søndag 28. desember 2014

Tigerbalsam, rødvin og øyebryn massakre....

På vei til julaften hos svigermor. Kommer fra mannen: " Du burde passe litt på ribbefettet. Det er farlig!" Hadde lyst til å si: Pass på deg sjøl du..Jeg kan være farlig jeg og! Men rista av meg tanken og klistra på meg julaften minen.
Og her luska nissen rundt å titter i vinduene. Skatt så jeg holdt på å tisse ut sofaen til svigermor jeg;-)

Nissen kom og så nå tydelig at han tafsa på bestemor. Bestemor kommer springende opp trappa med nissen i hælene mens hun kom med noen godt skjulte hyl;-) Og minsten jugde for nissen.

Bare han som tør det her i huset;-) Dette skulle bli hyggelig:-) Og jeg gleda meg enormt på vegne av mine barn som skulle få sin kvelds opplevelse. Siden minsten har syngi julesanger i dagevis var det på tide å få et utløp for alle disse julefølelsene. De var som to ildere på speed rundt pakkene. Plukka på alt...



Sikkert sånn jeg hadde hatt det i et champagnetapperi dekorert med bling..Men uten sammenlikning forøvrig. Julas herligste kommentar kom fra 7 åringen når han pakka opp første pakke. Nå er jeg så glad at jeg nesten begynner å grine!
Og årets slager for meg var 7 åringen som hadde kjøpt matchende verktøykasse og hjelm til pappaen sin og seg selv. Den skal de bruke til å bygge trehytta i sommer.:-)

Måtte vært litt snill jeg og for jeg hadde gitt mannen tips om to alternative ting jeg ønska meg i håp om å få en av dem. Men jeg fikk begge jeg! Så neste år skal jeg finne sånn ca 5-6 alternativer;-)

Og alt dette tok på...

Klokka 21.00 på 1. juledag kom vinen på bordet sammen med en krukke Tigerbalsam. Mens mannen kommer med små utbrudd av WOHOO og den var det futt i o.l...Sånn har det altså blitt;-)

Ungene har vært på det vi kaller fest tre dager på rad og er slitne nå.


Og vi har bare tatt i bruk en brøkdel av gavene så langt.
Ellers har jeg forbannet de som pakker inn leker. Før kunne man bruke tenna for å frigjøre en leke fra emballasjen sin. Men nå trenger man skrujern, helst stjerneskru, baufil ,saks, øks og masse tålmodighet...Er det et eget laug av innpakkere som nå sitter å skoggler et sted på sin årlige julefest og ler av alle oss voksne som  prøver å befri en leke traktor. Batteribeholdningen holdt bare til 1. juledag i år. Og 2. juledag var det min tur til å stå opp med ungene. Dagen startet idyllisk med 7 åringen som satt å bygde sin nye Lego og sa til meg: "Det handler ikke om å få, men å gi!" Og minsten som sang på noe som dette her: "Hva gjør vi nå, lagarbeid!"  Kan med sikkerhet si at dette er barnehagen og skolens verk. Godt å få valuta for penga;-) Men klokka 11.00 på slaget sprakk idyllen. Bilbanen som gikk i stykker etter 5 minutter. Ny rekord selv for oss å være;-)

Da var det ikke hyggelig lenger;-) Mannen klaga på at vi bare hadde grovbrød til frokost. Og jeg som skulle fikse frokost, men hadde bare slengt frem pålegg. Ikke som vi mangla noe, men han hadde vel heller sett for seg bacon mm. Og jeg hadde glemt å skru igjen lokket på sylteagurkene så da han rydda av bordet så det rant utover gulv mm.Vet han bare prøvde å trekke meg. Men da hadde jeg lyst til å riva av mannen øyebryna å hive de på peisen...Trua høyt med det og...Og ungene terga hverandre til deres grenser var nådd. Bare en fest igjen! Og mannen trua med at da skulle han gå comfy kledd som han sier. Driter i hva han har på seg snart jeg. Folk kommer bare til å legge merke til at han ikke har øyebryn igjen alikevel...Og det er ikke jeg som har laga reglen om at vi skal pynte oss i jula. Så tar det ikke personlig. Og som jeg har sagt tidligere. Mannen har aldri gått ukomfortabelt i hele sitt liv! Det er jeg villig til å satse øyebryna hans på;-)  Men satt oss i bilen og prata mest om prupp frem til vi kom frem til familieselskap nr 3. Da klistra vi på oss juleminen igjen. Det ble bare brutt av en svigerinne som fortalte høyt at hun hadde blitt trua av meg hvis hun ikke tok ungene fra 2.-3.juledag så skulle jeg rive av mannens øyebryn;-) Svigermor lo høflig og litt nervøst;-) Jeg benekta det selvfølgelig, for svigermor var jo der;-) Kvelden 2. juledag sitter mannen og jeg i hvert vårt rom mens barna er hos svigerinna som sladra på øyebryn massakeren. Vi lada opp til at vi skulle ha en date om et par timer...Uten tigerbalsam og trusler:-) Vi gikk til og fra byen og det skulle vise seg å bli friskt.

Jeg mista følelsen fra midt på leggen og opp...Og mannen slet med følelsen i låra. Men gud så romantisk dere...Ikke noe er som en Mojito med knust is da;-)

Her prøver jeg å titte frem fra bak en trestamme på vei hjem.

Prøvde å få mannen til å titte frem fra andre siden, men han synes det var ekstremt fjollete. Ikke akkurat første daten vår;-) Følger jo med på de store nyhetssakene i jula;-) Som dere ser av bildet er retusj ganske vanlig i blogglivet. Og jeg er intet unntak. Alltid vært svak for Barbra Streisand...
Fant ikke favoritt strikkejakka mi etter julebord sesongen. Aner ikke hvor den har tatt veien..Nå har jeg ringt alle jeg har vært hos..Og jammen fant jeg den ikke igjen på et vannhull i byen. Tenkte mannen skulle bli fristet til en drink til, men han kjenner meg og venta på meg ute mens jeg drøya tiden i lokalet...

Men nå er bollen her i huset tom for favoritter og godt det er et år til neste gang...

Men denne rakkern her drysser ikke enda selv om vi ikke har fulgt en eneste juletre regel...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar