søndag 6. april 2014

Tour de Hovenga baktung og i duskregn...

Søndagen vel i havn. Følte det litt bedre enn mannen som måtte dra til fra kl 05.50 i morges. Jeg har sovet frem til klokka 11.15. Pussig at ingen har vekt meg i grunn...Var på konsert og en liten tur på bar i går. Mannen sa til nesten alle at han møtte at han ikke hadde sovet på 7 år nå og sikkert skulle opp klokka 6 i dag. Vi lo godt da, men tror han synes det var litt trist i dag tidlig. 
Skulle på konsert med en jeg ikke aner hvem var. Men fikk vel være sporty å stille opp. Viktig å få meg seg litt kultur innimellom;-)  Lite visste jeg da at det var en utekonsert og at jeg skulle ende på konsert med stilongs og ullsokker..

Det var tre grader og regnvær en time før konserten skulle starte..Vi hadde bestemt oss for å sykle. I duskvær satt vi i mars. Jeg med lite luft i dekkene. Men tykke offroad dekk. Lurer igrunn hva jeg skal med det..I tilfelle jeg skulle kjøre ut i grøfta? Totalt bortkasta dekk for min del som ikke på noen måte har tenkt å sykle der det ikke er asfalt.. Mannen derimot hadde endel tynnere dekk enn meg. Mens han trilla så tråkka jeg som en gal. Jeg stoppa omtrent opp i nedoverbakke;-)  Mannen dro i fra som en gærning. Ingen tid og miste og ropte ved en anleding: "Vi skal bruke minst mulig tid på å komme oss til målet! " Ja akkurat det jeg drømte om; rødsprengt og svett i luggen når jeg ankom konserten. Ikke han som hadde styla håret nevneverdig og hadde sminke som ikke var vannfast. Men neida la oss komme oss frem i rekordfart...Samme måten hjem og..Konserten var nok bra for de mest ihugga fansa;-) Jeg stod for det meste i dokø..Kalde sykkelturer gjør det for meg. Men fikk jo alltids klemt inn et dobilde eller to denne kvelden og. Begynner å bli ganske like nå..

Men når hovedpersonen Bjella gikk forbi oss etter at konserten var ferdig var det noen i følge som synes jeg burde ta et selfie med Bjella. Ropte etter meg: "Ta han Tonje!" Hva skulle jeg gjøre?!;-)  Kaste meg over han å legge han i bakken?! ;-) Lot han passere jeg. Hadde det vært Michael Jackson eller Northug Jr. hadde jeg gått en mil ekstra. Men ordna seg alikevel...

Og om ikke annet fikk jeg et lite romantisk øyeblikk med mannen akkompagnert av Bjellas : "Romantikken gjer meg sjuk"

Da var sykkelrittet dit som hviska bort for min del;-)
Innimellom dokøene var det mye hyggelige folk som hadde kommet frem fra kriker og kroker. Gamle kjente og. Og hvordan få lesere på bloggen...Er å fortelle noen at jeg har skrevet om dem men husker ikke når og hva innlegget het. Gliste fornøyd med det mens han jeg hadde skrevet om pløyde gjennom bloggen min...Var ikke et skittent triks...Her fant jeg det så slipper du å lete mer;-)

Utklipp fra blogginnlegg September 2013:
  Ellers hatt et pussig møte på butikken. Møtte en bekjent på butikken. Han innleder samtalen med: "Ja du lurer nok på hva jeg har gjort siden jeg har på slike sko!" Jeg synes det høres litt pussig ut og la i grunn ikke merke til skoa hans. Men han fulgte opp: "Det er golfsko!" Løfta opp beinet slik at jeg kunne ta en nærmere titt på de. Han: "Jeg har spilt golf."  Jeg flira å parere med at: "Ja da fikk du klemt inn det i samtalen." Jeg titta ned på mine sko. Jeg hadde gummistøvler. Tenkte et øyeblikk på å dra en artig story på de, men spurte heller om han var noe god i golf siden det var det han ville prate om. "Ja det er jeg sa han!" Ok sa jeg. Da demra det at jeg hadde hørt om hans golferdigheter før. "Så da har du noe å blogge om nå!" sa han. Så var samtalen ferdig. Da forlot han meg ved suppeavdelingen. Jeg følte at jeg hadde vært med i en passende samtale fra supperådet også. Så da skal jeg jammen blogge om golferen og håper du leser dette inntil vi møtes på butikken igjen for en ny pussig samtale. Tenkte, ja hvorfor ikke snakke om akkurat det en har lyst til og i hans tilfelle var det golf og bli nevnt på bloggen;-) Håper jeg innfrir:-)

På vei hjem stoppet vi innom et vannhull og unna meg noe av det beste jeg vet om med rom i..Pina colada


(Og de av dere som er lokalkjent ser at vi må ha vært innom 2 barer) Følte at vi kunne sykle hjem til barnevakten etter dette...Og da ble det kappsykling. Mannen vant på skitne triks. Dro rett over plenen. Han skal være glad for at han i forrige uke klipte trærne såpass kraftig som han har gjort...

Dagen i dag krevde en middag som dette.

Og en power drikk som dette. Her i huset har vi fått et nytt vidunder. Det er det eneste som skal ha tappekran her i huset...

Har gjenoppdaget noe annet fantastisk også denne uka. 6 åringen og jeg tok oss en dag på biblioteket fredag. Hadde visst modernisert seg kraftig siden sist vi var der. Og kom hjem med 9 bøker. Alt fra den store Prompeboka og Historien om den enorme pæra..


Hadde lånekort der fra 1991. Biblotekaren viste seg og være en liten humørfylt sak når hun satt og flira mens hun oppdaterte opplysningene mine. Og jeg tenkte at her er det mange passive medlemmer i arkivet som regnes som medlemmer...
Denne ukas grandiose planer har bare kokt ned til en utflukt på biblioteket, kappsykling og en konsert.
Til og med overlatt bleieavvenningen av minsten til 6 åringen. Her sitter de og leser potteboka.

6 åringen tegner og forklarer. Minsten hadde sitti på potte i en halv time dagen før mens jeg satt på dolokket og venta. Jeg klarer ikke sier kjekken og reiser seg opp og går ut i stua og tisser på stuegulvet...Nå får broren hans ta i et tak...
Med all denne aktiviteten så har jeg dessverre ikke fått klemt inn noe slyngetrening..Men tenk nå har vi kommet til april så det lar seg nok ordne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar