mandag 19. mai 2014

Secret Service, Ivo Caprino og perfekt parkering...

17. mai er big deal her i huset..I hvertfall for meg:-) Er et klart alderdomstegn at jeg blir rørt av å se flaggene og ungene:-) For meg er byen fylt opp med Ivo Caprino figurer og vi hadde med en av de selv og..Hvem synes ikke det er rørende;-)
Mannen mener jeg er gatas 17. mai komitee i egen person..Kommer hjem fra jobb fredag som en furie. Her skulle det forberedes..Mye som skal ordnes. Mulig disse var litt passè nå..

Vi kan ikke ha det sjuskete til 17. mai!


Men det første som møter meg hjemme er minsten som hadde sloss i barnehagen...

Håpa i grunn han vant mens jeg sprang rundt her hjemme og gav ordre. Men tok selvfølgelig den pedagogiske fremgangsmåten overfor minsten. Og hvis jeg la godvilja til..Ekstremt mye godvilje så så jeg at han skamma seg litt;-)
Mannen var ekstremt lett å be så lenge det innebar at han kunne forlate huset på fredag...Han mener jeg maser så ujevnt;-) Spesielt når jeg planla hvor vi skulle parkere på 17. mai 16. mai. Jeg liker å planlegge. Første året vi har barn som skal gå i barnetoget, så for min del var det endel som skulle klaffe;-) Og jeg var på desperat jakt etter 17. mai`s harmoniske fasade;-) Dette skulle bli bra...
Her lager jeg kake..

Og jeg suger på kakebaking..Helt sant!:-) Kakebaking er ikke noe for slumpere..Og var ikke fritt for at mannen kommenterte dette. Han er god på å kommentere han. Hadde kremsprut over hele kjøkkenet og ikke en ledig flekk igjen på benken.


 Blomster skulle danderes..
 Før og etter bilder.



Og ikke minst skulle det strykes...Sånn ca 3 timer etter skjema lå jeg og.  Kl 23.50 ble jeg ferdig.
Den store dagen lå vi fremdeles etter skjema. 10 min for seint...Og bilder skulle taes. Mer eller mindre vellykka..Men det er nå sånn vi er:-)


Minsten hadde fått nye sko og det gikk som det måtte det...Tryna sånn ca 6 ganger. Mannen kommer med den tørre kommentaren at guttungen endelig har store nok sko...Skal jo spares til 17. mai. Mens jeg roper etter noe å tørke blod og snørr med. Gutten og mamma hadde jo hvit shorte på og ville ikke ha blod på oss før jeg hadde hatt show off på ungene...Hadde brukt dressen til mannen og tørke med om det stod på det. Litt slukøra kom vi springende inn i skolegården og jeg kjente at jeg hadde fått et gnagesår allerede...Og minsten hadde bare litt blod i munnviken. En klem på leppa eller tunga eller løs tann..Ingen tid til å sjekke nå;-) På med 17. mai gliset...Her kommer vi!:-) Mannen kommenterte tørt at det var godt vi parkerte så lang unna skolen slik at vi fikk bevega oss litt. Han var ikke helt enig med min parkeringsplan for dagen, men han valgte å følge gatas 17 mai komite for det( les meg).  Hadde han bare fulgt med når jeg var i parkeringsplanlegginga 16. mai så hadde han sett hensikten;-)
6 åringen rakk toget og marjset i vei med relativt god margin og vi sprang etter og leta etter ny parkeringsplass. Minsten tryna igjen og skrubba opp handa si litt..Og Secret Service var med  år også;-)

Og jeg var som foregående år redd for at vi  ikke skulle rekke toget. Men i år var vi rekord tidlig ute..Nesten folketomt i Storgata når vi kom...
Og minsten sa mer en en gang at han ville hjem fordi det var der han trodde toget var på vei. Men holder stilen mens vi venter på storebror...



Så var det å jogge tilbake til bilen og ta en tur i skolegården..Hesteskokasting og potetløp m.m.

Jeg banna pga av avstanden til parkeringen siden jeg nå hadde gnagesår på begge beina...Og ikke nok med det men på vei hjem etter lekene var den ene heliumballongen helt flat..

Det ble for mye for den ene ungen. Var den værste 17. mai han hadde hatt...Men tante og onkel fiksa en ny:-)

Så status så langt: 6 tryninger, 3 heliumballonger, 2 gnagesår. Men vi fikk parkert og vi hadde følge av Secret Service hele veien..Men visste ikke at det var meninga at de skulle kommentere så mye..

Dagen ente opp med at jeg var både stolt av ungene og landet vårt. Og har fått mange flotte bilder;-)


Og har en snill mann som gjorde det mulig at jeg kl 21 kunne sende han en melding fra en uterestaurant i byen..

Historien sier ikke noe om hva det kosta meg...Mannen skal få lov til å sove lenge både lørdag og søndag neste helg..Men den historien har også en liten sidehistorie...Jeg er som mannen sier; planlegger søvn flere trekk fremover som en sjakkspiller...Men han overser nok det når kona lager slike mesterverk;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar