søndag 3. mars 2013

それはおそらく、私たちのすべての寸劇だ

Helga er overstått. Hatt litt besøk og det har gjort oss godt..Ikke så ofte det;-) Da må vi vise oss fra vår beste siden. Men så begynte besøket vårt å stille endel ubehaglige spørsmål om akvariet mitt: "Skal det virkelig være så mye strøm i det vannet...Fisken planer jo i vannskorpa der!:-) Rett før de klasker i glassveggen av strømningene..." Han var nesten overbevist at de andre fiskene hadde tatt selvmord pga av det...Makan til besøk og;-) På toppen av det hele så påpekte han at jeg konsekvent skrev ordet "fullt" feil. Skrev visst alltid "fult"! Hvor fult er ikke det etter 169 innlegg og påpeke det NÅ til en med lett dysleksi;-) Se der satt den!;-)

Så da er det på tide med en liten helge rapport..Denne lørdagsmorgenen var min dag til å stå opp som alle andre lørdagsmorgener...Denne facebook oppdateringen taler for seg selv.


Etter det var det bare å ta med indianerne ut på tur. Kom oss rekord tidlig av gårde Kl 11..Oppe siden kl 7 så det virker litt rart men kl 11 er tidlig for oss å rote oss ut av døra. Alle var forventningsfulle. Minsten skulle ikke få lov til å sove i bilen og jeg skvisa meg mellom to oversized barneseter med min oversized rumpe:-) Men alt går...Her var det å underholde minsten på alle mulig måter så ikke øya skled igjen..Måtte på et tidspunkt holde øyelokket hans oppe manuelt..Hvorfor denne plagingen av ungen undres nok noen...Det har seg slik at han kunne sove når vi kom frem slik at vi kunne ta en pust i bakken...

En liten tur souvernir fra min 14 dager lange karriere i Heimvernet..
Men ca 300 meter fra målet så kasta han opp utover hele seg og deler av bilen. Og jeg satt og rapa i sympati...Men ei pakke våtservietter ble løsningen. Ingenting skulle stoppe oss nå...

Det er en kjennsgjerning at alle som blogger ønsker seg mest mulig lesere..Meg inkludert. Har siste tid gått nye veier for å oppnå det..Men det kommer jeg tilbake til. Men tenkte dere nå skal få en sniktitt bak kullissene til en blogger. Hvilket arbeid som ligger bak;-) Mens minsten sov er et selvportrett på plass..Det ligger mye arbeid bak et spesielt utvalgt bilde;-) Ender med en telefon proppfull av ubrukelige bilder...
Her er et lite utvalg av forsøk på selvportrett:



Litt sterkt lys...Ble forkasta.








Dette ble bedre. Nå begynner det å likne no...Men noe manglet..men begynner helt klart å føle meg litt coolere;-)



















Nå følte jeg den satt;-) Og kakaoen har blitt kald...













Så sitter også igjen med en PC full av nesten like bilder av alt jeg har publisert. Vil for mange virke ganske utrolig i om med at det er ganske laber kvalitet på det som endelig blir de utvalgte bildene. Sagt til mannen at jeg ønsker meg ei ny linse på kamerat. Er nok ikke der problemet ligger sier han som bare han får sagt det;-) Men jeg fortsetter i allefall og prøve;-) Kan ikke gi meg nå..Har jeg ikke lykkes med bildene mine på 169 innlegg jeg har spydd ut så vil det ikke skje snarest heller...
Så her slenger jeg på flere bevis på at vi har vært ute og klatra i trærne i helga..Skal dere så skal pokker jeg og;-)
Var veldig optimistisk til  at 5 åringen ville få seg en ny interesse. Pappa bladde opp 320 kroner...
Men 5 åringen synes de støvlene var noe hærk og vonde,  men stilte opp for et bilde..Pappa tapte de kronene.. Men Mamma blogger jo tross alt;-)
Har fortalt han om at Aksel Lund Svindal er verdens raskeste mann på sånne ski..Prøver å appelere til vinnerinnstinktet hans...Ser at det kommer et glimt av lys i øya hans..




















Minsten var mest opptatt av hunden som var med..Han lyste opp hver gang han så hunden når vi aka forbi..Han er også blitt veldig vant til at mamma tar bilder av alt og alltid...Begynt å posere når jeg dukker opp. Og er jo et barn av tiden. Skal se resultatet med en gang. Ikke som jeg var liten og måtte vente i 14 dager på å se bildene som kom i posten.














Her er nok et bilde av utflukten vår i går...Skulle vise hvor stor plass vi tok i terrenget...Hvis dere ser nøye etter så kan dere kanskje se mannen min inni skauen der lete etter et passende tre og markere på:-)






Mannen synes tydeligvis det var artig å stå på samlebåndet med de andre 3-4 åringene opp i bakken...Og jeg la på sprang for å ta bilde av han...
 

Dette var den eneste gang jeg sprang denne helga...Han kan ikke gjøre noe uten at jeg kommer med linsa mi. Dette er også noe som sikkert plager de som bor med bloggere mer enn andre. Alt skal på tape og dokumenteres...Men den tålmodige mannen min hever bare lett på et øyebryn i ny og ne...
Men han synes helt klart jeg gikk for langt på lørdagskvelden på idefronten. Det begynte med at vi satt og så på underholdningsavdelingen på NRK..Det programmet der de har samlet komikerne til å lage sketsjer. Vi trakk ikke på smilebåndet en eneste gang gjennom hele programmet..Og jeg fikk den supre ideen om at mannen min og jeg kunne gjort det bedre. Foreslo at vi kunne prøve oss på det. Lage sketsjer altså...Jeg tok det litt langt og så for oss at vi kunne bli sketsjprodusenter..Han ble flau bare av tanken. Men jeg synes fremdeles det var en knakende kjekk ide;-) Det komiske for meg ble at hvem flyr rundt å lager sketsjer? Nesten ingen. Kanskje for en grunn;-) Si vi er på fest da..Og stemningen ikke er på topp. Reiser vi oss opp og sier at vi gjerne vil by på en sketsj...Det blir jo bare komisk det i seg selv...Sketsjen bør ikke være god engang..Kan jo ta det litt langt og bli omreisende sketsjmakere..Vi hørte det var selskap her så da tenkte vi dere ville sette pris på en sketsj:-) Foreslo for mannen at vi kunne ta generalprøven til fredagen for da skal vi på fest;-) Tar juletrefester og:-) Skal sies at jeg jeg var gørr trøtt når denne ideen festet seg..Og hadde fått en pils. Mannen krymper seg av tanken mens jeg begynner å lete etter løs neser og parykker:-) Mannen mener jeg bare liker å si ordet sketsj:-)
Siden vi er inne på sketsj..Forrige innleggs overskrift ble en pussig opplevelse. Jeg søkte opp setningen "sannheten om tone og aksel" på Google og der ligger nå The Real Housewife of Hovenga på topp..
Hatt litt nye lesere som ikke fant det de var ute etter tror jeg..Det var en skikkelig lureoverskrift.. Og er nå helt klart mitt mest leste innlegg...Og alt de får er vårt brokete liv;-) Tror jeg skal holde meg unna sånne lureoverskrifter heretter..Har nå innsett at det blir en vanskelig oppgave og toppe dette..Men som andre nordmenn så hender det at de slår til i Japan:-) Og jeg har tenkt å bli Big in Japan selv nå;-) Japan er mitt beste håp..Så til mine japanske lesere: I dag tar jeg det på japansk..Overskriften i dag er oversatt fra: Det bor en sketsjer i oss alle...I mitt desperate forsøk på å bli Big in Japan;-) Slenger på dette her og på japansk: トーンとシャフトについての真実 Direkte oversatt til sannheten om tone og aksel. For mine nye japanske lesere;-)

Holdt nesten på å glemme frokostbordet jeg stod opp til i dag...Mannen fiksa en lett frokost!:-)


Da heva jeg et øyebryn for første gang denne helga;-) Ettermiddagen ble brukt til favoritt filmen min Nemo som litt trøst etter at 5 mila glapp på målstreken;-)

Kjenner da at jeg ikke har slått fra meg ideèn om et 2000 liters saltvannsakvarie... Da kom mannen med dobbelt heving av øyebryna:-)
Og nå blogges det mens  mannen vasker kattedoen...Jeg sa da det eneste rette.."Oj du kom meg visst i forkjøpet..." Mannen heva helgas fjerde øyebryn mens jeg klistra på meg mitt mest vinnende smil og prøvde meg på å blunke..Men har hatt leamus på venstreøyet i 14 dager nå så det kommer naturlig;-)
Så håper dere nyter bildeutvalget i dag..Kvaliteten blir ikke bedre enn dette;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar