søndag 30. mars 2014

Fifty shades of Hovenga...

Situasjonsrapport uke 13:
Ikke de store hendelsene, men måtte bare testa ut følgende påstand i lunchen på jobb selvfølgelig...

 Melkerulltrikset...Og som dere seg så måtte jeg teipe den rakkern til skinka.


Tror de færreste der ute får en melkerull til å sitte fast under skinka...
Men jeg greier dette da.

Er nok verken min rumpe eller penn;-) Men må jeg skulle jeg ha greid den der ;-) Takk til den anonyme stunt rumpa ;-) Eller er det min..Årevis med lystgass eksponering forvirrer meg...Var i hvertfall ikke min penn og jeg synes det er et utrolig barnslig stunt...Hvem driver egentlig med slikt!!??;-)

Ellers har jeg klipt minsten. Her rigga vi oss til med sjokolade og rosiner når resten av banden var ute...

Når jeg så resultatet tenkte jeg at mannen kommer til å drepe meg...
Og mannen kom med denne påstanden..



Men synes han ser helt hærlig ut jeg. Han er bare til å spise opp;-) Ser ikke så skummel ut som han egentlig er lenger;-)
Ellers var jeg litt eplekjekk her i uka og sa til mannen nå må vi begynne å ta tran...Er liksom sånn jeg sier innimellom uten å følge opp. Og tenkte dette skulle være en slik gang...Kan ikke fordra tran! Har ikke først sagt det så står mannen ved leggetid og roper: "Tid for tran! :-)"

Og da står han klar med en stor skje med tran..Absurd hele greia. Har en sterk mistanke om at mannen liker denne rollen. Belønner meg med Sana- sol når jeg har vært flink. Det er det mest kinky oppi det hele;-) Og legger jeg meg etter han så er det første han spør etter er om jeg har tatt tranen min...Greid å lure meg unna både fredag og lørdag. Men må vel tute rett av flaske i kveld da...Men dette er mitt absurde samlivstips. Maktbalanse i de hverdagslige syslene øker spenningen betraktelig ;-) Var jeg litt småfrekk på fredag og lørdag så må jeg straffes litt (tute tran av flaske) på søndag..;-) Fifty shades of Hovenga med andre ord;-)


I dag har vi klipt epletre. Eller voldtatt. Har nå fått en ny hobby:  Bonsai tre...Mann og kone hadde en liten maktkamp da. Jeg: "Hva tror du du er?! Tredoktor!" Han:" Nei, jeg er trehviskeren..." Da håper jeg han hviska til trea at nå skal dere bli ribba for all deres prakt;-) Skal sies at vi måtte ta motorsaga litt i fjor etter besøk av en gravemaskin i hagen..Selv det kunne ikke trehviskeren gjøre noe med;-)

Men skal du nå først gjøre det så gjør det sånn at det synes;-) Her er den kjekke mannen i aksjon.

Som 5 minutter før kom med følgende påstand: "Hvordan er det å ha en mann som ikke er i nærheten av dverggrensa?" Ja han var heldig at han er rett over 1,80. For når jeg traff han var det det eneste kravet jeg hadde;-)
Vaska bil..Før bildet taler for seg selv.

Og etter bildet ble denne bloggens eneste selfie.

Jeg vaska bil og laga middag samtidig. Synes jeg har fått taket på denne multitaskingen. Dagens rett var hjemmelaget spagetti bolognes. Stod og putra i over en time og alle ropte etter ketchup når den ble servert. Der har jeg for å bo med hulemennesker;-) Tar matsminke litt lenger...

Fargen så ikke så appetittelig ut så derfor...Men det ordna seg med ketchup for småfolket. Mannen turte nok ikke å dynke maten i den rare suppa. Minsten var fornøyd og spiser som vanlig opp all maten sin. Og gir mamma en high five for innsatsen;-) Så nå har jeg fått ketchup på den fine nye telefonen min. Der har jeg for å putte linsa der den ikke har noe å gjøre...

Mens jeg spør elstemann om han likte mammaes nye pastasaus så var han heller mer opptatt av hvordan hvitløksbaguetter ble laga...
Vårpussen har gjort sitt inntok i Hovenga. Tid for fornying...

Eller skal jeg gå for den såkalte rustikke stilen..
Går for den rustikke litt til jeg tenker jeg..Er begrensa hvor sjarmerende det er med påskeliljer overalt...I morgen kommer svigermor. Lurer på om hun er enig;-)

Har hatt mye overskudd i helga. Fått sove lenge både lørdag og søndag. Har i snitt sovet 8,5 timer hver natt. Må være årevis siden sist. Fredag ettermiddag leverte vi ungene til svigerinna mi for overnatting. Rakk Thai take away og kino. Det ble et måltid uten mas på ketchup, og ketschup på de mest utrolige stedene og uten å ha helvask av gulv og unge. Uten allsang i bilen. Vi spiste nesten som dannede mennesker i et møbelert hjem. Jeg hadde bestemt meg for å prøve litt av alt. Er den dyreste taka awayen jeg har prøvd. Satt igjen med mat til en liten landsby. Ikke så rutinerte på sånt. Tenkte et øyeblikk i den sjappa. Dere thailendere er så små og derfor spiser dere sikker litt lite og. Best å bestille nok;-)

Foreslo til mannen at vi kunne gå til byen når vi skulle på kino. Han trua med at han ikke ville skifte eller dusje for han ante ugler i mosen..Som om jeg skulle stoppe innom et av vannhulla i byen..Veldig skeptisk den mannen...Jeg mente vi bare ville ha godt av å spasere litt etter uanstendige mengder med thai mat. Han skula  skeptisk på meg når han gikk inn i dusjen..Og gikk motvillig med på å skifte genser med snørr på. Var verken mitt eller hans snørr. Du kan virke veldig overbevisende mente han..Meg?!:-) Gikk som det måtte....



Publiserte dette så fort jeg kunne på Face. Kommer tørt fra mannen: "Hva publiserte du på face nå? Kjenner det rista i bukselomma..." Jeg: "Ikke noe..." Mannen må ha en sånn varslingstjeneste på meg. Og spenningsnivået stiger;-) Til mannens forsvar ble det bare en pils..
Resten av helga har det vært trafikk av unger ut og inn. Med forskjellige ønsker og behov;-) De springer nok rundt i nabolaget og spør hva andre skal ha til middag. Tegn på ny årstid når ungene henger på døra fra frokost... Mas på å overnatte hos hverandre og reise på telttur sammen og om ikke det var mulig så lurte de på en kanotur. Endte med at kompisen fikk være med på butikken. Og de fikk en eplejuice hver. Synes det var et bra alternativ til kanotur og telttur og kilovis med gotteri;-) Nå har jeg en date med mannen og en god klunk tran...
Og vet det er ytret et ønske om litt mer slyngetrening her på bloggen..Skal vie litt plass til det i løpet av uka;-) Noen har tydeligvis misforstått at dette er en fitnessblogg;-) Men gi folket det de vil ha...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar