tirsdag 17. mars 2015

Fått en ny sjef i huset...

All verden har skjedd siden sist..Det viktigste først. Vi vet alle hvem kongen er nå!



Og vi feiret med sjokolademus som minsten kaller det. Stemning var elektrisk. Alltid fest når Petter vinner:-)


Men befant meg offshore under store deler av VM.



Og da begynte jeg å strikke...

Kom nok som en overraskelse på dere at jeg ikke har hjemmestrikka sengeteppe tenker jeg;-)  For å være litt frempå i møte med nye mennesker så nevnte jeg for en der at jeg ville lære meg å strikke. Det jeg ikke visste da var at jeg hadde nevnt det for selveste Nordsjøens strikkedronning! Burde gått opp et lys for meg når hun strikka ferdig en raggsokk under en kaffepause;-)  Lei den der...Ente med at jeg stod opp om morraen og hadde konstant dårlig stikkesamvittighet ;-)  Prøvde å snike meg unna å foreslå at jeg kunne strikke EN grytelapp, men det gikk absolutt ikke! Her skulle jeg komme meg hjem med et ferdig prosjekt... Men på en annen side så kan du sette deg ned hvor som helst bare du har med strikketøyet. Da har du liksom noe å holde på med hvis det skulle bli litt kleint..Min svenneprøve; tovet sitteunderlaget med håndtak og greier;-)


Gutta på hobbyrommet holdt på å få kloa i meg og. Der var det sølvsmykker det gikk i. Kom unna med et nødskrik. Måtte strikke for harde livet...Neste gang kan jeg kanskje lage en feit halslenke til mannen. Da blir han nok glad;-)
Det eneste jeg sleit med offshore var det at jeg måtte si "god morgen" til sånn ca 60 personer før morrakaffen. Hjalp ikke at jeg bruker å være lite snakkesalig kl 06.30 da. Greier så vidt å si morn til mannen når vi står opp hjemme og ofte gjør jeg det ikke heller..Når 50 bergensere kommer med sin sedvanlige  "Go mårrrræææn" og resten av vestlandet fyller på med sine dialekter. Da hadde jeg lyst til å omfavne den ene østlendingen som bare sa morn! Det er min stil. Litt utover dagen kan jeg gjerne si : på gjensyn, god aften, adjø og til og med shalom og salaam. Men om morraen holder det med et ekstremt kort nikk og morn. Tross denne store utfordringen gikk det bra. Selv om jeg gikk på en liten smell her...


Men her var jeg på hjemmebane igjen.






Så hadde jeg fått vennen min tilbake god som ny. La oss kalle han Petter;-)


Da hadde jeg noen å smugtitte på VM med. Var helt vill stemning på helsekontoret en stund...
Offshore livet er virkelig noe jeg kan trives med og hvem vil ikke føle seg trygg med en sykepleier som er såå i vater;-) Har troa på dette og vet med sikkerhet at jeg vil finne vennen min Petter på en hver installasjon. Det er mye trøst i det...Og nå strikker jeg også for imagebygging;-)

Fikk litt tid til selfies og presentasjon av Petter når formen hans bedret seg...



Høydepunktet var Skype med gutta mine. 
Familielivet på Skype er interessant. Her fra siste familieråd på Skype:-) Ingen som hører etter, men alle er tilsynelatende fornøyd. Helt som hjemme.


Og lett å være pedagogisk på avstand. En av de daglige telefonsamtalene hjem. Jeg til mannen: "Husk at det er du som er den voksne..." Mannen: "Jasså er det den fine fruen fra havet som ringer.." Rest my case.. Jeg får hjertbank bare med tanken å være 3 uker alene med barna. Selv om jeg kan noen triks.



Er hyggelig nok å reise offshore. Bare tidspunktet jeg sliter med.

I fare for å bli svartelista av det lokale taxi selskap så velger jeg å fortelle noen ord om den ene av turene til flyplassen. Klokka 04 et eller annet om natta. Lokale taxi sjåføren: "Nå kjører jeg i sånn pratefart." Jeg tenkte: Nei så koselig da... Han: "Du skal vel ikke sove vel!"  Jeg:"..Ehhh nei."  Turte ikke å si ja. Han: "Den forrige som ville sove hadde han straffa med å gi bånn gass til flyplassen så hun ikke rakk å sove noe særlig." Jeg tenkte: Heldige meg...Liker ikke å prate med noen midt på natta jeg. Men ble litt nervøs av denne absurde oppførselen. Han stod for mesteparten eller all snakken. Jeg jatta litt med og vi runda av med hans helsehistore fra A til Å... Konkluderte med at det eneste du oppnår med å komme så tidlig opp om morraen er at du rekker å møte enda flere idioter enn til vanlig.  Rigga meg til en vindusplass på flyet og sovna straks. Men ble nå vekt for å flytte meg pga av vektfordelig på flyet. Jasså det var liksom meg det stod på da...Det er det frekkeste...
Og jeg samler på bonuskort. Har nå blitt sølvmedlem hos SAS.


Jeg måler min suksess i hvor høyt jeg kommer i edelt metall der;-) Det er noe riktig glamorøst å gå belteløs og på sokkelesten gjennom sikkerhetskontrollen. Helt ribba og alltid være den utvalgte "stikkprøva." Føler at de er litt ute etter meg...Føler ofte at jeg sitter på Con Air når jeg ser rundt meg, men jeg er den idioten på sokkelesten som er "utvalgt". Skal teipe sølvkortet mitt i panna nesten gang..Og jeg skal jammen gå for gull før året er omme. For nå har sagt opp sykehus jobben min...Har alltid drømt å si at jeg slutter i en jobb! Og nå fikk jeg sjansen, men måtte bare legge til: "Ikke si noe til mamma!" Og de som slutter får en vel avslutningsfest! Sjefen foreslo Tequila fest. Voldsomt så partyhumør han ble da;-)

Ellers har jeg har vært på kurs i Stavanger. Tenkte jeg skulle spare noen penger og heiv meg på en gratis Statoil buss. Skulle jo bare til Forus. Men busssjåføren visste visst ikke hvor jeg skulle gå av. Og viste seg at Forus Næringspark er en av de største Næringsparkene i Norge. Nå hadde jeg vært skikkelig lur;-) Hoppa av og gikk for Google map resten.
Håper sjefen min oppdager at jeg går en ekstra mil for å spare i harde tider;-)

Ellers har jeg kjeda meg på Thon hotell.


Jeg har kosa meg på restaurant

Jeg har vært savna og litt mindre savna. Livet går visst sin gang når jeg ikke er hjemme. Og er visst merkbart at jeg kommer hjem. Er kaos i oppvaskmaskinen og søpla er alltid full. Mannen påstår at de klarer seg på under halvparten av søpla når jeg er borte. Og en tredel av toalettpapirforbruket. Mannen har blitt så myndig i mitt fravær;-) Men tror noe av nøkkelen til å overleve alene er og ikke vise svakhet og aldri nøle;-) Er bare forbeholdt de sterkeste av oss.
Her får jeg en leksjon i oppvaskmaskin stabling.


Han gikk nesten ut av sitt gode skinn mens jeg påpekte at han var så sexy når han var belærende. Han lot seg ikke vippe av pinnen. Det gjør han sjelden. Har visst forsømt andre hustruplikter og. På shopping her om dagen så sa han noe til meg mens jeg nesten var på andre enden av kjøpesenteret. Jeg: "Jeg hører deg ikke herfra!" Mannen: "Men du kunne vel lest på leppene..." Ja det er jo et av mine skjulte talenter. Kunne ikke lest det om han hadde stava BOMBE engang. Er visst bare å lære seg å lese på lepper. Bare å legge seg flat...

Vi kan jo ha det som et partytriks. Leppene fra Hovenga...Kan jo reise på turne og;-)

Så hjemme var alt som det vanlige


Lørdag betyr utflukt. Busstur til kjøpesenteret for å kjøpe prompeputer.

Her er prompefamilen godt spredt på bussen.

Ingen som vil vedkjenne seg hverandre. Var jo et eventyr for enkelte...Og noen vil være anonyme;-) Respekterer selvfølgelig det...


Ellers må jeg få dagene til å gå.


Vet du er god på shopping når du blir tilbytt å lagre posene bak disken slik at du kan fortsette å handle. Og gjorde et kupp. Dette var det jeg ikke visste jeg trang før jeg fant de...Har fått beskjed av mannen at jeg må komme meg ut av huset kl 07.00 og komme hjem klokka 16.00 og late som jeg har en jobb...Det vil koste det..


Og mini meg har sine egne shoppingvaner..


Og hobbyen hans er å planlegge menyen hver dag. Reiser ikke fra barnehagen før alt nøkkelpersonellet har fått greie på hva vi skal ha til middag. Ikke en kjeft i barnehagen som ikke vet hva vi skal ha til middag hver dag. Til min manns frustrasjon. Han synes det nå begynner å bli flaut..Han vil ikke at alle vet hva han skal lage til middag. Så heretter må ukemenyen sprites opp litt. Til uka sender jeg med med minsten ukemenyen sammen med ekstra skift. Til opplysning skal vi ha fiskepinner i dag og pizza i morgen. Kommer til å gå helt i ball for minsten siden vi alltid har pizza på fredag. Men vi trenger alle å bli utfordret litt for nå er mamma hjemme og prøver å ta makta tilbake...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar