mandag 1. desember 2014

"Du skjønner fruen min går ikke glipp av en eneste fest..."

Helga startet ganske heftig..


Og jeg lever livet som den opptatte husmora...

Er litt vrient å ta selfies uten å bli ferska. Må late som jeg leste på tlf samtidig. Har passert en gyllen grense den dagen jeg er over 40 år og driter i å bli ferska i å ta selfies...Den grensa håper jeg ikke at jeg krysser;-) Har da nå litt anstendighet igjen ;-)
Som vanlig er jeg seint ute til den obligatoriske mamma oppgaven i månedsskifte..Her i huset sitter jeg nemlig ikke og pakker inn 48 småpakker som jeg umulig kan lykkes med alikevel. Der alt antakeligvis må være likt med et aldersspenn fra 3 til 7 år. Og som i fjor skulle jeg jakte på Legokalenderen i siste lita. Svetta meg gjennom byen og var gjennom alle tenkelige og utenkelige utsalgs steder...For å finne tomme hyller. Turte nesten ikke å spørre etter Legokalender..For det er en sånn mamma oppgave. Følte meg litt som Tårnfrid. Hadde gitt opp og håpa ungene mot alle odds ikke skulle vite hvilken dato det var til mandag...Fikk angst av å tenke på at jeg måtte bruke mandagen til pakkekalender...Can`t beat Lego anyway. Som plaster på en såret mamma psyke hadde jeg planer om å lage pepperkaker med ungene på søndagen. Tross alt dagen etter julebord...Måtte virkelig få tak i de Legokalenderene! Lykken var stor når jeg fant 2 stk på Hovenga senteret. Er jo her de har alt; på Hovenga!  Burde jo visst det ;-)

Kom hjem og klaga til mannen om at det hadde vært en slitsom handletur der jeg hadde leita høyt og lavt. Men hadde et aldri så lite forklaringsproblem på de 3 andre posene jeg dro på...Kom tørt fra mannen: "Må følge litt med på deg heretter..."
Denne kvelden var det julebord med mannens jobb. Av den tradisjonelle typen. Mannen kom ut av badet uten ansiktshår til min store overraskelse. Men den nye shjorte han fikk av meg. Dagens andre tørre fra mannen: "Du var heldig med den!" Det har ikke noe med hell å gjøre, det kan jeg love deg...Ungene ble levert til svigers og jeg tok med musikk på badet. Mannen gikk rundt i stua ropte mens han leita etter spilleren sin...Kom inn og kom med dagens 3 tørre:  "Må følge litt med på deg fremover..du tar deg friheter her nå ;-)" Så beslagla han den å fyra opp noe jeg vil kalle visesang;-) Da blir det liv..Fra listepop til visesang..Han kommer til å protestere vilt på den kommentaren, men det er nå min blogg og hans nye jobb er å holde et øye med meg...Går ikke helt etter planen;-) Så da hadde jeg ikke annet å gjøre enn å ta dagens og årets første narsisisstiske julebord selfies..

Og flere skulle det bli.
Entret Herkules klubbhus som noen av de siste..Sånt straffer seg. Jeg myser utover lokalet og leter etter det kule bordet. Litt usikkert på hvordan det ser ut;-) Men planen falt i grus når mannen satt seg ned ved bordet til de som kjører...Vi kan drikke opp akevitten dem`s sin da kom det fra han. Her skulle vi gå for stil skjønte jeg;-) Jeg var også den eneste som fikk min egen vinflaske tidlig på kvelden. Kom fra en moden servitør: "Best å gi deg denne før det blir bråk" sa damen til meg..Og jeg som var så dannet og på toppen av det hele satt ved Clausthaler bordet..Hun burde tatt en nøyere titt på mannen min som til sin overraskelse ikke hadde informert bordet hans om at han skulle ta akevitten dem sin som de ikke hadde takka ja til;-) Men min ble borte etter et dobesøk...Brukte kanskje litt tid siden det var på tide med klubbhus doselfie. "Strike a pose" eller noe sånt...


 Så jeg satt og knuga på vinflaska mi etter det. Delte ikke med meg!

Overhører mannen sitter og konverserer med en av hans kollegaer. Mannen: "Hvor er fruen din i kveld?" Nei hun var visst hjemme. Kom da fra mannen: "Jeg ville egentlig vært hjemme jeg og men fruen min er livredd for å gå glipp av en fest. Ikke bare hadde jeg den kjekkeste mannen der, men også den mest munnrappe;-) Han var i siget i dag:-) Og det begynte jeg også å bli, men lokalets eneste private vinflaske...Fant en plass ved det kule bordet etterhvert..Mens "Living next door to Alice" runga i lokalet tett oppfulgt av noe annet hot. Kjente ikke det rykka i dansefoten en eneste gang..men det er nå meg;-) DJ hadde truffet sin målgruppe uansett han. Runda av mens vi var på topp. Mannen har fått med seg 2 julestjerner på kjøpet...Håper nå i ettertid at han fikk dem og ikke stjal dem;-)

Og mens vi spaserte opp gata vår så traff vi en av naboene som var på vei hjem. Mannen gav han en julestjerne sånn for godt nabolags skyld og når vi var nesten hjemme så dro vi over plenen til naboen som hadde en fest. Det som kunne ha blitt og kommet hjem til anstendig tid hang i en tynn tråd. Og mannen gav bort dagens andre julestjerne. Ikke værst å reise på nabobesøk klokka 2 om natta med blomster i folie...Litt stil har vi da...
Søndag så kom ungene ramlene inn døra med pekkerkaker som var bakt hos svigermor. Slapp billig unna den..Lørdagen kom jeg hjem med nye klær, Legokalendere og 2 pils..Hadde glemt å kjøpe mat på lørdagen. Kan skje hvem som helst det tror jeg;-) Så jeg måtte på handletur på søndagsåpent på Kiwi sammen med de andre dårlig planleggerne.

Siden det var litt slitsomt hjemme reiste jeg en tur på Pantasjen og..Hadde jo lagt merke til at det var jul på Hovenga. Folk har liksom så mye tid på hendene for tiden. Det lyste i vinduer og busker allerede. Plagsomt i rute dette nabolaget. I mine øyne har de tjuvstarta hele gjengen. Og alt for mye fritid ;-) Jeg hadde jo tross alt jobba 2 vakter denne uka... Og vi hadde jo ikke middag i hus engang. Har du ikke noe i fryseren da sa en venninne til meg. Joda har sikkert 1300 wienerpølser fra sånn ca 7 år tilbake, to sommerkoteletter og enorme mengder med grønnsaksblanding...
Huset ble adventsklart til riktig tid og ikke prematurt som naboene;-)

 Og her i huset fyrer vi av hele skiten med en gang..

Mest fordi jeg ikke liker usymetri og liker å kose meg hver dag. Og middagen ble servert.

Falt ikke helt i smak hos minsten som la seg litt sulten for første gang i sitt liv...Første han spør etter når han står opp er hva vi skal ha til middag i dag...Sånt kan ikke en opptatt husmor som meg svare på så tidlig på dagen..Mulig det blir wienerpølser ;-) Men se her kan du få en Legokalender og en liten sjakoladebit til frokost. Rakk å hente ungene før det ble mørkt i dag som var dagens mål...Fyrer opp adventstaken for andre dag på rad. Og prøver å overbevise ungene om at dette er et juletre..

Tar meg i å si at det er et sånn juletre vi har i hvertfall! Den samme venninna som sa jeg bare kunne ta opp noe middag fra fryseren har et sånt et på badet..


Hvordan kan jeg toppe den;-) Hun skulle jeg hatt som nabo! Da kan vi snakke om at konkurranse instinktet hadde tatt meg. Det er innsats det;-) Vi er bare kommet til 1. desember og jeg skal jobbe en vakt til torsdag, så skal få klemt inn noe kreativitet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar