torsdag 18. desember 2014

Milfer, nisser og Conga...

Vi er inne i en dramatisk tid. Dette er den tiden på året som alle bloggere har våte drømmer om. Pynter opp ute med julenek og upraktisk plassert pynt gjerne litt shabby chic mm. Og spyr ut sine julekreasjoner for hverandre...Og jeg er selvfølgelig intet unntak;-) Har pynta..Med batterilys ute som har tidsinnstilling, men som aldri lyser når noen ser det....Er bare i startgropa som dere ser;-)

.
Hvis jeg ikke pynter og steller til jul baker vi/jeg. Her i huset prøver jeg å sette en ekstra piff på forholdet med å true mannen til å delta...Dette skulle liksom bli litt sexy og romantisk. Siden jeg er litt unøyaktig med måla og det passer seg visst ikke i julekake bakst har jeg lest på en annen blogg så måtte jeg ha med mannen som er mer nøyaktig av seg. Skulle jo vise mannen at dette har jeg kontroll på. Men etter at jeg mista to skjeer i røra så fikk min påstand til mannen bare 2 min før bein å gå på...Jeg til mannen: "Det er ikke akkurat rakettforskning heller..!" Siden vi hadde et moment på kjøkkenet så valgte mannen å trekke slutningen om at jeg ble så distrahert av hans nærvær på kjøkkenet så det var best han trakk seg tilbake..Her er første utkast i kakeproduksjon...

Stod å banna etter det tredje brettet som fløt sammen, men oppdaterte Face med en heller sjarmerende vinkling. Det er sånn frihet vi tar oss:-)

Dag to skulle vi banke inn brune pinner..Mannen ble invitert til å bli med..Prøvde meg på at vi MÅ gjøre det sammen, er så hyggelig atte. Han var innom i 2 min...inntil han...

Mens jeg multitasket..


Pakka inn alle gaver og bakte brune pinner som jeg aldri hadde gjort noe annet.


Ellers har jeg kjøpt julekrans på halv pris på plantasjen. Ingen i huset liker lyset den avgir.

Men har bestemt at den skal henge der til vi liker`n! Det var jo et kupp..Har planer om å omgjøre den til dette i sommer.

Mens jeg planlegger tidenes sommerfest vasker jeg kjøkkenskapene og hører på Conga. Det har jeg aldri gjort før..Vasket kjøkkenskapene til jul altså.

Conga hører jeg på stadig vekk når jeg er alene. Har nå hørt på julesanger siden november og må ta en pause for det har rett og slett blitt kvalmende. Fyrt av all jula i meg en god stund før jul jeg..Lager spillerlister med Caribien team og alle greier. Gjort flere kupp denne uka. Kameraet vårt som gikk i stykker i sommer skulle sjekkes. Ente med at jeg kjøpte ny linse med bedre zoom og diverse.

Skulle egentlig ha den minste og billigste .Men når mannen på Kværner foto kom med en større eske med en finere linse. Burde ikke, men da var jeg solgt... Ja bare gjør det! Du er jo en super fotograf og trenger kun det beste sa jeg inni meg;-) Trakk kortet og spurte samtidig om de hadde sånn fotokurs for nybegynnere..Jadda,så da blir det kurs i februar..
Innimellom alle kuppa har jeg lurt denne gjengen her et par ganger siste uka...Gir meg den største tilfredstillelse..Tar bilde av de for å provosere ytterligere..Det er vel sånn husmødre gjør;-)


Siden vi er inne i kuppenes tid bør jeg nevne at jeg har fått meg sekretær briller. Selv om jeg ikke tror det er en kjeft som ikke har fått det med seg enda;-)  Som tidligere nevnt så har jeg Googlet det og fant masse om Milfer og annet rart. Så følte på meg at jeg hadde truffet en målgruppe der;-) Jeg møtte mannen med en kommentar om hvordan det var å ha en kone som var blitt Milf når han kom hjem fra jobb;-) Han er så vanskelig å imponere den mannen altså...Går foran han og tar av og på brillene hele tiden uten noe særlig av den ønska effekten. Men verden ble i hvertfall krystrallklar.

Milf eller ikke. Må bryte inn her nå for fikk en beskjed på øret at 7 åringen skulle ha kosetime i morgen og vi må ut å kjøpe gotteri kl 07.00 for 25 kr. Og minsten skal være nisse i morgen. Jadda står i ukeplanen...Noen i barnehagen lurte om de skulle sende meg en mld å varsle meg om litt forskjellig..Ja det hadde vel vært fint;-) Og Lucia er unnagjort og vi huska det og juleavslutning på skolen og. Det gikk fint. Mannen gikk lettkledd til Luciafeiring og ikke i de klærne jeg har anbefalt til han;-) Fryser du spurte jeg? Neida han frøs ikke! Frøys aldri han! Joda du fryser sier jeg. Så fort toget var unnagjort i barnehagen fikk jeg hivi i meg en lussekatt og en halv kopp meg gløgg..mens det kommer fra mannen: "Nei er det noe grunn til å stå her å fryse da!"  HA! jeg visste det, han frøys!...Denne husmor greia har gått over all forventning når jeg i tillegg legger frem til tøy til mannen samtidig med ungene;-) Er ikke mitt problem at han fryser da. Men denne lille Lucia karen her ville også hjem for han likte ikke lussekatter han.

 Han ville bare hjem å spise middag..

Det samme gjentar seg daglig når jeg henter minsten i barnehagen. Minsten: Hva skal vi i dag mamma? Og han blir forbanna hvis jeg sier hjem. For han vil vite hva vi skal ha til middag. Lurer på hva han planlegger da. Blir han med noen andre hjem på middag hvis han får noe han ikke liker? Middag er jo hans greie. Ikke stolt av menyene her denne uka. Pannekaker på tirsdag. Men da skulle han her til frisøren..Her rett før han skulle til pers..

Forrige gang måtte vi forlate salongen før vi var ferdig fordi vi var til offentlig sjenanse. Men denne gangen satt han som en prest! Så han manna seg opp og grøsste helt ned til tærne..Derfor ble det pannekaker tirsdag. Pizza i går for da skulle vi på juleavslutning på skolen. Her er 7 åringen klar til juleavslutning. Han krevde å få strøket shjorta si. Sa som faren hans bruker å si..Den er strykefri;-)

Juleavslutningen gikk greit bortsett fra at mannen gav bort plastkrusa til nabomannen til alle som manglet. Og på toppen av det hele skulle han være lur å kaste de som var igjen så elegant tilbake så det drøste plastbeger over dem..Mens minsten satt og slapp de stinkbombene gjennom hele juleavslutninga. Kom oss gjennom uten noen store skandalene;-) Så i dag som alle dager møtte jeg minsten i barnehagen til vanlig prosedyre. Han spurte det samme spørsmålet som alltid. Hva skal vi nå mamma? Jeg svarte ikke noe spesielt. Hva skal vi da mamma? Han gav seg ikke..Men mamma si det da mamma!...Hadde ikke lyst å si at vi skulle ha hamburgere i dag...Tar meg i å ville fremstå som sunnere enn jeg er. Ja da må vi på butikken å handle de da kom det fra minsten. Nei mamma skal lage de..Viklet meg inn i løgnene siden det satt så mye andre mødre i samme garderoben. Skal vel ikke lage hamburgere eller hamburgerbrød! Det er jo galskap;-) Har jeg blitt en tussete husmor som må ta til løgn? Hadde mest lyst å si i dag skulle vi ha fisk...Best å finne noe inspirasjon i bloggerne som vet hva de driver meg..Matbloggerne. Men kan banne på at du trenger noe karse, sennepsfrø eller balsamico eddik i alle varianter. Da blir jeg bare provosert og lager fiskeboller i stede. Har jo så knapp med tid for tiden;-)
Av dagens store begivenheter så har 7 åringen mista den ene fortanna som var igjen som han kunne trikse med.

Så julebildene blir bra i år og..I fjor hadde han kutt og skrammer over alt. Men minsten er dødlig fornærmet og vil også miste tenner. I bilen fra skolen i dag. Minsten: Jeg har mista to tenner og, mamma! Jeg: Nei det har du ikke! Jo jeg har mista to tenner..Nei sier jeg. JO! Se mamma..Alle tennene var der. Sånn holdt vi på i 5 min...Men den vilja er vond å vende. Han gav seg ikke. Han gir seg aldri. HAR mista to tenner! Brøler det ut de neste minutten. Til 7 åringen roper ut: Kan du ikke bare si JA mamma!!! Jeg kan jo ikke støtte opp under faktafeil heller..bare for å få ro;-) Bad 7 åringen trene på å plystre og minte minsten på at mamma skulle lage hamburgere i dag. Da holdt vi oss unna det minefeltet om de to tennene som fremdeles er der! Det var alt fra en Milf sin hverdag som snart er blakk og snart trenger et offshore oppdrag;-)...3. juledag skulle passe bra:-)
Siden dagene har flydd av gårde ble julekort bildene tatt på en halvtime i sofaen en vanlig dag...Og dro til med julebrev i år..Vi måtte børste støv av en glemt gammel slager. Men her i i hvertfall årets stolteste øyeblikk;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar