søndag 26. august 2012

"Supermamma" bobla sprakk ikke bare, den revna...

Felles frokost er en selsom opplevelse. Minsten smører prim utover der han får det til og i alle tilgjengelige kroppsåpninger. Kliner litt utover den som sitter nærmest og. 4 åringen forteller vitser mest med promp og buser. Om å gjøre å ikke le..Come on ketchup vitsen er blitt kraftig modifisert for å si det pent. Så der sitter vi voksne og biter oss i underleppa for å ikke le. Mannen overtar brødskjæringa for han har sett seg lei på min brødskjæring. Mannen slenger til meg denne skiva som han sier er bare min;-)


Greier simpelten ikke å skjære rette brødskiver. Har virkelig prøvd og. Men skyldes nok mine skeive hornhinner. Jeg vil jo ikke spise de skeive brødskivene. Er jo nesten et halvt brød:-)  Det var noe han fant sjarmerende hos meg i starten. Men det har gått over for lenge siden sier han:-) Men hva har sjedd?!:-)
Jeg prøver å gi skiva tilbake til mannen men den kommer raskt tilbake. Mens skiva går sånn att og frem mellom oss samtidig som 4 åringen forteller dårlige vitser om busemenn, så glemte vi han her. Vet om en som gjerne vil ha skiva:-)


Opprydningen er litt sånn som hvor skal vi begynne... Sklir avgårde på prim og leverpostei på gulvet.

Søndagens frokost inntas seint. 4 åringen og jeg sov til nesten 10. Når vi stod opp var minsten i innspurten før leggetid. Er på tide og legge minsten når han blir eitrende forbanna og velter møbler rundt i stua;-)

Under dagens frokost sier jeg til 4 åringen at vi gjorde en god jobb når vi laga deg. Han: "Ja, dere fant skjellettet først. Og jeg mangler ingen deler!" sier han og slår ut med hendene. Resten av frokosten leita 4 åringen etter om han har hår på brystet og sammenlikner hår på armene med pappaen, mens de mauler bacon om kapp:-) Dagens frokost vits var om en nese. Ingen buser eller promp. Så da lo vi godt;-) Synes igrunn busevitsen fra lørdagen var best, men det må han aldri få vite;-) Det var rett og slett harmoniske tendenser rundt frokostbordet.

Rapporterte skader denne helga er at minsten dro til meg med ei sleiv over nesa så jeg gikk med følesløs nese i to timer. Kraftig lugging ble jeg også utsatt for. En strekk i skuldra pådro jeg meg mens jeg la på nytt sengetøy. Og legge på nytt sengetøy er utrolig kjedelig..Tar det alltid av på morraen og glemmer det til vi står der og skal legge oss. Blir dårlig stemning av noe sånt;-) Spesielt mannen hater dette. Så i går kveld tenkte jeg skulle sprite det litt opp. Her skulle senga reies på en sexy måte;-) Endte som det måtte det at jeg fikk en strekk i skuldra mens jeg skulle lufte dyna på en litt dramatisk sexy måte.. Og jeg som hadde store planer om å gjemme meg inni dynetrekket og hvis det ikke funka skulle jeg bli slangedama og krype inni putetrekket:-) Men fikk slått fast en ting. Det er ikke noe sexy med oppreing overhode!;-) Og jeg som til og med har hatt eksamen i praktisk sengereing på sykepleier utdanningen. Tenk om jeg hadde stryki på den hadde jeg ikke vært her jeg er i dag...;-)

Fant noe sjokkerende på bloggen min. Har prøvd meg på litt reklame på bloggen. Så i dag leste jeg følgende:

Meet chinese lady. Feeling lonely? Seek a loyal Chinese girl to warm your soul...

Hmm..dette er litt suspekt for ei rødstrømpe som meg og svelge:-)  Er det sånn at jeg nå er blitt en småbarnsmor med en høyst seriøs husmorblogg som reklamere med nettdating i grenseland?;-) Ble lovt at det skulle bare komme reklame som stod i stil til bloggens innhold. Kan ikke si å huske at jeg har skrevet om kinesiske callgirls eller unnskyld meg mente nettdatere;-) Mannen sier jeg først må bekymre meg når chinese ladyboys dukker opp;-) Skal få rydda opp i dette snarest. Så i mellomtiden så beklager jeg for upassende reklame;-) Er jo tross alt husmorstoff leserne mine er ute etter... Kan ikke sette kirkekaffen helt i halsen...

Nå må jeg advare mot litt sterkt innhold. Fikk nesten meg til å grine i hvertfall.
Her står den flotte gutten min nybada med voks i håret.


Skal i bursdagsselskap til favoritt kjæresten sin...Vi møter opp og tror dere ikke vi kommer 3 timer for seint! Festen er over...Har hørt om at det har skjedd andre men drømte ikke at det kunne skje oss;-) Jeg hadde blinksa på klokkeslettet. Jeg fikk hakeslepp og ikke minst sønnen. Men han tok det som den store lille mannen han er:-) Og jeg la meg helt flat...Har jo antagelig skada ungen for livet ;-) Kom tørt fra mannen. Ja, kan jo bare bli bedre. Han var bra oppgitt. Når vi kom hjem sjekka han nøye disse bursdagsinvitasjonene.



Overlater ikke dette til "supermamma" lenger;-) Kjørte rett bort på bensinstasjonen og kjøpte Kuli, sjokolade, is og spidermann blad. Hadde de hatt lego hadde jeg kjøpt det og... Aldri hatt så dårlig samvittighet før. Et plaster på såret var at han ble med til svigers og spiste middag. Han behøvde ikke å spise middag engang. Fikk lov til å spise is til middag i dag. Og sjokolade var helt greit til dessert;-) Et bad i bassenget kom godt med. Antagelig årets siste bad hvis mammaen skjerper seg;-) Han var like blid hele tiden han. Jaja en leksjon om at til og med mammaer gjør feil... 
Kasta en snøball på sønnen min for to år siden som traff han i øyet. Har hørt i to år nå på de mest upassende tider." Husker du da du kasta en snøball i øyet mitt mamma?"  Hva kommer nå da?:-)

Så en kjapp oppsummering av helga:
  • Innrapportert 3 skader på meg.
  • Værmeldingstjenesten min slo feil. Men det gjorde Storm og Yr sin og. Må avstå fra druer en hel uke.
  • Intuisjonen om å vinne store penger i helga slo helt feil. Vant 50 kr på skrapelodd.
  • Er uthvilt mot normalt.
  • Drukket 2 enheter med alkohol og 1,5 liter solo. Spist over en kilo druer.
  • Reklamerer for kinesisk "dating" tjenester.
  • Lagt på meg en kilo.
  • Ikke gjort noe husarbeid.
  • Supermamma boblen sprakk.

    1 kommentar:

    1. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
      (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

      SvarSlett