søndag 2. februar 2014

Vi liker det litt røft...

Snø, snø og atter littebittegrann snø...Og jeg elsker det.. Ønsker å borre nesa nedi det og lukte på det..Ser meg rundt og borrer hodet nedi snøen og nyter at jeg turte..Leker med fristelsen å hoppe fra verandaen...Må være såpass leken. Får med meg resten av gjengen. Mannen i svevet.


6 åringen på vei til andre hopp..

Jeg på vei opp, som mannen pussig nok fant meste underholdene.


Og landingen..Og den obligatoriske engelen...


Mens minsten står igjen og hyler og tror vi har blitt slukt av det avskyelige snømonsteret. Planen om å tvinge frem en snøentusiast i han har ikke helt gått etter planen. Han er ikke helt som oss han der;-)
Men dette er som sagt et land for spesielt interesserte og han er ikke spesielt interessert;-)
Her er entusiasmen til å ta og føle på...


Jeg har tatt litt del i å flytte rundt på snøen og.. Mitt ansvarsområde har vært veranda måking. Synes det har gått relativt bra selv om det noen ganger har virka som å tisse i buksa for å holde varmen. Mannen derimot har hatt ansvar for en lang og bred innkjørsel. Her fra kl 06.00. Posta bilde på Facebook med følgende tekst:  "Vet ikke om jeg morer meg eller synes synd på mannen som nå vekkes av Jørgen 2,5 år med følgende: Ut å måke pappa! Kjenner i hvertfall på noen følelser her jeg står med kaffekoppen min."


Skimter bare litt av topplua hans i det fjerne.
 Og snøeventyret  fortsatte ut uka...Yr av situasjonen så måtte jeg dele mine følelser rundt temaet snø..I denne fotosenansen så mista jeg brillene mine i snøen...Oppdaget det ikke før en stund etter. Prøvde å få med meg mannen ut å lete. Du er bare gæren var meldingen fra mannen. Vasa rundt og utrolig nok så jeg noe som stakk opp der ute..Ellers så måtte jeg ha mysa frem til snøen gikk;-)


Hadde litt dårlig tid her om dagen og visste ikke hva jeg skulle ha på meg. Tok på boblebukse. Synes det var helt genialt...Mente jeg bare så ut som en friskus. Mannen: "Jøss skal du gå på ski til jobb?" Tenkte : " Med den måkinga di så er jeg vel snart pokka nødt..." Men bare tenkte det,  sa det ikke ;-) 
Sønnen skulle på overnatting til en kompis fredag. Samtalen på vei dit gikk noe som det her: "Da må du huske at du må takke for maten å spise det du får servert, høre etter osv..." 6 åringen: " Å ja mamma og vet du hva vi får der! Batman kjøttboller som ser ut som flaggemus..." Hmmm... Jeg hadde lyst til å si : "Uuuhhhuu det er vel ikke så spesielt vel.." Men beit det i meg. Fikk høre alt om de fantastiske kjøttbollene i bilen. Mine kjøttboller må han jo tvangsfores med..Og jeg nekter å lage superhelt mat. Må vel holde at en superhelt lager maten...Dette er det nærmeste jeg kom superhelt mat. Han har ikke bedt om slik kake igjen;-) 



På sånne kjøreturer oppdaterer jeg meg gjerne om sønnens kjæreste statuser og. Skjedd mye på den fronten. Han slår opp og bytter damer og blir sammen igjen i løpet av en SFO dag...Jeg trua med å slå opp med pappaen hans i dag over noe snømåking. Mannen virket ikke så sjokkert, men gikk med på å måke hvis jeg la begge unger. Hvis ikke skulle han betale fett med barnebidrag bare jeg tok støyten;-) Må presisere at jeg bruker ironi for de som ikke har en velutviklet teft for ironi ;-) Og dette er etter en litt slitsom dag der minsten har avvikla power nappen midt på dagen uten å rådføre seg med oss. Her ser du han i aksjon når han føler at pappaen ikke har noe rett på å hvile med pledd. 



Når de kom til enighet om pleddet så kunne han like godt kjøre småbiler på pappa. 


Skal ikke han hvile så skal pokker ingen andre. Jeg følte meg lurt. Disse power nappene setter jeg høyt. Her våger jeg meg på en aldri så liten timeout.


Og ingen tør å røre mamma;-) Kan takke oss selv etter en dag uten noen spesielle aktiviteter. Men vi er en sånn familie som ikke bør reise noen sted for å oppleve eventyr... Vi er optimistiske og satser på at hjemme er best. 6 åringen gikk i pysjen til kl 12 og jeg i morgenkåpa til halv 12. Minsten hadde fått bare en ny bleie kl 12..Og mamma var sliten siden hun bare hadde sovet 10 timer denne natten. Blir slapp av for mye søvn og...Heldigvis er det pappa som får gjennomgå mest...Vanskelig å slippe en prupp her. 

Men noen fornekter seg ikke;-)  Er nå pussig med de ungene. Ingen som senser pruppelukt før de er rundt 5 år. Kan slippe en stinkbombe og de griner ikke litt på nesa engang:-)


Stod opp lørdag med blod rundt leppa og en liten veranda leppe. Vet at det har gått røft for seg da. Vet at minsten sparka til meg en gang . Men tror mannen slo til meg i søvne og. Ikke helt sikker, men tror jeg slo igjen. Mannen våkna opp også med litt blod rundt munn. At han gjorde det i søvne mener mannen han ikke kan lastes for. Men sier jeg er ond som hevner meg...Men uansett så vet man at det har vært heftig...
Skulle i bursdag i dag. Etter humøret på beboerne her så hadde ikke mannen og jeg lyst til å ta de med noen som helst sted...Men mye ordna seg i og med at han her fikk seg en 5 minutter...Se han sover meg øyne oppe livredd for å gå glipp av noe;-) 


Etter vi kom hjem så måtte mannen gå løs på slapset i gården mens jeg la unger. La en plan for at det skulle gå fort. Har aldri fått ungene i seng så kjapt..Med lesing og alt av ritualer. Mannen banna meg opp og ned ute mens jeg tente telys inne for nå skulle vi kose oss. Mannen kommer inn helt skakk i ryggen..Med følgende melding til meg: "Du har ingen opptjeningsrett til å være en slik snønazi!" Hadde visst sagt vi skulle få oss snøfreser i år..Men det er bare påstand mot påstand...Kan ikke huske noe om det;-) Åååå nå skal vi kose oss. Romantikken blomstrer i Hovenga..For vi liker det litt røft;-) 
Og tenk at vi er i februar allerede...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar