tirsdag 18. februar 2014

Forfall og optimisme...

Romantikken har lagt seg etter valentines dagen...


Hadde tenkt å begynne dagens blogginnlegg sånn: "Forbanna vinterferierende hyttefolk...Uuuhuu her er det så mye snø at vi nesten ikke finner hytta vår..Uuuhhhu..Fortjener da en rast med kvikklunch etter tilbakelagt 12 mil i strålende føre...Med snø og sinnsro så langt øye kan se! Innimellom slaga er det OL titting og gjerne et glass rødvin foran peisen.." Noen som kjenner seg igjen? ;-) Det gjør nemlig ikke jeg!! Overskriften skulle egentlig ha vært: "Forbanna lavpanna tømmerhuspakk..." Men kan jo ikke begynne en blogg sånn. Tar seg bare ikke ut det:-) Og det er heller ikke helt meg å være så bitter eller misunnelig. Til mitt forsvar så vet jeg bare ikke hva vinterferie er jeg..Så ha meg unnskyldt at jeg vurderte å starte bloggen slik;-)  Har jo bare et ønske. Mye snø og hytte. Så det er dere vel undt...
Og hvis jeg hadde begynt bloggen sånn så sa mannen at han tar fra meg PC privilegiene mine!? Han har trua med det!;-) Hvem er han til å gjøre det?? Skulle likt å se den komme. Et sårt punkt er at jeg har ikke mulighet til å se noen OL sendinger på dagtid. Kan liksom ikke sette narkose på autopilot på leit etter en Tv som nesten ikke er å oppdrive.. Og Helse Sør-øst har gjort det enkelt for oss...

De har sperret muligheten til å se det på nett...Og jeg som jeg var på målstreken til å få nettv tilgang på kontoret. Så kom den meldingen her. Var bare et tastetrykk unna! Så kos dere på hyttene deres med paraboler, Yatzi og rødvin. Jeg har nemlig fått nyss at damene i ekspedisjon har TV så der er jeg å finne i lunchen min i morgen...På toppen av det hele går minsten og gauker at vi skal bruke innestemme. Alle her i huset bruker det unntatt han. Eneste gangen jeg har brukt utestemme er når jeg logger meg inn på Facebook og ser alle de herlige vinterferiebildene fra milevis på ski og hyttekos..Hva er det med dette huset her. Den ene er frekkere enn den andre.:-) Jeg tillater meg å bruke utestemme når det virkelig gjelder. Og ingen skal ta fra meg Pc`en for da spiser jeg dem opp!:-) Det har ikke gått så smurt her siste dager. Sitter nå og raper fruktsuppe. Min favoritt. Mannen hadde fastedag i dag, men det passet ikke meg. Og jeg gikk like godt for en favoritt. Er den eneste i huset som liker fruktsuppe. Så da satt jeg igjen med en liter suppe alene. Ikke meningen å helle i seg alt heller kanskje;-) Runda like godt av gårsdagen med disse.


Ble ikke så galt egentlig. Har mislykkes mer før i grunn. Så mens mannen faster så har jeg kommet til forfallet. Er det for sent å snu..Siden forfallet er her så må jeg få presentere dagens antrekk i god rosabloggstil...


Var ikke så lett siden mannen ikke vil være med på dette sirkuset og ta bilder;-) Kan jo ikke stole på den mannen lenger. Tar med meg pc`en for å ha den under puta i natt. Her er formløse bukser med en malingsflekk og fruksuppesprut. Ca 10 år gamle nå og sitter like fint;-) Topp fra ukjent designer. Hullete strikkajakke fra Gina tricot. Mannen Crocs. Og ikke minst hjelmsveis etter en dag på hospitalet..
Før

Etter

Skal heretter ha mer av dagens antrekk..Skal sprite de litt opp fremover. Må begynne et sted. Nå skal jeg gå rosabloggerne litt i næringa....Ikke bli overraska om dagens treningsantrekk kommer snart og..Hold dere fast;-)
Gårdagen var heller litt laber. Telefon fra barnehagen. Minsten hadde falt og fått slått løs tann/ tenner. Pusta tungt. Dette er jeg rutinert på. Ringte mann for og møtes hos tannlegen. Her trengs det holdehjelp. Mannen møtte opp med nybulka bil. 2 skademeldinger så langt. Facebook måtte oppdaterers.


Mitt lille motstykke til vinterferie gjengen. Minsten valgte seg sin første tannlege premie. Har på følelsen av at det ikke blir siste;-)

Håper bare barnehagen har en vanntett forsikringsavtale..Og på tide å gå gjennom egne avtaler...

Var på julebord på lørdagen. De siste skal bli de første... Kjekke folk! Synd jeg ikke tok noen bilder av de andre..Er så lett å få samtykke når folk er så glade...Neste år tar vi det hos oss i mai;-) Tror jeg forsøkte meg på mystiske selfies..

Joda noe lykkes jeg med i hvertfall..;-)

Kan ikke helt slippe den hyttegreia. Har jo fri fra fredag kl 1530 og helt til søndagen... Er bedt på ei hytte til venner av oss til helga. Da skal jeg utfolde meg på de mest vulgære hyttemåter. Vulgære hytteselfies. Med enda mer vulgære unger. Skal ta for meg av hyttelivet! For dette er nok siste gang vi blir invitert. Har på ingen måte tenkt å smøre meg vekk.
Men inntil da. Så forsetter vi i samme tralten. Minsten har nå lært seg et nytt utrykk. Meg: "Kom å kle på deg, vi skal reise til barnehagen." Jeg øyner et håp om å rekke jobben denne dagen. Bilen er fyrt opp og jeg ser målet innen rekkevidde. Kanskje seinere kommer det fra den lille tassen! Og jeg bruker utestemme inne og roper på mannen om assistanse. Ender med at jeg roper: "Fang han!" Mens Fantorangen på barnetv står å synger kjerringa med staven av full hals. Føler meg truffet av den frekkasen og tenker at Fantorangen går snart på en smell..Har nettopp avslutta jakten på minsten med tannbørsten. Finta han ut og pressa han opp i et hjørne. Roper også på 6 åringen om og komme å ta på seg cherroxer for vi skal dra. Han gjentar da det kunstykket å ta av seg ytterjakka for å ta på seg cherroxene. Hva er det der for noe rart?! Hvem vil vel bytte bort denne harmonien med vinterferie på hytta... Går for samme rutinen i morgen med stor sjans for samme utfall. Blir nok ikke et hakk mer smidig..Og innestemme påbudet blir nok brutt...Men forfallet skal snues innen neste blogginnlegg. Har nok en godbit på lager til den...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar