onsdag 1. januar 2014

Tid for kavalkade...

Kan ikke være snauere enn at jeg kjører en årskavalkade. Mulig mest for egen del. Et lite tilbakeblikk på bloggen. Mest i bildeform.

Barna viser seg som regel fra sin beste side. Grensetting går som det suser her i huset...


Vist meg som en mor som ikke alltid har full kontroll. Ser at jeg tapte årets mamma tittel på målstreken igjen. Om mulig på bakgrunn av at jeg sendte minsten på skolen uten niste i starten av skoleåret. Da skamma jeg meg fælt. Og skyldte på mannen.



Har alltid sørga for at barna har fått i seg næringsrik frukt og et balansert kosthold


Og glemte både nissefest og barnas julebord i år. Skamma meg da og. Og skyldte på mannen for at han hadde glemt julebordet. Men har huska alle bursdager i år. Men har tatt de med på mye annen morro da...Om vi alle har måtte grine...


I år ble jeg endelig 40 år...40 årskrisa ble feiret med ny sveis.
Gikk fra dette..
Til dette

Eller om jeg skal være skikkelig modig, dette;-)


Og derfra gikk det utforbakke. Feira bursdagen min med en heidundrende omgangssyke mm. Men som plaster på såret så tok mannen og jeg igjen i Paris.




Har hatt et år med en god andel dobilder og høy bobleføring...Og det lurer jeg på om jeg skal fortsette med:-)

Kan vel si at det ikke bare har vært ungene som har vært i fri dressur dette året. Vi har prøvd oss litt vi voksne og..











Et lite tilbakeblikk på noen av årets dobilder. Med og uten gjester.





Og i et svakt øyeblikk så så jeg for med en ny karriere..På mange måter glad den stranda:-)


Har i dette året også satsa på egenproduserte sko med mer eller mindre hell...





Har til tider drukket fint...



Og ved noen anledninger drukket mindre fint...


Er bare i Danmark det kan skje;-) Følte et øyeblikk at jeg burde vært dansk. Og det har ikke gått over enda...

Prøvd meg som husmor...



Har vært ekstremt kostbevisst og slanka meg..


Og satt umåtelig pris på orden slik en hver husmor med selvrespekt har..

Og veloppdragne unger som har meg som som sitt store forbilde...



Og setter umåtelig pris på mannen min som her er i fri dressur...Vil ikke ha han på noen annen måte. Kommer nok til å diskutere litt hvor mye han setter pris på denne kollasjen utover kvelden;-) Men tar sjansen. Noe av 2014 skal jeg vie til å ta sjanser;-)



Blogg året i kortform.
  • Er fremdeles ikke vokst fra dobilder.
  • Elsker alt som blinker. Mye jeg kan pynte på i denne verden...
  • Målsetninga om og bli 40 og heit glapp på målstreken;-) Kan fremdeles kalle meg 40 og småfeit. Etter jula kaller jeg meg bare risbolla.
  • Evig optimistisk på jakten om 40 og heit...
  • Kun 7 måneder til Norseman formen skal sitte. Har vel ikke skjedd noen større undre, men skal jammen meg prøve i år igjen;-)
  • Har ikke fått sparkla så mye som jeg hadde tenkt.
  • Holdt et øye med naboene..Det skal jeg fortsette med.
  • Hest er best.
  • To katter og en unge som foretrekker pappa her i huset. Skal prøve å snu den trenden. Til slutt kommer den kattefanten til mannen å respektere meg ;-)
  • Årets mammatittel glapp på målstreken;-) Kan heller røpe at jeg bor med årets pappa! Ikke verst:-) Og kan røpe at jeg vant årets tittel som årets kone her i huset! Det er en tittel jeg ikke tar lett på...Så har nå noen grandiose planer om å lage en kalender til mannen over temaet årets kone...Det skal bli interessant. Hva skal man gi mannen som har alt inkludert årets kone;-)
  • Avslutter året med at Mikke mus fremdeles heter Pikki mus og vi har fått et nytt tilskudd. Hulken heter nå sjokkerende nok kuken. Så vi har mye å lære året 2014 og.. 
Slang ut treet nest siste dag av året. Det var et skikkelig røverkjøp...

Og brukt årets nest siste dag til å tapetsere.
Var ikke så lett med minsten som ville inspisere til stadighet. Tok meg i å rope ut bestikkelser og annet pedagogisk snadder underveis. Og mannen og jeg kom frem til at vi hadde gitt hverandre juling hvis skulle vi vært med på et slikt realityprogram om opppussing.. Men vi rakk det i 2013 så da kan jeg se svigermor i øya 2014;-) Og hun har inspisert allerede. Nå gjelder det bare å finne noen triks for at hun tror vi er i gang med resten. Skal holde hardt, men skal prøve;-)
Runda av året med hyggelig lag for liten og stor.


Og nå er jula fullstendig ute av dette huset. Mannen om jula: " Ser ut som jula har vært på speed her i huset i år. Opp og ned og inn og ut i et forrykende tempo..." Men nå må jeg vie tiden min til nye prosjekter og høytider..Første prosjekt på agendaen er å stå å skrape på døra til SFO og barnehagen i morgen. Har som målsetning å bli førstemann i morgen. Viktig med noen gode målsetninger i det nye året. Må bare rulle ut døra først og håpe jeg får plass i bilen. Men det er småtteri som lett lar seg ordne på nyåret;-)
Så på vegna av min ufrivillige familie vil jeg ønske dere et godt nytt år. Vi er fremdeles ultraharmoniske og velfungerende;-) Og nå er klokka 21.30 og 6 åringen får ikke sove. Kan med handa på hjerte si at det ikke blir mitt problem, men SFO sitt i morgen..Er ikke det å være i vater så vet ikke jeg;-) Han var redd han måtte kle seg ut som en kalkun på nyttårsaften. Han slapp det i år, men påska står snart for tur..Og sirkuset fortsetter....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar