga i Bergen ble som vanlig en litt hårete og glamorøs affære.

Var punch ansvarlig på lørdagens store fest og mente bestemt at jeg hadde et naturtalent...

3 boller av denne og litt av dette..

 gjorde at jeg følte meg litt som dette...

Ble vel ferska litt av mannen når jeg publiserte nytt profilbilde på Facebook 2,5 timer før han måtte opp med barna på en annen kant av landet... Hadde vært en rolig kveld var den offisielle versjonen jeg serverte mannen...
Da var det hjem igjen til virkeligheten og kjernefamilien mer sliten enn når jeg dro..Og helga etter skulle jeg i 66 års lag. Og uten barnevakt så stilte jeg opp som representant fra denne kjernefamilien. Er nå det minste jeg kan gjøre;-) Her er dobildet når jeg kom hjem fra 66 års festen lørdags natten..Egentlig som bevis på at jeg var fin i form til mannen. Ikke det at han på noe måte har etterlyst det, men kan aldri vite...


Og her er dagen derpå siden det var min tur til å stå opp med ungene...Litt glitter på øyelokka skjemmer ingen;-)

Men er andre ting og skjems over; 5: 2 dietten har gått over til 7:0 dietten siste uke. Selv om mannen nok tror det er nærmere en 6:1. Tok og ferska mannen på kjøkkenet her om dagen med handa inni godteskapet og kjeften full av godteri. Han følger jo opp fastedagene sine vel troende at kona hans gjør det samme;-) Med bakgrunn av at jeg dagen før kom inn døra gumlende på en bit foccacia mens han hadde fastedag og tok meg et glass solo ble det nok for mye for mannen min siden han var på en 5:2 dag...Fikk vel høre at jeg ikke var snill. Jeg var snill nok til å stå på kjøkkenet.. Men over til mannen og godteskapet. Han så sååå skyldig ut, men forklarte at han gjemte seg på kjøkkenet av hensyn til meg siden jeg hadde en sånn dag;-)  Og jeg forledet han ikke til å tro noe annet. Var da unødvendig å fortelle at jeg hadde hatt tapas til lunch den samme dagen og laga meg noen gode blinkser mens han var på svømmetrening med 6 åringen. Minsten sladrer ikke hvis jeg bare deler med meg. Mens mannen og jeg smugspiser i beste mening...Skal bli interessant her hvis vi skal faste på forskjellige dager..Let the games begin;-) Siden jeg tror minimal innsats gir enorme resultater så befant jeg meg i en lei situasjon på lørdag. Trodde jeg nå var klar for størrelsen Small. Så feil kan jeg ta;-) Satt dønn fast..Tenkta da:  "Hmm et bra selfie moment..." Så feil jeg tok;-)

Om mulig enda et pussig selfie moment fra sist jeg sjekka inn..



Søndag skulle vi lufte kjernefamilien i nærområdet..Hovenga i all sin prakt;-) Dagens kjernefamilie bestod denne dagen av 5 unger fra alderen 2, 5 til 7 år. Og to menn på 41 år..En moderne kjernefamilie med andre ord. Publiserte et bilde på Face, sånn som alle friskusene liker. Unnlot å si at vi kjørte til NRK Telemark og traska 200 meter inn i skogen og stoppa for å grille pølser. Var riktignok de sunne pølsene..Litt bedrag skal man komme unna med;-)

Mannen var kjapp til å trekke kamera når jeg testa ut min nye telefon på nærbilder av små objekter...Her er jeg i aksjon som naturfotograf...

Obligatorisk selfie av to gode turkamerater..

Og min nye panoramafunksjon..


Nå er planen fremover at jeg skal holde meg rundt hushjørnene siden 6 åringen ropte på pappa og Tonje(meg) i skogen..Og minsten kommer bare bort til meg for å tørke av snørr på klærne mine. Jeg har blitt hans personlige snørrfille. Jeg har konstant snørr på høyre skulder og venstre lår. Men nå skal mamma være en kraft å regne med fremover...Vi må jo ikke glemme at vi er en kjernefamilie.

Status så langt:
  • 41 år og korkelår.
  • Hekta på selfies.
  • Relativt lav selvdisiplin.
  • I overkant høyt selvbilde.
  • Og få sperrer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar