mandag 27. januar 2014

Flatterende selfies, snø, snørr og tårer...

Hadde fri på fredagen. Vet ikke om noen bedre og mer avslappende måte å nyte en fridag...

Synes dette var det beste selfies jeg har tatt så lang. Viktig å dokumentere de store begivenhetene. Ser sånn i ettertid at jeg kunne publisert mer flatterende bilder av meg selv...Etter denne dagen skal jeg prøve å ta meg litt bedre ut;-) Siden jeg er inne på flatterende bilder. Går ikke av veien for å dokumentere at jeg legger meg tidlig heller.

Kalt dette putebildet. Smokka det inn på Facebook i håp om å se fenomenet putebilder tok av;-) Men slo nok ikke an. Jeg har få sperrer igjen, så det kommer så lett for meg... Dette er jo tross alt selfie året mitt. Dere skal bli med på min selfies reise om dere vil eller ikke...
Men over til min fridag. Ikke så mange av de hvis en ser bort fra hjemme med sykt barn dagene. Og som jeg frykta kom telefonen fra barnehagen også denne fridagen...Da var friheten over. Hadde en halv time før sagt farvel til en mann og guttegjeng som stod på farta på guttetur..De var forventningsfulle i blikket og fleipa som bare gutter på vei til tur kan...Lo høflig av deres fjollete humør og slang litt med leppa...Syntes litt synd på meg selv da;-) Men hadde fått en halv time alene den dagen. Da gjenstod bare stuntet å hente 6 åringen på SFO med minsten på slep. Grua meg litt til det. 6 åringen hadde med ski, staver og akebrett og gud vet hva annet med til SFO denne dagen. Og han har en egen evne til å ta av seg ytterjakka når han får beskjed å ta på seg skoa og omvendt;-) Mister litt fokus. Mens jeg derimot ser ut som en falk på jakt med kloa mi i en unge mens jeg spyr ut kommandoer til den andre. Driter i om jeg har publikum. Jobben må gjøres!;-) Takket være minstens frykt for snø så har trangen hans til å stikke av blitt kraftig begrensa og det drar jeg fordeler av. Siden dette gikk så greit så bestemte vi oss for å kjøpe litt mat til fuglene på vei hjem. Da gjallet det mellom hyllene på Kiwi, PIP PIP MAT! Trodde han var syk jeg?!:-) Så langt greit. Helt til vi kom til brødskjæremaskinen. Da revna det totalt for oss. Minsten ville ha brød, men jeg hadde fryseren full. Hadde hatt et lite eventyr ved en slik maskin tidligere den dagen...


Ergelig når sånt skjer..Bare de færreste av oss som drar opp telefonen og dokumenterer da;-)
Mens minste prøvde å kråle seg rundt på gulvet og rase fra seg fant jeg ut da at denne helga skulle jeg være sjefen. Måtte det for å overleve. Gamle menn skula morskt på meg mens småbarnsmødre og fedre gliste gjenkjennede. Godt at vi bare kan sende hverandre et blikk av forståelse. 6 åringen leita desperat etter skalker og stilte seg opp og venta på at noen skulle skjære brød slik at vi kunne bomme en skalk. Flott type han der:-) Mens jeg holdt minsten i jerngrep så snørr og tårer spratt..Vel ute av butikken var det full harmoni igjen. Hva skjedde tenkte jeg..Ungene sitter å later som ingenting da;-)  Helga i kortverson. Besøkt mormor på lørdag, besøkt tante på søndag. Aka litt og litt ski. Sendte mannen en bilde av hva jeg gjorde fredagskvelden etter ungene var lagt. Han ringte meg litt seinere blid som ei lærke og lurte på hva jeg hadde sendt bilde av..Jeg: En SNØSKUFFE!
Tenket i mitt stille sinn at den kjente du nok ikke igjen nei;-)

Pus har hatt sitt å stri meg i helga. Fugletitting.


 Hun er helt skutt når sola går ned...Og jeg har også hivi meg på bølgen av fugletitting.





Alt funker helt til minsten kommer deisende ned i sofaen og dundrer henda i vinduet og brøler PIP PIP...Og han er syk;-)
Her er han å snoker i storebrorens godteskål etter å ha inntatt sin egen på rekordtid. Men skulle bare titte litt. Viste full respekt..

En ting som er verdt å nevne..Lovte og ikke gi meg med tap på bernaisesausen fra forrige helg. Og leverte varene på lørdag. Ble selvfølgelig dokumentert på Facebook...

Med noe av påstandene om at jeg var rå på kjøkkenet og sausdronning sånn i all beskjedenhet. Valget av bolle til sausen var ikke tilfeldig. Her var det fest. Så lørdagskvelden satt jeg med saus til 4 personer helt alene...Legger ved et par bilder sånn for å understreke hva jeg presterte denne lørdagen..Sånn i all beskjedenhet selvfølgelig;-) Har understreka det jeg synes var vesentlig...

Noe annet jeg har vist meg så ganske god på i det siste er snømåking. Hjemme med syk minsten i dag. Kom på i morges at skolen hadde planleggingsdag i dag. Men SFO var heldigvis åpen. Og 6 åringen fikk valget mellom oss og SFO. Valget ble SFO..Men tok oss litt god tid hjemme. Snøen lava ned. Etter å ha brukt 10 minutter på å få på minsten votter med tommelen på rett plass måtte jeg virkelig ta meg sammen for å besinne meg...Mens 6 åringen som hadde fått beskjed om å sitte og vente i trappa imens forlengst var ute av døra og inn igjen noen ganger mens vi to andre leita etter en tommel som gikk alle ville veier. Minsten ble morsk og jeg dreit i den tommelen og tredde vottene hans opp til overarmene hans. Satt minsten på trappa der han nå stod og hylte at det var kaldt ute og ville inn mens jeg skuffa ut snø fra gangen. 6 åringen hadde nå borra hodet i noe som skulle forstille en snøhule. Planen min var at han skulle være sånn nogelunde snøfri til vi nådde SFO. Men går sjelden etter planen. Minsten fikk en liten kost til å koste av snø av bilen vel vitende om at det kunne gå hardt utover lakken. I samme øyeblikk der han stod med store votter uten tommel og snørr nedpå haka mens han ropte, at det var kaldt ute og tommelen min, kom brøytebilen og skuffa sånn ca en meter snø inn i utkjørselen min. Hadde ikke kunnet besteget den kanten med traktor engang. Fikk hanka inn 6 åringen til å bli med å måke som nå la begravd i den provisoriske snøhula. Minsten stod og brøla ved døra mens vi måka. Observerte at en av naboene tasset rundt i gården sin med en sånn fiffig elektrisk snøfreser. Håpa da at han fresa over ledningen..Men slo fra meg den tanken og hilsa høflig med snøskuffa;-) Hadde det enda vært en bensindrevet en som kunne overdøva hoiinga fra døra. Men kom oss på vei til SFO etterhvert...Kom frem og fant ut at jeg hadde glemt ekstraklær og nista til 6 åringen hjemme i gangen. Hjem igjen og retur. Minsten hylte fra baksetet at han ville hjem og hadde besja. Ringte da til mannen og fikk utløp for litt eder og galle om dagen så langt...Nå skulle minsten og jeg hjem å måke og gråte igjen...Sendte mannen følgende melding etter å ha måkt i en og en halv time...Siden jeg er så god på de flatterende bildene...

Kvelden rømte jeg huset og laga snøhule med 6 åringen. Han skulle slites ut...Og jeg skulle vise at jeg kunne være en leken mor...Det gav mersmak. Håper nå på mye mer snø så jeg kan lage undersnøiske ganger rundt i hele hagen..Mens mannen måker.

Dagens siste selfies..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar