mandag 23. juni 2014

Kødder ikke med Kokos Kanada dama...

Betraktninger siden sist...
Sliter litt på bilde fronten. Min telefon fokuserer ikke mere og kameraet vårt har gått i stykker. Antakelig vil dere ikke føle dere snytt for de store fotopplevelsene alikevel. Har vært i kontakt med både Telenor og Apple for å få løst problemet. Og som typisk for meg så hadde de ikke hørt om det problemet før..Så hovedvekten av bildene er fra andre bidragsytere denne gang..Takk for bidraget:-) Her er et av mine ut av fokus..


Noen vil vel kanskje mene at det er litt meg..Men så feil kan dere ta;-)

Ellers går det i det samme her..Vi hater å legge på nytt sengetøy.  Kommer nesten til håndgemeng av det:-) Jeg kidnapper dyna til mannen i prosessen og han prøver å revne min pute..Høres sikkert søtt ut dette her..Men er nesten blodig alvor;-) Lurer på om jeg skal opp å ta av sengene i dag bare for å se trynet til mannen når han skal legge seg..Men da er jeg rett og slett redd det tipper for han og at han kommer til å kaste dyna mi ut av vinduet...Det er vår form for vorspiel;-) Kanskje jeg skal hente soveposen i natt..Det hadde vært spennende;-)
Barna løser sine greier fint uten vår hjelp...



Har etter endel selvransakelse kommet frem til at jeg er mer irriterende å leve med enn mannen min er. Så nå får vi bare se om det hjelper med denne nye selvinnsikten;-) Jeg har en irriterende uvane med og ikke lukke skaper og skuffer etter meg. Har jeg vært på kjøkkenet så står minst to skaper åpne og en skuff. Jeg blir jo selvfølgelig litt irritert på dette rotet og kommer til at det bare er meg som skaper det..Samme gjelder døra til badet. Og her i huset er det ikke noe som heter privatliv så hvorfor prøve engang tenker jeg..Alltid ender jeg opp med å tissa med åpen dør. Så hvorfor jobbe i mot:-) Vi snakka om dette på jobb her om dagen..(Og ja, jeg jobber litt freelance her og der) Der var det et klokt hode som sa at jeg gir sikkert så mye av deg selv på jobb at jeg slapper av når jeg kommer hjem..Her er andre som slapper av når de er hjemme.


Og er dette min form for avslapning så lurer jeg. Klipp og lim fra Face:  " Kan vi få is, kan vi bade, kan vi få mere vann, kan vi få varmere vann, kan vi få mat, kan alle ungene i gata spise hos oss, kan alle få is..Fyller på med mer vann og varmere vann mens de heller det ut bak ryggen min igjen...Nei ikke tiss i bassenget, nei pus skal ikke bade..6 unger og kakebaking og vask av badet samtidig.. Åpent hus er stengt og mannen velger nå å klippe med bioklipp slik at hele huset blir fullt av gress..For her er det mer trafikk inn og ut enn en gjennomsnittlig internasjonal flyplass. Og på toppen av det hele blir jeg kjent for å være den sure mammaen i dag..Heretter blir det dårlig service.. Om en halv time skal vi være ferdig ordna og til naboen. Kakene er ikke begynt på og her sitter jeg. Og Jørgen har blitt fora sammenhengende i 1,5 time til bleia revner og slik at jeg får ro og holder sammenbruddet på en armlengdes avstand.." Med følgende bilder.



Men uansett kom vi oss på fest til naboen for å pleie det gode naboforholdet;-)

Og han her hadde festen sin dagen derpå..3 år:-)


Da måtte det lages 2 kaker og 3 pizzaer...Men var jo oppe klokka 06.15 så det ordna seg det:-)
Tok klokelig ikke bilder av en eneste kake og minsten fikk det han elsker mest..Jordbær med krem...Og brannbil med stor stige og flitte..


Uten at vi helt vet hva flitte er:-) Og hvis dere ser nøye på bilde over er det en tulling som har latt skuffen stå åpen;-) 
Han fikk en 4 hjuling av mormor...Så nå ragger han rundt på denne. Går 5 km/timen. Og kler han:-)


På slutten av bursdagen hans så bada ungene i bassenget, det med for lite og for kaldt vann... Mannen roper etter meg at jeg må komme å se. Minsten heiv seg splitter naken på 4 hjulingen og stakk av over plenen mot naboen. Et syn for guder...Han likner så på pappaen sin han der altså;-)

Denne helga har jeg hatt et fint knippe jenter på Club Tropicana/verandaen..
Bør ikke utdype men gikk i dette her...



Og så på jakt etter byens eneste Kokos Kanada som den heretter ble kalt av en av jentene..Er Porsgrunn`s utgave av Pina Colada...Den smakte og lukta som solkrem..Er jo ikke mulig å få en anstendig Pina Colada i denne byen..Rart i en by av en slik internasjonal karakter. Vi har jo shoppingsenter mm...Men så at bartenderen virkelig la sjela si i den.. Og jeg fant ut at jeg gikk med jobbveska til byen. Hadde sokkeskift, id-skilt, et par hansker et knekkebrød og ikke minst kaviar som noe av utvalget.


Ikke noe er som ei stripe kaviar til Kokos Kanadaèn...Mannen sendte oss av gårde med følgende advarsel: "Ikke noe slossing nå..." Hva slags venner tror han jeg vanker med...Med dette i bakhodet kunne jeg ikke la dette passere når en freidig 20 åring tok plassen min når jeg henta meg en Kokos Kanada...En av vennene mine satt ved bordet vårt men det hadde tydligvis mindre betydning..Hun var ikke helt med på min diplomatiske fremgangsmåte..Da kom jeg på mannen advarsel...Så prøvde meg på: "Skal vi sloss?:-)" Hun: "Seriøst!! Ja seriøst asså..Vil du sloss??" Jeg synes dette ble urkomisk..Og jeg måtte parere med  "Nei, jeg er ikke seriøs" Men jeg ville nå bare ha plassen min tilbake og nyte min Kokos Kanada...Så på dama at hun vurderte det et øyeblikk..Og hun sa noe som:" Ja vi kan sloss.."Jeg tilbydde henne heller en plass ved det gjeve bordet, men da trampet hun videre. Kunne nesten vedda på at jeg hørte hun slang en "Seriøst!!" til etter meg...Nå tenker jeg mannen min hadde vært stolt av meg;-) Ingen kødder med en som har kokos essens sivende ut av alle porer..Det gjør man bare ikke;-) En kødder ikke med hu her;-)


Og synes jentene på byen har blitt så aggressive. Måtte nesten sloss for plassen min og ikke minst for drosja hjem...Og bare så dere har hørt det her. Vold er aldri et alternativ:-)

Innimellom blir vi innkalt til å ha et møte med hovedsponsoren vår Nordea...Vi er visst gode kunder;-) Jeg hadde fri på fredag og var mer en godt nok forberedt med en bunke papirer under armen...Møtte mannen i banken. Han begynte å hysje på meg så fort vi satt oss ned å venta på kundemøtet...Han ba meg bruke bankstemmen min..Med det tror jeg han mente at jeg ikke skulle si noe som helst;-) Endte med at han gjemte seg bak en brosjyre om sparing. Hvem er det vi lurer...Har ikke spart ei krone i hele mitt liv jeg..Bruker alt på Kokos Kanada så fort jeg får sjans jeg;-)
Men gikk ut av banken etter et forsøk på å leie ut båten vår til bankmannen. Så jeg er en type som på ingen måte står med lue i handa i banken..Selv om det kanskje hadde vært det naturlige å ha gjort...
Kort oppsummet..


  • Er irriterende å bo med
  • Er litt for frempå i banken
  • Yppa til slossing
  • Drukket byens dårligste Kokos Kanada.
  • Og den sparte jeg 10 kroner på siden jeg sparer 10 kroner hver gang jeg bruker kortet mitt.. 
  • Vet ikke om dyna mi ligger på plenen når jeg legger meg..
  • Er bare et menneske...
  • Og vi feirer 3 års dagen hver dag en uke seinere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar