tirsdag 2. september 2014

When the going gets tough, the tough get going...

Siden dette er selfie året mitt så er det på tide å gå i dybden på temaet selfie...Ikke noe er så flaut å bli ferska på å ta et, men nesten alle gjør det..Etter å ha gjort litt research der jeg tok ti tilfeldig utvalgte venner på Facebook og fant ut at alle hadde et eller flere..Og er ikke det god forskning så vet ikke jeg..Selv den mest kildekritiske av dere må innrømme det;-)
Som dere kanskje vet så har jeg laga meg en selfie stang. Litt ufunksjonell siden den veide 3 kg og ikke var sammenleggbar.

Men nå har jeg fått meg en teleskop selfie stang med bluetooth utløser..Et must for alle selvsentrerte og narsissisistke av oss! Litt bakgrunnstoff fra ekspertene:. "Enkelte vil gjerne sette fenomenet i sammenheng med narsissisme, hvor slike selvportretter anes som en forlengelse av egen selvsentrering, eller selvopptatthet" Klinisk psykologspesialist og forsker Cecilie Schou Andreassen..Da kunne jeg ikke være noe unntak. Mannen sa på lørdagen..Herregud skal du ha med deg den der på fest...Ja kan jeg ikke det da? Så la meg ta dere med gjennom lørdagens selfies`er..
Det artige er at folk flest har flau smak i munnen, men er snedig så fort gjort det er å ta av for det..I hvertfall for noen av oss;-)
Hadde som mål denne helga å ta dere med på party planning allà meg...Begynner på scratch.

...Bokstavelig talt...
Så tidlig at jeg ikke kunne forvente meg noe revolusjon og det håper jeg aldri dere gjør heller;-) Revolusjoner er for historiebøkene..Planen om å gå fra småfeit til gloheit kom til å bli beintøff! Men..When the going gets tough, the tough get going....Begynte med det jeg liker best. Mitt eget lille vorspiel på badet..

Antrekket var planlagt

Ble bare avbrutt av mannen som kom å klaga sin nød..Og jeg siterer han: "Vil du ha meg kjekk og sur eller komfortabel og blid?" Hvor kom det fra tenkte jeg? Tidligere samme dag hadde jeg foreslått en skjorte for han..Han hadde visst helt andre planer..Men jeg tenkte i mitt stille sinn av mannen har jo aldri vært ukomfortabelt! Han aner ikke hva ukomfortabelt betyr:-) Men han viste stolt frem sine nye party truser..Elsker mannen min!:-)

Hvem skulle tro at under all komforten skulte deg seg en slik skatt;-) Du er jo så glad i akvariefisk Tonje kom det tørt fra han..Notis til meg selv: Kjøp truser til mannen..
Jeg skulle sminke meg med lilla øyeskygge denne kvelden. Hørt det er den foretrukne fargen til grønne øyne..Dette blir lett tenkte jeg. Men så jeg sleit... Det er det beste jeg fikk til denne kvelden..Notis til meg selv: Trene på sminking..

Skulle gå komfortabelt jeg og denne kvelden. Men ser nå i ettertid av bildene at det ble litt too much...Var jo ikke et MC treff jeg skulle på, men et hageparty..Dette er den store fordelen med selfies at man ser i ettertid at man går for langt..Og kan jo da ta valget å gjøre noe med det;-)
Selfie etter at vorspiel`et var over..
Og en halv flaske hårspray..notis til meg selv: Klippe meg..

Og mens jeg møter den komfortable mannen min som har runda av sitt eget vorspiel i stua..Er det på tide å innvie selfie stanga. Her i huset simpelten elsker vi selfies...


Formen var på topp nå..Burde holdt den der..
Tok ikke lange tiden før vi hadde ankommet festen at selfie stanga fikk svingt seg...Selv de flaueste av oss trang ikke overtalelse..
Den mest PR- kåte av oss ramla utenfor bildet...Men her kom jeg med gitt


Jeg hadde forsa så hardt at jeg følte jeg hadde vært på fest en stund allerede..Er liksom litt som: When the going gets touh the tough gets going. Fortreffelig underholding av mannen midt i bildet..Og navnet er Alexander Walmann Åsgården! Og vet du er på intimkonsert og har vært på vorspiel når artisten snakker fra scenen og jeg kommentere det til mannen og artisten retter på meg..Notis til meg selv: Diskresjon er en dyd..

Selfiestanga fikk svingt seg og...Var stort sett ute på vandring uten meg..Mannen var vel en av de mest ivrige..Bare det er teknoloigi så er han fanga han..Har en DVD spiller som funker så det uler..Bare går ikke ann å slå den av. Nekta mannen å kjøpe en blu ray spiller inntil minsten putter ei brødskive i den..Og tro meg det er bare et tidspørsmål...Inntil da får vi klare oss med den teknologien vi har..Om vi må sitte å se på Postman Pat kavalkader til noen gidder å reise seg å trekke ut kontakten..Er utrolig hvor lenge vi kan se før noen orker å reise seg..Så inntil det skjer så har mannen min bluetooth utløseren..Mens hovedattraksjonen tok med seg stanga på vandring satt mannen med bluehoote utløseren og knegga...


Her er mannen på vandring..har en hel haug bilder av han. Han som ikke ville ha med stanga en gang..

Han kunne lurt meg..
Tror at jeg svelga en møll her..Flott par om jeg skal si det sjøl ;-)

Og se her er et vakkert firkløver om jeg skal si det sjøl...

Artige folk og så så blide da!:-)Har jo et rykte å ivareta..så når klokka var 24.00 så følte jeg behov for å reise hjem. Og mannen min som den gentleman han er, sa at han måtte hjem for å skjerme ryktet til kona si..Og jeg tror alle trodde på han;-) Men når drosja kom så ville jeg ikke hjem lenger..Men mannen som den partybremsen han er dro meg med hjem alikevel;-) When the going gets tough..osv...Hadde en drøm denne kvelden om at mannen min og jeg skulle synge en duett med "Island in the stream" sammen..men neste gang kanskje. Kan ikke fyre av alle drømmene på en kveld;-)
Men en liten prøvesmak om hvordan jeg tror det hadde blitt...  


Men dagen derpå etter sånn ca 10 timer søvn så våkna jeg opp av at jeg drømte om dette. Og følger mine drømmer om det skulle være noen tvil;-)


Og seinere på kvelden så sjessa vi på noe godt som vi sier i Grenland..Så litt slukøra stakk jeg bort på Statoil og kjøpte noe snop..Er flaut å reise på godte raid..Vurderte å handle på flere steder...Men lot det stå til..På toppen av det hele synes jeg så tydelig at guttungen bak kassa sa: "Skal du kose deg nå?" Synes han var litt freidig og sa: "Hva får deg til å tro det?" Men han lurte visst bare på om jeg trang en pose. Pose/kose..Kan fort misforstås;-) Flau sa jeg nei takk og tok en poteløvpose mellom fortennene og resten under armen og brusen i lomma..Dere skjønner jeg kan bli flau jeg og:-)

 Vareopptelling dagen derpå..

Deler av antrekket ligger igjen på festen..men de folka der kan lage fest så sånt må man regne med..Og festene tok visst bra av etter vi hadde reist hjem...Skikkelig synd vi som hadde planer om både duett og sketsjer..Men selfiestanga ble heldigvis med hjem igjen. Det tror jeg mannen sørga for..;-) Og flere som kommer til å kjøpe seg det nå..Kun 70 kr på eBay...


Og jeg har da alltids selfiene...Enten så liker du det eller ikke..Fant noe bra i en VG artikkel...
"- To tredjedeler av pasienter med forstyrret kroppsbilde, såkalt dysmorfofobi (BDD) har en sterk trang til gjentatte ganger ta, og poste selfies i sosiale medier, ifølge en av Englands ledende psykiatere, Dr. David Veale."
Men uten selfies så hadde jeg ikke hatt mer substans igjen i bloggen;-) BDD/narsissistisk eller ei så føler jeg enda det ikke har gått så lang at jeg bør få en diagnose..Men overlater det til ekspertene og favoritten min; omdømme ekspertene;-) Til mitt forsvar så føler jeg at de da burde vært av en litt mer flatterende art. Og greier jeg en gang å ta flatterende selfies så skal jeg jaggu publisere dem. Vær trygg på det..Det mer velykka selfie jeg har tatt er dette...


Og et av de mer utfordrene...
Og et knippe av de sære. Dette er et forsøk på å lure Ryan airs baggasje regler...



Og dette taler for seg selv;-)

Og en av de nyeste jeg har tatt..I dag faktisk. Er jo innerst inne ei skikkelig hestejente;-)


Og ja, jeg har BH på!

Noen der ute må få sysselsatt meg snarest...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar