tirsdag 9. september 2014

Bilstereo til å dø for, druer og danser med ulver...

Norges mest leste blogger har gjort det...Fotballfrue. Dette må være noe for en som meg og..Vise deg glamouren i livet vårt en vanlig mandag time for time.Vil noen lese om det da? Helt feil innstilling. Dagens ord: Må by på seg selv for å få noe tilbake:-) Hold dere fast...Dette blir vilt;-) Tar dere med gjennom et døgn i vårt liv sett med mine øyne..Deltakerne er ikke statister, men lever denne glamouren hver dag;-)
Begynner klokka 23.00 søndagskveld.

Da er det på tide å finne senga..Har fordøyd en kilo druer så føler meg forsynt denne dagen og...Sjekker om mannen har gjort jobben sin..

Skal bare kunne trykke på knappen når jeg står opp..Legger meg etter resten av huset sover..Tar en titt bort til naboen..Sjekker at de har kasta inn håndkle. De legger seg alltid kl 22.15. Og i kveld intet unntak;-) Jeg sover frem til kl 01.30..Må på do å tisse..Skuffende nok så glemte jeg at dette var dokumentasjon av døgnet mitt så ble ingen selfie derfra..
Mandag morgen og klokka ringer for 2. gang og vi er i gang..


Kl 06-07
Karrer meg ned på badet. Kl 05.55..Dagens første selfie..

Som dere ser så ser jeg over gjennomsnittet fresh ut...Hiver i meg frokost.

Tørr Weetabix som man skyller nedpå med melk for å spare tid;-) Det røsker i halsen.
Ikke prøv dette hjemme folkens. Dette er bare for proffene;-) Er rett og slett litt farlig..
kl 06.25 Resten av huset våkner..Og da er vi i gang. Minsten spiser egentlig frokost i barnehagen...Men tar seg gjerne litt hjemme og. Er 5 minutter etter skjema...Rekker å rope hade til mannen på en nogelunde positiv måte. Vi ser ingen grunn til å klemme hverandre om morraen..Sparer de fine avskjedene til det virkelig gjelder her i huset. Ofte er det et sinna hade..Noe som dette: HADDE!! Klemmer på 6 åringen og tar med meg minsten. Har nå bare ekstremt nøye tilmålt tid til barnehage levering. Han bør ha minst mulig uteklær på seg. Det lureste er at han har på på inneskoa hjemmefra til barnehagen. Tid spart på det og. Hvordan være moderlig og effektiv på 13 sekunder er kunsten. Dette er jo tross alt hans andre hjem vi skal til;-)  Må ikke finne på å nøle. Da senser han det med eneste gang..Da tar han "saktegangen" på meg. Ikke noe er så irriterende på meg som "saktegangen"...Bare når han øker innsatsen og tar "gåsakteomveigangen"..Da kjenner jeg at det krøller seg inni meg;-) Så hvordan ha dårlig tid uten å vise det og ikke vise svakheter på dette stadiet..Litt muggen er han jo..

Han tror jo det er fredag han og at barnehagen er stengt hver dag...Så må dra ut et triks: "Ikke vær så sur da bollepruppen;-)"

Og det virker...Humøret snur seg;-)
Rygger ut av gården 5 minutter etter skjema mens jeg skuler bort på naboen som har dekka på frokostbordet;-)  Ankomst i barnehagen kl 07.05. Der var jeg så urutinert å lukke opp bildøra og lukke den for han..Der tapte jeg dyrbare sekunder. For endte med at han måtte åpne å lukke den selv..Selvfølgelig sakte..
kl 07.10-07.30
På vei fra barnehagen er det på tide å riste av seg natta å få seg en opptur..Kan ikke komme sur på jobb;-) Hører ikke på Alltid Nyheter da..Eneste som funker for meg da er partymusikk..Så med min orginale hypermoderne stereo i mammabilen ordner jeg det sånn at jeg partymusikk i blodet når jeg kommer frem på jobb.

Men er da blitt så voksen at jeg i denne øredøvende partymusikken hele tiden ser etter utrykningskjøretøyer i speilet..Vrenger mammabilen inn på parkeringa på jobb i Skien med grei margin..

Tenker i mitt stille sinn...Hvorfor sa jeg ja til dagvakter denne uka;-) Ser noen jeg kjenner på parkeringa..Han vinker og smiler..Jøss så hyggelig tenker jeg og vinker tilbake. Men da kommer noen opp på siden av meg. Og slår følge med han. Var visst ikke meg alikevel han hilste på... Den kule følelsen det da;-) Men kjenner fremdeles bassen i blodet etter partymusikken så rister det bare av meg...
Kl 7.30-15.30


kl 15.30 -16.25
På vei hjem igjen..Dveler et øyeblikk med sveisen min etter en dag med denne hetta over.


Nå begynner hente rutinen. Både mannen og jeg jobber i Skien så jeg fikk æren av å hente 6 åringen på SFO på andre siden av nabobyen, Porsgrunn ..Vrenger opp lyden på min tidsriktige bilstereo mens jeg speider etter utrykningskjøretøyer. Blir overstadig lykkelig av å finne Salt Sild i veska på vei hjem etter et kinobesøk på fredagen..Litt av en skatt å finne..Da ble det jo skikkelig party;-)

 Rekker SFO 15 min før stengetid...


Henter 6 åringen og får kjeft av han for at vi ikke skulle sykle hjem...


Kl 16.30-17.30
Slenger handleposen på kjøkkenbenken..Mannen kommenterer litt småfrekt på hva vi skal ha til middag siden den inneholdt bare plommer og poteter..Prøver ikke å krangle med en med denne sveisen vel?..Da er du enten tøff eller bare dum;-) Restemiddag i dag..Mannen drar frem sin lille skatt..Nicer Dicer Slicer...

Pytt i panne på gamle middagsrester. Ender med at 6 åringen stjeler halve middagen min..Og misten liker ikke restemiddag...Men det blåser vi i. Han har jo spist to frokoster;-) Trikser med koppen sin..


Kl 17.30- 19.30
Kampen om IPad er i gang, bading av unger, besøk av mormor, lekser og så voksentid.

Kl 19.30-23.00

Kl 22.15..Naboen legger seg..

Mens fotballfruen legger seg i sin suite i Oslo etter en dag med Skal vi danse trening..Ikke så veldig ulikt vel;-) Selv om jeg føler jeg danser med ulver..Men det er nå også en dans;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar