lørdag 5. juli 2014

Harru hørt om Malken...

En aldri så liten oppdatering siden sist. Har jobba litt ugunstig tidspunkt for å holde på med aktiv blogging. Gått nattevakter og har min første arbeidshelg på 9 år nå. Men jobber best under press;-)
Årets store badminton turnering fant sted forrige helg med storm i kasta og barnefri. Og med fri flyt av Kokos Kanada og lykkebobler.

Og her i huset hjelper det ikke å ha Bjørn Borg truser. Her er mann og kone i matchende pannebånd mm.


Siden det blåste så friskt og vi hadde begrensa rekkevidde ble det hestesko kasting...

Personlig så fikk jeg en seier og en tredjeplass. Av sånn ca 40 omganger. Og 4 deltakere. Men la ikke noen demper på innsatsen for det...Vi konkurrerte med harbarka hesteskokasterfolk..Legger seg ikke ut med de;-) Men viste seg at mannen hadde talang..Jeg satset heller hardt på doping;-)

Er jo badminton jeg har trena for;-)
Etter noen Kokos Kanada

og evaluering av hestesko kastingen til sånn ca til kl 04.00 så løya vinden og badminton stod for tur frem til ca kl 05.15. Her i huset mener vi alvor og ingen får gå hjem før kampen er gjennomført...Ikke noe som å spille et slag badminton til soloppgang med kokos sivene ut av alle porer...Følte selv jeg gjorde en hederlig innsats. Sliter litt med forhand men backhanden var det ikke noe å si på...Noen andre sleit litt med for mye kraft og ble veldig fasinert av lyden badminton rackerten lagde i morgentimene mens den susa gjennom lufta uten særlig treffprosent. Rart å stille det er kl 05.00 om morgenen. Håper naboene følte det samme;-) Og vi var nok på dette tidspunket som 4 individualister å regne;-) Alle var enig om at det hadde vært en god match. Og siden det er min blogg så var det jeg som vant!;-)
Og etter en krevende morgenmatch der jeg gav alt så trengte selv jeg en liten hvil...


Dette er sommeren alt må skje før seinvakt eller etter nattevakt. Og da blir det gjerne litt som dette...

Men gikk av natta på onsdag og da skulle denne kjernefamilien på stranda. Fashionabelt late..Og planlegginga til strandeventyr går bedre enn tidligere år der jeg kunne oppleve at mann og unger satt klar i bilen uten at mannen hadde tatt med seg det eneste han hadde ansvar for; badebuksa si lenge før noe annet var pakka. I år er vi et bedre team. Går over all forventning...Selv om jeg fort vekk kan bli overraska av at alle sittter i bilen klar for å dra mens jeg går i pysjen enda...Men var vel håpet om å reisa til mannens favorittstrand; Malken, som gjorde han så ivrig.... I bilen på vei til stranda ville mannen til Malken og jeg til Røra. Røra har kiosk nemlig. Det ble Røra. Mannen tok tapet pent dro frem sin greie.

Et- greps teltet fra Danmark..Kan ikke fortelle om strandliv uten å fortelle om Malken. Så når mannen hadde fått opp teltet sitt bare med hjelp av en hånd så setter han seg i fin positur og peker mot Malken..På andre siden av sjøen. Og påpeker at der har de ikke kiosk engang. Pussig nok etter at jeg hadde vært å kjøpt kaffe og krabbesnøre til han;-) Mens minsten sirkler rundt bøtta til 6 åringen med dagens fangst..En Røra krabbe.

Minsten prøver alt han kan for å få tak i den krabba. På 10`ende førsøk får han tak i bøtta. Han fillerister bøtta og jeg dukker og aner ikke hvor den krabba havna. Kan sitte med den krabba i bikinien jeg for alt jeg vet...I basketaket med å få tatt fra han den bøtta så dytter jeg minsten ned på rumpa. Og han roper av full hals: "Ikke dytt meg mamma!!" Sånn at alle de andre gjestene fikk det med seg og;-) Dette er den samme gutten som opplever full oppløsning og nært sammenbrudd tidligere på grunn av noe sand på beina... For jeg fant ut at nå må vi kutte ut å sove på dagen. Skal ikke jeg sove på dagen så skal jammen meg ingen andre heller;-) Og mannen sukker igjen for på Malken kunne vi sitti på gressplen...Og mannen redder krabba slik at 6 åringen ikke merker eventyret krabba hans hadde vært på:-) Og så sukker han tungt for 10 ènde gang at vi skulle vært på Malken. På Malken kunne vi nesten vært alene kommer det fra han. Jeg tenker at det er ikke uten grunn... Ingen har hørt om malken..Bare i vår barndom det da vi på død og liv skulle på Malken for der hadde de ikke kiosk. Mannen har barndoms minner om at han satt og speida over til Røra som hadde kiosk:-) Og hvem vil vel være alene på stranda...Og de hadde helt sikkert hørt oss hele veien til Røra for det. Og etter at jeg nå har fortalt om Malken kommer folk til å valfarte til Malken..Hvis dere er spesiellt intressert så kommer jeg med nøyaktig plassering på forespørsel;-)

Siden jeg hadde fri på torsdag så tok vi oss en tur og tittet på fremmede arter.
Og den mest hårsåre av oss sleit litt med sveisen så det ble en bøttehatt dag.


Jeg fikk spesielt god kontakt med han her.

 Minsten måtte holdes i shortekraven for at han ikke skulle hilse på han her.

Han fant ut at det var en god ide og teste ut om han kom helt inn. Regner med at den tynne døra var låst men så jammen ikke slik ut...
Og her har noen det svinaktig gøy...


Men fasinasjonen var størst overfor denne arten her.


Og ser dere nøye på bilde så ser vi eksemplarer på noen andre spennende arter og;-) Rundet av regnskog besøket med samme tradisjon som i fjor..Restaurantbesøk i Kragerø.

 Men desserten tar vi alltid hjemme...
Best sånn...


Og etter dette så var vel ikke annet å gjøre enn å teste ut Malken. For mannen skyld. Stedet med de største krabbene, beste gressletta og minst folk.  Her har dere et glimt av Malken. Mot høyre og venstre...



Og som vi hygger oss. Vannet virket mye varmere her også..

Storm i kasta og ingen kiosk. Dette er livet dere.. Og her ser vi kiosken på Røra i det fjerne...

Og dyrelivet er på nært hold.

Og minsten fikk ikke lov til å sove denne dagen heller og hadde flere nervøse sammenbrudd. Så vi fant det lurest å forlate denne idylliske plassen. Også for at jeg skulle på jobb..Ikke så værst å ha arbeidshelg når stemningen hjemme er elektrisk. Skal ha en bra hektisk dag på jobb for at det skal måle seg...




Tilslutt et ønskebilde til ære for en trofast leser;-) Sånn kan sommeren også gå....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar