fredag 1. mars 2013

Sannheten om Tone og Aksel...

Har vært noen feststemte dager siden sist...Må vie et innlegg til en stor mann. Vinneren av 15 km var nesten en hulkeopplevelse for meg. Har erfart at jeg ikke kan se på Northug for da vinner han aldri. Og under 15 km satt jeg på hygiene møte...Alle virket veldig uinteressert i dramantikken som foregikk i Norges nasjonalsport. De virka så hekta på hygiene. Men for meg er Petter Northug for mental hygiene å regne. Skulle presentere oss på møtet og jeg huska et øyeblikk ikke riktig hvilken avdeling jeg jobba på..Ble hjulpet av han ved siden av meg...Holdt nesten på å si at jeg er på det norske smørelandslaget..Så galt har det altså blitt;-)  Var høy som et fjell i bilen hjemover og ringte et par heldige for å gratulere dem med seieren inkludert mannen min som skulle jobbe overtid på denne spesielt utvalgte dagen. Bestemte meg der og da for å ha pølsefest for ungene. Har naturlig nok prata om verdens raskeste på ski her hjemme før..Så i dag ble det fest med pølser og tress is...Alle jubla og festen var igang.



Den glupske gjengen fordøyde ei 12 pakke med pølsebrød om ikke annet og jeg tok bare to av dem..Heldigvis var det de fiberrike pølsebrøda ellers hadde det jo nesten vært usunt;-) Men er det fest så er det fest...Var i godstemning resten av dagen. Jeg og 5 åringen satt og så på repriser av gulløpet sammen. Både 5 åringen og jeg ble litt rørt...Da dro vi frem tress isen etter minsten var lagt så det var mer til 5 åringen og meg. Måtte forte oss før mannen kom hjem...

Alt var i skjønneste orden inntil mannen kom inn med sin sylskarpe tunge:-) Og jeg siterer: "Har du sett meg grine etter jeg har gått på langrenn?!:-)" Og jeg tenkte at det kan vi jo endre på:-) Mannen gikk resten av kvelden og ropte barneskirenn og..Skjønner fremdeles ikke hva han mente:-) Ropte ut noe sånn når vi la oss og...Mulig det har tippa for han;-) Har en sterk mistanke om at http://zynzing.blogg.no/1362043211_jag_r_inte_besviken_j.html vet noe mer om dette:-)

Ellers så var det det en festdag på 5 åringen dagen etter og siden han skulle i barnebursdag. Nok en gang fikk jeg streng beskjed om at vi ikke kunne komme for seint i denne bursdagen..Og jeg siterer: "Nå må du passe på at jeg ikke kommer for seint mamma ellers blir jeg veldig sint! Husker du at vi kom for seint engang mamma?" Jeg svarte ikke...5 åringen: "Mamma! Husker du det?!" Jeg : "Nei vi glemmer det nå sier." Han: "Nei mamma!"  Ok..så er det ikke glemt enda...Men mamma er jo bare et menneske;-) Bare spør pappa;-)

Mannen hygger seg fælt for tiden..Overtid og ut å spise middag med gutta dagen etter mens jeg gikk for en kolesterol middag.

Har ikke hørt så mye om kolesterolen de siste åra så tok sjansen. Hva har skjedd med kolesterol debatten som var så het for noen år siden? Alle visste hva deres gode og dårlige kolesterol var..Samenligna og stod på værrre. Jeg var enda litt ung da kolesterol var snakkis, men husker enkelte familiemedlemmer og ikke minst pasienter var veldig opptatt av det. Så tenkte å blåse litt luft i debatten igjen og bidra til å dele mine kolesterol inntak.

Dro frem en halvflaske med bobler her nå for å feire litt i dag og...


Ble veldig satt ut når jeg smakte...Smakte som jeg best kan beskrive som funky..Men skyller munnen godt og gir meg ikke. Så nå sitter jeg og krampekoser meg og grøsser helt oppi hårfeste hver gang jeg sipper til den...Men nå hygger jeg meg;-)

Ellers går Dytt sin gang. Fått med meg at endel kollegaer klager på sine skrittellere. Synes selvfølgelig at de ikke måler nok skritt. Så i dag gav jeg bort skrittelleren til en som jeg antar går mest på jobb. Ble ikke nevneverdig imponert over tellinga. Må nok ha litt mer fraspark i skritta sine. Skal høre at du kommer. Jeg går så det disser i øreflippene og andre litt unevnelige steder og det gir resultater. Tar skikkelig fraspark fra hvert skritt. Så legger denne skritteller diskusjonen død på jobb. Gå som dere mener det eller så blir det som barneskirenn og regne. Eller så må det være noe med anatomien og gjøre. Anbefaler å feste skrittelleren et sted det disser. Bare et stalltips;-)

Siden jeg ikke gikk med skritteller i dag så tok jeg meg den friheten og snike meg bort litt. Jeg og halve Norge. Fant et tv fra 80 tallet og kosa meg stort...Hadde kortvakt på jobb i dag og heiv meg i bilen og kjørte som et olja lyn hjem og så siste etappen fra sofaen. Ungene fikk vente men Petter venter ikke på noen...

Planen i helga er og ikke gå i ett med grøftekantene.


Har ikke vaska bilen utvendig siden i fjor vår og ikke inne heller. Fremdeles sand i den etter sommerferien i Danmark...Mannen sier det er mitt ansvar. Er bare jeg som bruker den bilen der mener han....Så fint, da skal jeg montere rosa rattvarmer med matchende setetrekk. Og skal alltid ha en L bak. Har jo en til overs fra båten...


Skal lime den på med superlim:-)

Må nevne at jeg har hatt noen treff på bloggen i det siste av de som tror de finner den egentlige grunnen til at det ble slutt mellom et mye omtalt kjendispar. Selv om mannen min visstnok vet det, så vet ikke jeg riktig;-)..Så etter dagens overskriften så regner jeg med at jeg har 40000 nye sinte lesere i morgen:-) Men kan tilføye at jeg tror sannheten om Tone og Aksel er at de er bra folk:-)

Dro med ungene og mannen i butikken dag..Han tok korva med en unge oppi og en hengende forann. Han så litt tom ut i blikket. Jeg vandra foran i ensom majestet og viste vei.... Eller rettere sagt trampa i vei. Kan jo ikke gå glipp av eneste skritt. Kom til kaffehylla. Jeg: "Trenger vi kaffe?" Mannen: "Vet ikke jeg..." Og kaffe er hans greie...Kom til melkedisken. Jeg: "Trenger vi noe her? Mannen: "Vet ikke jeg..." Stilte så et generelt spørsmål. Jeg: "Vet du om noe vi trenger?" Han: "Vet ikke jeg..." Og sånn holdt vi på. Min aggresjon steg og mannen frykta nok bare hele tiden at jeg skulle gå inn i min sedvanlige shoppingmodus. Sendte han mot kassa med en realtivt velfylt handlevogn med ting vi ikke vet om vi trenger. Mens han stod i kassa ropte jeg til han fra vaskemiddelhylla: "Trenger vi skyllemiddel!!??" Og hva tror dere han svarte..Wait for it....: "Hæ?! Vet ikke jeg..." Så nå at han begynte å bli flau over å handle med meg igjen...Nå øyna jeg min sjanse. Hadde så lyst til å rope ut: "Trenger du sånn spesialskyllemiddel til trusene dine? Sånn med blomstereng lukt?" Men forholdt meg nøytral nok engang;-)


Men neste gang!:-) Kom hjem og oppdaga at vi trang majones. Og jeg liker ikke majones engang. Og kattemat. Men vi hadde 4 brød mer enn vi trenger..JADDA....

1 kommentar:

  1. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett