tirsdag 3. juni 2014

Selvrealiseringen i startfasen...

Både mye og lite har skjedd siden sist...Hadde min siste arbeidsdag i slutten av mai. Har permisjon 1 år for å selvrealisere meg selv. Enten må jeg gjøre det stort innen blogging eller så blir det brød og vann på oss...Siste arbeidsdag fikk jeg en veldig hyggelig overraskelse på jobb:-)

Var det tid for å angre nå? Hvem vil ikke omgåes slike kollegaer! Første arbeidsledige dag var jeg litt eplekjekk og posta dette på Face..


 Har ikke fått forespørsel som virker så pop hos ungdommen på Face så gjør jeg det nå helt uoppfordret på min måte.
1: Godkjent helseattest for offshore i dag. Til og med vist frem tennene mine, følte meg som en   hest..Hadde han sagt jeg skulle vrinske hadde jeg gjort det og. 
2: Det har skjedd igjen! Skamfull som jeg er når jeg er på polet så titter jeg ned når jeg kommer til kassa. Blir spurt om leg. Jeg ser opp og sier: "Nei det mener du vel ikke!" Han ler og er enig. Stjal en pose for fornærmelen...
3: Her sitter jeg og venter på å bli headhunta..dame i sin beste alder. Litt beskjeden og selvironisk. Det nærmeste jeg kommer headhunting i dag er at jeg snart blir henta til båttur med jobb. Siden jeg er arbeidsledig drikker jeg før folk er ferdig på jobb. Sender CV på etterspørsel.

Så nå er jeg offisielt arbeidsøker. Det er lenge siden sist det. Er på jakt etter en sykepleierstilling offshore. Har hørt at det foregår et oljeeventyr i Norge og mannen foreslo at jeg skulle prøve meg på det. Fine mannen min!:-) Han har nok noen baktanker;-) Men noe vettugt kan vel jeg brukes til og. Så hvis det sitter noen der ute og ruger på en saftig stilling så bare rop ut...Hvis ikke må jeg begynne å ha reklame på bloggen i en slik uanstendig grad at noen ved en feiltakelse klikker bort i...Og det vil vi vel ikke;-)
Men de første dagene av livet som arbeidsledig har artet seg til nå ganske travelt. Vi reiste på et lite eventyr til Mandal fredag formiddag...10 minutter før vi var fremme spydde han.

Ååå så nærme vi var denne gangen...Og 6 åringen som gleda seg sånn at han heller ville til Mandal enn Barnas dag hadde sovet litt lite og fikk beskjed om at han burde sove litt på bilturen ned. Han prøvde i hele 13,5 sekunder, men det var visst helt umulig;-)  Nei da kan du ikke være lenge opp i dag sa jeg. 5 minutter senere sov han.

 AAHHHAA jeg viste det! Bare motivasjonen var høy nok for en som drømmer om å døgne;-) Og på toppen av det hele vil han ha spilletid på nettbrettet som noen av vennene hans har..Det skal la seg ordne. Han aner ikke hva det er...Jøss denne barneoppdragelsene går jo av seg selv;-) Er det noen sak..
I Mandal samlet vi 5 unger og 4 voksne..Fra alderen 1 til 7 år. Til tider veldig livat og ikke noe å anbefale for de som ikke har minimum to unger, sliter med frynsete nerver, ikke vant til høyt støynivå og ekstemt lite tid til seg selv.;-) Tok en liten timeout og observerte at 3 unger hylte i kor mens mannen  bare satt opp musikken Jeg følte et øyeblikk at jeg var i en shoppingsenter i Thailand. De som har vært i det vet hva det går i. Bare en ting å gjøre da; alle skulle på stranda. Viste seg at jeg skulle slite litt. Måtte så tisse og doen der var spikra igjen med en planke. Og det hadde vært alt for tydlig hva jeg hadde gjort hvis jeg spaserte ut i vannet omgitt av bare småbarn...Kunne ikke bli ferska i vannet der fårete i blikket. Prøvde å holde igjen væskeinntaket og holde meg lett dehydrert. Men når vi kom til bilen hadde jeg to alternativ: Å tisse i bilen eller diskret bak bilen på parkeringen. Valgte det siste mens jeg hysja bort ungene som skulle se, pekte og lo...Så mye for diskresjon. Var en voksen sørlending som jeg aldri har sett før som oppdaget meg og...Lurte på om jeg skulle slå om på dialekta for og ikke røpe meg. Men konsentrerte meg heller om å hysje vekk unger:-)
Planen var å legge ungene relativt tidlig, men endte som vanlig ikke etter planen. Min håpefulle eldstemann ble sendt i seng for siste gang kl 22.15. på fredagskvelden. Så vel en mulighet til å døgne han;-)  Mennene hadde seg en mandomsprat.

Diskuterte sikkert hva de skulle smøre med som niste på stranda neste dag..Siden den ene av de samme dagen bare smurte til de voksne og den andre smurte bare til barna sine. Da ente vi opp med å bytte litt på nistene og jeg måtte stjele mat:-)
Mens jeg tagget mannen på Face som en hagenisse...


Og damene hadde sin "pause" fra alle mens jeg fikk en etterlengta klipp.

Alt orner seg på sørlandet..
Hjemturen planla vi skulle bli enkel...Alle var enige om at vi hadde hatt en fin tur. Og jeg var litt vemodig på 6 åringens vegne som har hatt det helt fortreffelig og ikke ville hjem:-)
Alt gikk så langt etter planen.

Men jeg måtte ha en liten pause på veien og da våknet minsten. Noe mannen ikke lot passere kommentar fritt...Seig som minsten var satt han i å rope på at broren skulle våkne den fulingen...Og så kom vi til køen..

Flere som hadde tenkt som oss å reise seint hjem denne dagen. Mannen heiv seg rundt på Google og fant alternativ rute og følte seg ekstremt lur;-) Han skulle lure hele køen han! Og jeg siterer han: "Jeg kan en shortcut..De kaller meg ikke "Shortcut Noor" for ingenting..." Jeg hissa meg opp siden vi havnet på gamleveien fra Kragerø og hjem. Måtte holde meg fast for å sitte nedat i setet. Bare satt og venta på at minsten skulle spy ut hele nakken min og gulpa kraftig selv mens mannen smilte triumfernde når dette heldigvis ikke skjedde. Men selv vi kom ikke unna køen og vi får aldri vite hvor lur "Shortcut Noor" egentlig var i denne situasjonen.
I dag var misten muggen fra han satt beina i gulvet. Sånn er det og komme hjem lys våken med "shortecut Noor" som pappa:-) Dagen i dag hadde jeg mange planer...Og ingen av de inkluderte å ha olme unger i hælene..Det har vi full barnehageplass til. Nå etter himmelspretten og påfølgende planleggingsdag og helg kjenner jeg det ikke en plass:-)  Og kjøpe is var heller ikke blant planene mine..


Kjøpte nye sommerdekk slik at "shortcut Noor" virkelig kan få ut sitt potensiale seg på veiene;-) Mannen i dekkbutikken hadde to tilbud til meg i dag: Et par drit rimlige dekk som ikke virket på vått føre og et par andre..Så han på meg at jeg var arbeidsledig tro...Så med det vriene valget så gikk jeg for allværs dekka jeg:-) Så skulle jeg rekke butikken og hente unger pluss vaske klær. Godt at jeg skal jobbe litt på gamle tomter i morgen. Lediggang er slitsomt. Og siden gressklipperen ser slik ut så får jeg ikke klipt gresset heller...

Hagelivets gleder; Selv Batman sliter her..Noen jeg kjenner sa vi skulle stjele naboens gressklipper hjul. Går for årets nabotittel.
Og hjemme er jo alt på stell..Mannen rydder ungenens leker men synes tydligvis dette går fint inn i omgivelsenen..


Men er det så nøye da..Er jo skli sikkert og alle greier. Blir sikkert trendy snart...
Og hverdag betyr reklame lesing.

Høydepunktene siden sist...70 års dag for svigerfar med aktivitetsdag og fest på lokalet må sies å være en suksess. Fikk tatt en blinkskudd av "shortcut Noor"


Må sies at han er et stykke unna ballen her. Men kan vel noen shortcuts...Om kvelden så hadde jeg nok med og dokumentere skoa mine



Båtur med kollegaer bør nevnes...Oppdaget denne skrulla her i bauen.


Er alltid noen som må ta helt av. Men jeg netta ned før kl tolv den natta etter mange inntrykk så kunne ikke ha vært meg....


Sånn avslutningsvis hvis alt skulle skjære seg så har jeg en alternativ CV i bakhånd...

  • Mor til to gutter som trenger vesentlige sikkerhetstiltak og en mann som vet om "shortcutta". 
  • Sosial kone som kan noen triks...
  • Og butter alt imot kan vi alltids pynte på det med glassperler å ta selfies...Funker ikke det så er jeg rimlig god til og åpne champagne flasker..Og skulle ikke dette hjelpe så kan jeg alltids skryte av en mann med øye for interiørdesign.  
  • Ellers kan jeg leies inn til isbiloppdrag av lyssky art...
  • Og i følge Vinmonopolets ansatte har jeg et veldig ungdommelig hode hvis jeg bøyer hodet. Det trekker av minst 23 år..To ganger i år. Lurer på hva jeg kan bruke det til;-)
  • Men har vannskrekk og har gjennomført en helivelt under vann. Det bør vel være verdt noe..Tar oppdrag snarest og helst før pinsa for da er det langfri og stengt barnehage og SFO igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar