søndag 11. mai 2014

Årets mest kostbare selfie...

Jeg har landa! Endelig er det i boks...Har grua meg til dette lenge. Så langt det selfie som har kosta meg mest i kroner og psyke:-)

Mange har gjort det før meg, men for meg er det noe totalt absurd å sitte fastspent i en helikoptersimulator å bli heisa ned under vann. Samtidig som de roterer simulatoren rundt 180 grader..Da sitter du opp ned for de av dere som sliter med grader;-) Og så komme seg ut derfra med æren i behold;-) For en med vannskrekk så har det vært en stor barriere. Men når det først er gjort lurer jeg i grunn hva jeg har frykta i alle år.
Har aldri på noen måte appellert å snorkle eller dykke for meg...Men nå er jeg kommet så langt at jeg skulle vurdert og snorkla hvis jeg havna på Maldivene;-) Men ikke annet for å få tatt et bra selfie sammen med en gjennomsnittlig aggressiv hai;-) Vet at jeg ikke er den eneste som gruer meg for denne øvelsen..Livet som landkrabbe er nå over;-) Kurset gikk over 4 dager. Og tror jeg var den eneste av deltakerne som sprang for å hente telefonen min når det var overstått. Den nest eldste på kurset som spurter avgårde og roper: "Er ikke dette et selfiemoment så vet ikke jeg!!;-)"  Litt barnslig men..Slike opplevelser er ikke er helt A4 for meg:-) Så noen bilder derfra fra tidligere kurs..Enkelte av damene hadde sminka langt nedpå haka.Den blemma skulle ikke jeg gjøre. Følt meg naken i dagesvis...

Og er det noe å frykte da? Den samme dama som har sendt meg en Hopp i havet utfordning skremte meg når jeg var liten sånn ca 6-7 år..Kusina mi..Den ordentlige av oss;-) Hun visste om min angst for krabber og ropte krabbe når vi var ute i vannet. Sprang som jeg hadde mannen med ljåen i hælene..Og har ikke stoppa å springe før nå.Vært litt tander av meg der;-) En som nettopp har vært på sikkerhetskurs vet hvor farlig dette "hopp i havet" greiene er så alle som vurderer det så ikke gjør dette alene og for all del ikke få hodet under vann...Kusina mi skal være glad hun bor i Bergen ellers så hadde hun fått bank nå;-)  Ha med en CE godkjent flyteanordning...Og sats på at du har et godt hjerte...Om jeg hopper i havet skal jeg tygge litt på;-) Har som sagt gått inn i min egen dvale siste dager. Deilig å komme ut igjen....Har vært en sær opplevelse å bruke en dress etter en som har dårlig kroppslukt og når jeg tok på meg dressen første gang så kjente jeg at personen før meg hadde et kosthold basert på hvitløk..Kom ut av alle porer. Og rett før den øvelsen jeg frykta så måtte jeg innmari tisse. Når nervene slår inn så må jeg tisse. Hva er det for noe tull...Trodde kroppen skulle være konstruert for stress jeg. Og hvem finner det nyttig og måtte fly å skvette når kroppen er i alarm beredskap! Og ikke sjelden heller. Er et av evolusjonens feiltrinn;-) Ikke så lett med tørrdrakt m.m det...Men vurderte å tisse i drakta siden den allerede lakk inn vann:-) Men holdt ut...Men slapp nok en nervøs prupp;-) En annen pussig opplevelse var at jeg ser på meg selv som et normalt intelligent menneske. Spør du mannen min så vil han nok si at jeg ser på meg selv ganske mye over gjennomsnittet;-) Men når jeg satt klar for disse øvelsene fastpent og klar til å bli senka under vann følte jeg meg rett og slett som en tomsing. Hjernen gikk i slow motion...Og jeg måtte dra frem all min kraft for å fokusere..Men så fort jeg kom under vann så funka det helt greit.

Hjernen begynte heldigvis å fungere igjen! Har hatt noen øvelser for meg selv siste dager der jeg holder pusten og prøver å fokusere i de mest pussige situasjoner:-) Klemte intruktøren min som om jeg hadde kjent henne i åresvis! Lurer på om jeg sa at jeg var glad  henne og;-)

Spart en flaske med bobler til anledningen og kom hjem fra kurs til en bukett roser og et glass vin av mannen. Han har skjønt at denne helikopter velten satt langt inne for meg:-)  Har gjort langt farligere ting før og dettte var kun farlig for psyken min...En haug av instruktører pluss en redningsmann som overvar det hele fra utsiden. Og de gutta/jentene der ser jeg opp til:-) Når jeg kom inn døra fredag var jeg så høy at jeg nesten vurderte å legge meg i hardtrening til å bli redningsmann;-) Og mente jeg naila den øvelsen til de grader bra;-) Men som vanlig kommer jeg fort nedpå jorda av å komme inn døra her hjemme!;-) Mens livet går sin vante gang her hjemme..

Ikke har ungenen blitt noe mer veloppdragne eller smarte siden sist;-)


Her hører vi han roper fra stua..da sitter han dønn fast. Og 6 åringen har knapt vært innom i helga...Og da han kom innom kom han med følgende påstand: "Jeg skal få meg snurrebart...for det synes damene var så digg!" Jeg må nå skjekke hvem typer han omgåes med;-)
Siden jeg ikke har vært mentalt tilstede siste uke..men mest hatt mental trening med meg selv er mannen godt inni bleieavvennings treninga med lite hell..
Hører mannen viser minsten potta. Hører minsten roper ut og flirer litt: "Det går ikke an!" Mannen truer med at det er like før han setter seg ned på den potta og driter sjøl...Jeg skoggler...Og mannen truer med at han skal vise minsten at det går an;-) Lokker minsten med en sjokoladebit. Tror vi er inne på noe der;-) Å jadda til dere av dere som rynker på nesa og mener det ikke er pedagogisk nok så har vi vært innom den berømte potteboka.Velbrukt. Og doring..Pedagogiske metoder i fleng. Skryter for å bygge opp selvfølelsen hans m.m. Men biter ikke på den lille nøtta der nei. Han bare roper at det går ikke an...Men ikke fritt for at vi prøver for det. Han er ikke typen som gjemmer seg bort heller. Han kan like godt sitte der rett foran deg og drite uten å trekke så mye som en mine:-) Han andre kunne vi lokke med fine truser og klistremerker. Og jeg gleder meg eller gruer meg om at mannen skal vise at det går an...Her fra et tidligere forsøk.


Mannen ville gjerne grille på lørdagen. Og når han vil grille så mener han business. Laga seg en grill som rommer en middels stor ku;-)


Og grillingen er sponset av Statoil;-)


Gleder meg til grillmat med smak av parafin;-)
Og Eurovision menyen var følgende...


Etterfulgt av oppstyla, matsminke heter det vel, Creme brulee på boks...


Og her var "The votes from Hovenga jury..."


Med en sønn som ønsker seg snurrebart og en dame med skjegg som vant Grand Prix så var det vel ikke mer passende avslutning av en pussig uke.


Sønnen kommer til å slite litt der..Her i slekta har vi mer anlegg for mexikaner barter...


Er en forundelig verden vi lever i...Likner i grunn på et freak show til tider:-) Under Eurovision avstemningen satt jeg mest og håpa på at Petter Northug Jr. skulle avgi stemmene fra det norske folk...Det hadde gitt omdømme ekspertene noe å tygge på;-) Men neida i år var det barnetv Margrethe. Hvordan avgjøres det tro? Er det i kantina på NRK: "Har vi noen frivillige her??" Alle ser ned...Ok barneavdelingen tar det år.

2 kommentarer:

  1. Dette var utvidet festlig. Jeg er stolt av deg. Mange klemmer fra Gyda på Ishavet!

    SvarSlett