tirsdag 10. juni 2014

Club Tropicana og gatas beste lysshow;-)

Hvordan tilbringer man arbeidsledige dager...I full nøysomlighet selvfølgelig;-) Innom IKEA en liten tur. Og ungene ble glade de hadde fått seg nye glass. Men hvor mange glass trenger egentlig de ungene...De drikker jo av hva som helst alikevel;-)
Nå fikk jeg en ide om og friske opp nabolaget litt...Kan tenke meg at naboenen ble glade;-) Her er helgas hobbyprosjekt step by step...


  1. Kopper: 12 kr 
  2. En saks
  3. En gammel julelys dekorasjon bøta med livet
  4. Og en begeistret mann;-)
  5. Og unger som roper: "Koppene våre!"
  6. Og en litt lykkeligere kone...
  7. Og naboen skjuler godt sin fasinasjon;-)


Dere skjønner tegninga..
Og jeg er ikke flau engang...Men skal helt klart ha kreativitets poeng mener mannen. Hva skal jeg finne på nå da? Hører på Club Tropicana og Conga hele dagen innimellom jobbsøking...


Er nok litt utålmodig siden jeg fremdeles er landkrabbe..Håper snart å få tatt en Conga offshore..Mener det hadde vært mye helsegevinst i det for oljefolket;-) Men mens jeg venter så er jeg i litt caribbisk humør og inviterte en håndfull spesielt utvalgte til Club Tropicana aften i Hovenga..En av de anonyme tropiske gjestene.


Og jeg smugtrena på Conga mens jeg lette etter rette antrekk.


Men måtte vente med voksen smoothie`n til barna hadde lagt seg eller så hadde minsten kommet hvinende og ropt på bootie som han kaller det...

Først bootie så conga time...




Siste bilde denne magiske aften...


Ser jeg burde vie neste uke til å nappe øyebryn...Har jo tid til både det og bodylotion nå;-) Så dagene kommer til å fly;-)
Ellers er det innført spilletid her i huset. Og endel sporadiske spillefrie dager på 6 åringen. Og her om dagen var en spillefri dag så stemningen var alt annet enn på topp. Kunne tro at noen hadde tatt fra meg spilletiden og for min stemning var heller ikke på topp. Valgte denne dagen spesielt til å kjøpe gummistøvler til ungene. Er liksom grenser for hvor lenge vi kan komme unna med Cherrox`er. Kommer ikke unna med det når det er 26 grader ute. Vurderte å lage dem men..Og alle gleda seg til å ut å handle gummistøvler..Jeg trua et øyeblikk med at de ikke fikk gummistøvler og måtte gå barbeint hvis de ikke oppførte seg. Det var truselen sin som jeg på ingen måte kan følge opp... Minsten må forresten gå barbeint nesten hele tiden..Det eneste som hindrer han i å stikke av;-)


Men denne spesielle dagen så brøler alle til hverandre(rettere sagt minsten og jeg)  De to andre har mer subtile fremgangsmetoder for å utrykke sin misnøye...Mannen håpet nok på å slippe dette eventyret. Som tidligere kalt "Short Cut Noor" Han prøvde seg på en shorte cut eller tre denne dagen og...Ungene og jeg sitter i bilen og venter og ender med at jeg sender mannen inn to ganger for å skifte. Den ene gangen kom han ut i skjorte, trenings shorts og verne arbeidssko. Han hater shopping og går langt for å slippe. Men jeg gjennomskua han...:-) Og gummistøvler ble det...Kjøpt de store nok slik at jeg kan arve de;-) Men når vi ikke brøler til hverandre så vanner vi blomster.

Og dypper tærne..

Bader litt...

Og ser på håndklær tørke...

Det gir sinnsro...

På butikken i dag kommer 6 åringen helt rysta bort til meg. Han stod å leste oppskrifthefte til Rema 1000 mens jeg pakka varer. "Mamma se hun er nesten naken!!" roper han høyt.

"Hvis hun snur seg ser man rumpa hennes og alt!" Var ikke hun pen da spurte jeg? Han: "Nei,æsj hun var nesten naken." Vedda 1 mill kroner på at han kommer til å endre mening om 10 år..Og alle gleda seg til å vise det til pappa når vi kom hjem..Kanskje det blir samba tema til helga...Føler meg ganske stødig på sambarytmene så dette lover bra;-) Den så han ikke komme tenker jeg;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar