søndag 9. februar 2014

Når slutta ull å være sexy...


It's a new dawn, it's a new day, it's a new life for me, ooooooooh...
And I'm feelin' good.




Har gjort det ganske lenge nå...Satser på at det vil komme en ny type blogginnlegg i løpet av året. Har meldt meg på sikkerhetskurs for offshore nå. Frem til mai så finner dere meg på bunn av barnebassenget i den lokale svømmehallen for å overkomme min lille vannskrekk. Sitter jeg opp ned så er det bare for å trene. Skal trene på å holde pusten og...Tar noen grep om fremtiden nå. Og sjelver litt i buksene av det. Men samtidig er det utrolig befriende og jeg føler meg modig. Fra 1. juni står jeg klar for nye utfordringer hvis alt går etter planen. Eller på bar bakke;-) Men inntil da: I,m feeling good...
Mannen fikk meg til å tenke over noe her om dagen. Han: "Du legger ikke merke til at jeg har barbert meg lenger.." Jeg : "Joda, men ikke akkurat som første gang du har gjort det..." Mannen: "Tror ikke du ser på meg så mye lenger jeg.." Dette var ikke noe hjertesukk fra hans side. Han er en praktisk mann. Han mente bare at jeg ikke la merke til så mye lenger...Kom til å filosofere over hva som endrer seg i et forhold over tid. Her på forrige lørdag etter snøeventyret så gadd jeg ikke å skifte fra ull under. Flippa biffer og drakk rødvin kledd i ull fra topp til tå..

Mannen da: "Skal du gå i det der i hele dag?"  Jeg: "Ja det er deilig." Og er det noe i veien med dette da?..Rista litt for full effekt selvfølgelig. Gir ikke dette full tenning så vet ikke jeg;-) Husker også en påstand. "Du er ikke den du utgav deg for å være..." Nei sant nok. Skulle selge en vare. Var verken sinna, usminka eller ubarbert..Pruppa ikke. Kneip inne med en prupp helt til man kunne utlikne den ut øra med å blåse i nesa..Og rapa ekstremt sjeldent. Lo av vitsene hans og. Nå er det litt sånn. As good as it`s gets. Jeg går i ull fra topp til tå for jeg liker det. Det jeg synes var litt rart var at han ikke bemerka at jeg hadde maskara nedpå kne etter at han dynka meg litt tidligere på dagen. Vært på do minst tre ganger uten å se meg selv i speilet. Den 4. gangen titta jeg litt på speilbildet mitt. Skremt ble jeg. Så en melding til han. Han ser nok ikke så nøye på meg lenger han heller;-)  Så her koser vi oss uten å se så nøye på hverandre eller oss selv for den saks skyld. Har bestemt meg for å ikke bry meg om det jeg ikke har makt til å gjøre noe med..Selv om jeg muligens tror jeg har mer makt enn det jeg egentlig har. En venninne av meg påpekte en gang at jeg hadde et selvbilde som jeg var rundt 1.80 høy. At jeg helt klart følte meg høyere enn jeg egentlig er. Muligens jeg overkompenserer for 1,63 cm  på strømpelesten. Men skal ikke undervurdere stemmen fra grasset. Dette er noe jeg kan gjøre noe med. Føler meg både høy og langbeint;-) Men over til parforhold. Når kommer forfallet? Og når er forfallet sjarmerende...Det burde jeg vite som i følge sønnen min levde i gamle dager. Og hvor lenge siden er gamle dager? Og når slutta ull å være sexy? Var det i gamle dager det?
Men mamma kjører ikke kom en gamling i  hvertfall. På vei til skolen på fredag kjørte jeg i grøfta og satt meg fast for å gjøre plass til en av naboenen. Kom fra baksetet: "For en tulling han der mamma!"  Hmm hvor har han det fra... Sikkert faren. Jeg bruker bare å hytte med neven og rope at verden er full av idioter..Men hadde etter dette en prat om tullinger på vei til skolen. Ville jo ikke røpe at mammaen hans er en tulling i en verden full av idioter. Det får han finne ut av selv...Og strengt tatt var det ikke naboens feil denne gang. Men kommer til å holde øye med han for det;-)  Apropo ting man ikke kan gjøre noe med. TV 2 og reklame under OL sendingene. Tok ikke lange tiden før misnøyen spredte seg på Facebook. Meg inkludert. Må minne meg på at jeg ikke skal bry meg om ting jeg ikke kan gjøre noe med. Ingen liker påtvunget endring. Husker en tidligere TV krise. Da skulle barnetv sendes bare på Nrk Super. Var ikke akkurat fakkeltog den gangen, men husker det godt for det. Nrk har vært vår klippe lenge og de har jo alltids Melodi Grand Prix ;-) Men fant denne uken noe som kunne gjøres noe med. De av dere som ikke er på Facebook så kan jeg fortelle at FB nå har laga en filmsnutt på rundt 1 minutt som viser livet vårt på FB. Jeg ble så skuffa av både musikkvalget og bildevalget så laga like godt min egen...Må ha på lyd..
    




Dette fikk jeg kjeft av Facebook for.. De vasler meg at de kan deaktivere brukerkontoen min for godt! Fått en advarsel da. Så Facebook ser deg! ;-) Skal oppføre meg pent heretter.





Resten av helga i bilder..

Vi er like glad i brødmaskinen



Vi har fått ut litt pepp på eventyrfabrikken.


Jeg var muligens den eneste der som satt igjen med mer selfies enn bilder av ungene...


Vi liker hesteleker her i huset.


Morsdag med ferdig frokost, blomster og tegninger når jeg står opp. Her er mannen i sving mens jeg slapper av i ullbukser..



Vi liker tog. Spesielt under viktige OL sendinger. Leker litt med barna i de uønska reklamepausene.









Da står en ny spennende uke for tur med start av fasting i morgen. Det har ikke gått helt etter planen. Mens omgivelsene blir tynnere har jeg kanskje fått litt mindre rundt tungerota. Bare blitt obstipert og svimmel, men ikke mange gramma lettere. Men føler på meg at det skjer noe snart;-)  Har tydligvis en kropp skapt for hungersnød;-) Neste blogginnlegg så kommer de ekstreme tiltaka. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar