mandag 5. mai 2014

Harrytur og pressemelding...

Lørdags morgen så skulle vi på harrytur. 6 åringen samlet sammen alt han fant av sparebøsser og var klar for harrytur. Han var veldig bekymra om at de ikke hadde Lego på båten. Han var dessuten veldig lei seg for at vi skulle hjem samme dag. Jeg og i grunn. Så da bestemte vi oss for å ta inn på campingplass...Her er vi på vei til helgas store eventyr...


Stemningen var på topp..Og jeg var alvorlig bekymra for og ikke rekke båten. Alt var som det bruker å være;-) Men det jeg skulle bekymre meg mer for er mannens oppførsel når han skal ombord i ei ferge...Han endrer helt personlighet:-) Kan ikke komme seg fort nok inn i den båten. Fikk forbud av meg av å bytte kø å stå i. Etter å ha bytta et par ganger alt. Mens jeg satt og trena på mine nye innlærte pusteøveler fra fredagens kursdag..Skulle jo på tur med svigermor og entourage;-)


Skulle komme godt med når jeg opplevde mannen skulle få horn i panna i køen. Jeg satt og pusta med magen og fokuserte på et punkt mens mannen kjefta og smelte over at vi alltid kom i den treigeste køen. Med pappskaller! Noe som 6 åringen synes var fornøyelig og minsten sitter å jaller: "Nei nei gutt dette må bli slutt!" Og jeg puster med magen..Som nå grensa til hyperventilering;-). Så var det vår tur i køen. Mannen må forlate bilen siden ruta vår ikke er fiksa enda.

Det piper like hærlig og kila den med en is skrape.
Siden alle disse pappskallene foran oss sinka køen var jeg spent på hvordan mannen takla at jeg mista betalingskortet ned mellom bilsetene og måtte sette i gang å lete mens det var vår tur ved luka..Synes han så litt vill ut i blikket;-) Hvem var pappskallen da?;-) Viste seg at båten var et eventyr for barna. Og 6 åringen ble helt forgapt av legohylla.

Kan ikke ta noen annen båt etter dette. Og med egne penger som var raida av sparebøssa ble han enda litt Lego rikere. Og minsten fant sin egen favoritt...

Men eventyret var ikke slutt..Var jo på harrytur og da må man få tak i bacon og godis..Etter en bedre middag på cafe. Ingen ting er som å være på cafe da minsten halvveis i middagen sin spyr ut middagen...Jeg rakk å fange det med hendene mens mannen kjefta at jeg skulle holdt tallerkenen under;-) Men ingen i kjernefamilien mister apetitten for det..Vi er jo på harrytur...Heldigvis hadde vi tatt med vogn til minsten som ble yr av all godisen. Og jeg var ikke helt borte jeg og...Og spør du 6 åringen om han kan noe svensk. Er det "Godis"

På dette tidspunktet var ungene så høye at de fikk lov å springe fritt på Nordby senteret...Og det mest sjarmerende var når alle skulle på do samtidig. Minsten fikk timeout av faren inne på den handikap doen samtidig som vi andre tissa på tur. 6 åringen truer med å åpne mens jeg sitter på do. Og mannen gav opp. 2 av 4 fikk tissa. Og en ny bleie..Ikke verst det. Nå begynte vi å bli klar for det virkelige store eventyret, campingplassen. Og alle gledet seg;-) Ble spurt av damen på campingen om jeg trang dusjpolett. "Neeei gjør jeg det da.."Er jo på campingtur og føler meg harry..Skal kjenne det når du kommer hjem;-)

 Her var hærligheten.

Utrolig hva panorama bilder gjør med romfølelsen;-) 6 åringen skulle ønske vi skulle være der for alltid han..Og mannen leta desperat etter internett signaler. Fikk inn noe oppi taket og på taket av hytta;-)

Og jeg er som vanlig den irriterende kona som dokumenterer alt;-)Jeg spretta min 2 dl champagne og var svært så fornøyd.

Her er selfie fra Strømstad...

Mannen begynte å klage på at han var trøtt kl 19.30 og her er minsten kl 21...Hvert 5. sekund satt han seg opp i senga og spurte: Hva gjør dere for noe?:-)

Vi satt jo tross alt på kjøkkenet og spilte sjakk en meter unna;-)

Siden det er min blogg vil jeg påstå at jeg vant;-)Mannen klage nå på at han var så trøtt hvert 10 minutt. Var redd mannen led av narkolepsi et øyeblikk. Og gikk som det måtte gå. kl 21.50 sov 3 av 4. Jeg holdt stand med å surfe på face. Som kosta meg sånn ca 100 kroner og smakte på Systembolagets varer på kjøkkenet...
Strømstad by night

Jeg hadde glemt laken så vi fikk kjøpt papirlaken...Det rakna når jeg snudde meg brått i senga..Klokka 06.30 var det klart for frokost. Og klokka 07.30 hadde vi fresha oss opp med våtservietter. Og jeg oppdaget til min forskrekkelse at jeg hadde glemt hårbørsten. Og satt uten dusjpollett. Og resepsjonen åpna kl 0900. Vi var klare til å sjekke ut klokka 0800. Da var det å gå å utforske campingplassen som viste seg og være mer en bobil camping. Vi møtte ikke en kjeft på vår tur og jeg hysja på ungene som sprang rundt blant bobilene og jalla. Mannen hysja på meg for at jeg hysja på ungene. Hvorfor skal de (bobil folket) ha det noe bedre en oss mente han;-)  Klokka 0900 sjekka vi ut og resepsjonisten forklarte at vi kunne ha hytta til 12..Og synes vi var noen skikkelige morgenfugler. Neida her hadde vi bare tiden og veien. Da la vi dette eventyret bak oss.


Kjørte gjennom Strømstads øde gater. Var visst bare vi som var på farta. Ferden gikk videre til Svinesund for lunch på Burger King kl 9.30. Greit med alt som er gjort. Og ungene var veldig fornøyd. Ikke opplevd så frie tøyler på lenge de..

 Og hvem trenger å gre håret når du sitter på hamburgerrestaurant kl 9 30.


Ikke vi i hvertfall. Var jo de eneste kundene. Mannen jaga for å komme seg hjem igjen. Så horna komme ut av panna hans igjen;-) Kan ikke komme seg fort nok hjem..Og et under at vi ikke ble stoppa på grensa når vi velger et slik ukristelig tidspunkt å passere;-)..

Men da hadde de nok fått huden full av minsten..

Og 6 åringen roper fra baksetet: "Hvem har pruppa...!"

Vet ikke hvem som eide den pruppen, men jeg var den eneste som kunne lufte..Mulig det var en sånn der umerkbar nervøs prupp;-) Og siden jeg har sosial bajseangst så ble det ikke noe bajsing på meg denne turen om det hadde stått på livet. Nok en opplysning dere setter pris på tenker jeg;-)
Intetanende nøt jeg campinglivet mens det tragiske utspant seg på Byåsen..Kom hjem til side opp og ned om Northug`en. Tikka inn noen meldinger på face med mitt navn på og. Ikke annet å forvente...Og etter en arbeidsdag der mer en har utspurt meg rundt temaet..Så jeg ingen annen utvei til å være snauere å komme med en liten pressemelding. Og hva serverer jeg på slike events..Måtte jo bli Red Bull det..

Min mening om saken er at Petter Northug Jr må skamme seg!! 28 år å vise den enormt dårlige dømmekraften. Men jeg som dere kan ikke uttale meg noe om detaljer om å stikke av fra stedet mm. Og forventer at Petter kommer med en uttalelese når det passer.Var ikke dette jeg drømte om for husmaskotten vår, Northugen. Hadde ikke i min villeste fantasi trodd jeg skulle oppleve dette og har på følelsen at det  samme føler Petter nå. Sånt vet en fan;-) Slår til og med av radioen når Petter Northugs navn blir nevnt så jeg slipper å forklare for 6 åringen når han hører noe. For her i huset vet ungene hvem Petter er! Jeg har gått noen runder med meg selv og det har vært en rar dag i Hovenga huset..Og han har ikke gjort fan oppgaven min så lett. Men på den annen side trenger jeg ikke å finlese noen avtaler før jeg uttaler meg. Jeg er nå engang Petter Northug fan:-) Skal ikke kritisere andres meninger om saken (foreløpig), det er saken for alvorlig til. Men mulig jeg er en av de værste. For det har ikke vært fritt for at jeg har tenkt i dag at han har nå muligens alt å bevise med ski på beina fremover. Og at dette gir han det ekstra giret.. Jeg digger idrettsmannen Petter. Men det er jo tross alt et menneske bak husmaskotten vår..

Jeg heter Tonje Heimholt og er fremdeles Petter Northug fan:-) For å få ut litt steam så sykla jeg i dag til svigers. Tjuvstarta en halv time før mannen og ungene. Trodde nesten jeg skulle omkomme..Men tenkte på kampen "vi" har foran oss;-) Og tenkte på hva mannens sa før jeg reiste til svigermor. Jeg : " Da sees vi der oppe!" Mannen: "Hvis gud vil;-) " Her er jeg fremme og finner nok et naturlig selfie moment...

Og sykkelbukse er for puddinger. Jeg har følelsen av at jeg har slitt av halve rumpeballene mine på denne turen...Men de gror nok ut igjen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar