fredag 27. desember 2013

Studs and Spurs og bittelittegranne riskrem...

Nå kommer de 3 late dager...Tatt meg tid til en lur på sofaen i dag etter å ha titta i taket i nesten 20 minutter. Bare akkompagnert av skraping av leker over gulvet. Hørte langt borte i det fjerne mannen lekte telttur under et pledd med minsten. Ære være han..Bare la meg titte litt mer taket. Ikke vant til dette så knabba tilslutt sønnens NintendoDS..Fikk så mye kjeft av 6 åringen mens han overvar min spilling. Best at jeg gjør dette mamma med mer.  Vi stod og dro i hver vår ende av spillet. En 6 åringen og en 40 åringen. 40 åringen vant... Måtte inngå en deal med han at vi kunne spille annen hver gang...Fikk litt kjeft av mannen fordi jeg ikke rydda opp leker men satt og spilte i stede..Orka bare ikke å reise meg etter å ha spist nesten en kilo av dette.
Posjonerte ut til resten av familien. Dette er ved siden av champagne og julebord en lidenskap for meg;-) Har spist det til frokost 2. juledag. Spist det julaften og 1. juledag..Nekta familien å ta påfyll. Skrapa bollen selv. Må være lov en gang i blant. Man skal ikke alltid gi barna siste rest. Livet er urettferdig og når de blir voksne så kan de spise så mye riskrem de orker. Ellers har vi rukket 3 familieselskaper. 6 åringen har vært mindre fornøyd siden det har avbrutt legobygginga hans. Batcave is in the house..

Han har ønska seg den i 2 år nå. Endelig satt den. Og like stas var det å få politistasjonen.

Tenk å være 6 år og få alt du ønsker deg til jul...Det hadde vært litt som jeg hadde fått ny bil og ei kasse champagne til jul. Hvor rått hadde ikke det vært...Men fikk mye fint jeg ønska meg til jul jeg. Trang bare å gå for en liten Oscar forestilling en gang;-) Satt og nistuderte de andre om de viste et snev av svakhet i sine prestasjoner når de åpna gavene...Hver sin hobby..
1. juledags morgen

Misten har ikke ville skille seg fra endel gaver. Og en viss gravemaskin.
De har til og med bada med han..Og de må tørke seg først. Så da vil jeg slå fast: "Julemission accomplished!:-)" Tror 6 åringen opplevde fysisk smerte mens han venta på nissen. Fant han i gangen hos mormor sturende foran utgangsdøra. Flytta seg bare til verandadøra og venta.

Men alle måtte vente for jeg skulle spise riskrem! ;-) Og misten trodde han var usynelig ved godteskåla..

Nissen banka på og spenningsnivået fikk utløp hos 6 åringen.

Og minsten fikk nesten et nervøst sammenbrudd. Men overraskende nok fikk nissen en klem etter hvert selv av han. Og jeg synes mannen fikk kveldens beste gave...

Han var ikke helt enig med den. Var visst en hevn fra nissen pga tidligere gaver. Nissen og jeg flira i skjegget når mannen beskyldte feil person å gi han den. Kunne utvikla seg til noe det;-)...Men så kom småkakene på bordet og alt roa seg. Og jeg snoka etter litt mer riskrem..Men greide ikke å stappe noe mer i meg den kvelden. Fikk til og med ikke plass til alle pakkene med hjem en gang. Skulle hatt skiboksen med:-) Men tilbake til gaven til mannen. Tenk at vi snart er i januar...

Gleder meg til oktober og..
Og ikke minst til Studs and Spurs 2015...

Kort oppsummering:
  • På tross at jeg blogger så har dette vært jula jeg har tatt minst bilder. 
  • Jeg har nå gått inn i et så avslappende modus at jeg beveger meg knapt. Nesten i dvale..Hjerteslaga er gått ned og oksygenforbruket ligger på et minimum. 
  • Har til og med vært så lat at jeg kjøpte tykke strømpebukser til juleselskapa slik at jeg ikke trang å barbere leggene. Da er du lat da...
  • Hang opp den siste julepynten i dag. Må forte meg for den skal snart ned igjen...
  • Har brukt sånn ca 100 telys. 
  • Testa ut hvis ungene legger seg skikkelig seint så står de noe seinere opp. Har lykkes med det to ganger. Men er vel egentlig ikke helt verdt det har jeg kommet frem til..
  • Både oppvaskmaskinen og varmtvannstanken har vært gode med oss. Vasker på økoprogram og varmtvannstanken lekker bare 3 dråper i døgnet siden mannen skrudde på den. Jeg mente hardnakka at han har skrudd ned temperaturern betraktelig på varmtvannet. Han snøfter av det..Og jeg vet at vi kommer til å ha med oss den diskusjonen godt inni 2014 når vi skal ringe rørleggeren og fikse den pakningen..Inntil da kan jeg se langt etter lange varme steamdusjer...
  • 6 åringen hadde nok bare en liten hjernerystelse og ikke omganssyke. 
  • Minsten begrenses til 4 klementiner om dagen og to bananer. Ingen vil skifte bleie på han. Han prøver å sjarmere til seg en klementin til alle vi er på besøk hos og alle som kommer til oss:-) 
  • Og jeg begynner å kjede meg...
  • Bare å se frem til å reise på kirkegården med 6 åringen til nyttårsaften igjen.
 Det tar gjerne brodden av det..
  • Og i morgen tror jeg at jeg skal drikke meg litt småfull..Er det lov å si...Har jo hatt tid til å saumfare nettet etter noen perler. I morgen går vi for denne..
Skal selvfølgelig gi dere fyldig oppdatering...Men nå er det Studs and Spurs på meg resten av kvelden;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar