torsdag 7. mars 2013

Ukerapport fra sirkus Hovenga...

Mitt forsøk på og lykkes i Japan har ikke slått til som jeg hadde håpa. Med en Japansk overskrift som ikke fenget nevneverdig. Tydeligvis svært få eller ingen som søker på sketsjer i Japan. Men min overskrift om det omtalte paret som gjorde det slutt her har nådd nye høyder. Kan ikke skrive noe om det mer.. For det generere bare lesere. Snart oppe i 3000 treff på det innlegget. Det er ikke et reel treffsnitt for meg for å si det pent:-) Så holder meg til det jeg har greie på. Min egen hverdag. Uka begynte ikke mindre enn strålende..Mandag var movie night. Fikk en tips om en film fra en kollega med min favorittskuespiller;-) Så filmvalget var mitt: Magic Mike...Her er en sniktitt på hva det gikk i.


Mannen var ikke nevneverdig imponert...Og heva på begge øynebryna for første gang denne uka...Jeg synes jeg hadde kommet meg fra sist filmvalg der jeg gikk på en skikkelig smell på en film med voldtekt, drap og hevn..Dyster som få..Mannen ble ikke nevneverdig imponert da heller. Men neste gang er det hans valg. Han truer med noe sånn som "Debbie does dallas 4" Venter i spenning, men er redd det blir en dyster og mørk eventyrfilm med få replikker på sånn ca 3 timer uten pause. Med innslag av sverd, masker og mulig en liten hobbit eller 3:-) Men greit for en hobbit som meg det...Fikk mitt på mandagen;-)

Ellers går det i det jevne. Dagen min begynner en halv time før alle de andre i huset. Er nødvendig å ha det sånn. Må ha litt tid til meg selv om morraen. Men her om dagen kom mannen med ungene før jeg hadde tørka meg fra dusjen. Det ble helt feil. Han hadde bestemt seg for å ha litt bedre tid. Synes i utgangspunktet det høres ut som en lur plan..Men at det skulle slå så feil ut for meg. Skulle sminke meg og minsten stakk av med brillene mine og sminkepungen min. Kom her! Det er mamma sin! Det har aldri funka og ikke denne morraen heller. Han gjemmer seg i stua mens han prøver å stappe maskaraen i øret. Får fanga stesjet mitt og gir opp halveis. Dette har blitt året jeg aldri får sminka meg ferdig. Ofte jeg bare får tatt et øye. Skulle prøve å komme meg på do før jeg skulle reise til barnehage og jobb. Minsten får nå opp dodøra..Mamma bajser! roper jeg. Gå ut! 5 åringen kommer og, og døra står nå på vid gap..Gå ut og lukk døra! Men neida de lukket døra og stod ved siden av meg og skar grimaser. Gav opp halvveis etter at minsten spylte ned i do mens jeg fremdeles satt der. Ble klissvåt i rumpa..Får ta resten på jobb. Og det er ikke lett med sosial bajseangst. Så den dagen var jeg bare halvbajsa. Mannen lurer på om jeg virkelig vil si til noen at jeg bajser så tidlig om morraen:-) Jeg visste ikke at det var et mer akseptert tidspunkt å bajse på...Er det en mer akseptert norm som jeg ikke har fått med meg?;-) Da må det være den første normen jeg har brutt i hele mitt liv;-) Men tar sjansen jeg...Alle gjør det og alle vil gjerne gjøre det i fred!:-) Mens mannen står på kjøkkenet og smører seg niste i fred. Han har usedvanlig god tid mot normalt...Jeg har ikke kledd på meg enda og mannen holder på å kle på ungene. Må bare fange han ene først..På vei ut døra så finner vi han i kjøleskapet..

Han andre finner ikke skoa og jakka si. Og han aner ikke hvor lua hans er blitt av:-) Skoa hans er våte og glemt å sette på tørk dagen før..Mannen står klar med to påkledde unger og er klar til å laste inn i bilen. Han har god tid. Men jeg går i morgenkåpa og kniper en bajs. Ikke smurt niste og ikke pussa tenna enda. Hele stuegulvet fullt av halvspiste skorper.. Men godt at han har fått bedre tid da;-) Ankommer barnehagen. Porten har fryst fast. Laster over gjerde pikkpakk og unger. Mens 5 åringen roper ut at det ikke er lov..Overhørte han...Jeg er opptatt med og ikke henge fast på toppen av gjerde med beina dinglende..2 min for seint ute etter tidssjema. Kommer 1 sekund før tiden på jobb. Tar resten av morrastellet mens jeg får rapport. Kjenner at jeg ikke må bajse mer...Og sånn går dagene. Mamma er sliten og 5 åringen foreslår å lese en historie for meg. En knakende kjekk ide. Har sovet gjennom barnetv i fosterstilling på sofaen. Stod opp til at mannen satt og sykla som en gal. Hva har det gått av folk...Hvor får de all peppen fra?;-)  Jeg fant ut at jeg måtte trene litt på moonwalk. Viser seg at jeg har elendig balanse. Velter nesten på flatmark. Og ser at jeg sliter litt med tempoet og. Men noen ønska en videoblogg. Da kommer min første video av meg selv...


Og hvem kunne ane at det ble moonwalk:-) Her har vi mine første forsøk på moonwalk...Målet er å legge inn en ny en om en stund med instruksjoner;-) Og det kan bare bli bedre;-) Satser på at jeg kan smitte dere med min moonwalkfetisj..Mannen kommenterer tørt: "Jaja du går i hvertfall bakover..." Han har fått streng beskjed og ikke le gjennom denne videoen. Lover han en robotdans som belønning. For det synes han er så sexy;-)

Tirsdagen var det om å gjøre å legge  seg tidlig for misten skulle opereres onsdagen. Hadde en plan som jeg trodde var bankers. Han skulle være fastene så måtte vekke han rett før vi skulle reise og laste han rett i bilen. Går som regel greit. For han våkner aldri tidlig i ukedagene..Må vekke han hver dag. Etter usedvanlig stor aktivitet på soverommet og knapt med søvn. Så finner minsten på å våkne kl 0515. Jeg fikk et øyeblikk med panikk. 3 timer til operasjon uten mat og drikke ville være mer enn jeg greide denne dagen... Måtte bare ha hengelås på kjøleskapet...Jogga inn og ut av rommet hans og sa det var natta og håpa på et mirakel. Dårlig karma. Ingen andre kunne spise den morgen heller. Der har vi for at vi ikke døpte han.  Skulle gått for dobbelt bokføring. Som jeg ville kalle å døpe noen uten å være overbevist. Da hadde vi vært på sikre siden;-) For ingenting går etter planen med den lille tassen;-)
Men dagen gikk strålende selv om han er udøpt. Minsten gjennomførte med stil:-) Kan se ut som vi hadde litt bra karma alikevel og en velsmurt dagkirurgisk avdeling:-)  Gutten fikk fiksa på vond hals og vonde ører. I grevens tid siden vi straks makser på egenmeldingsdagene:-) Gutten ville hjem og spise seg opp for de 3 timene med faste. Masse å ta igjen og han følte seg nok skrinn;-) Og han fikk lov til å støvsuge bare som han kan.

Er det beste han vet:-) Ustø som juling og klamret seg fast til støvsugeren. Litt spesiell hobby spør du meg,  men mamma moonwalker så har mitt å stri med;-)

Ellers så ser vi frem til barnevakt til fredagen. Skulle hente oss litt inn og sove men da er det partytime! Noe jeg har sett frem til lenge. Er en temafest med romslig tema. Men Glam er nevnt. Hadde ikke trodd jeg skulle få så nytte for gull teflonbuksene og blingskoa mine. Men jagge kom dem ikke til nytte igjen.


Tror nok dette blir siste krampetrekning.  Men må si at det har vært en godt kjøp;-) Trenger ikke å vaske den engang. Kan bare tørke av den med en våt klut. Og tror ikke det er meldt frost den dagen. For da fryser den til is..Så jeg går for gull igjen. Mannen derimot har helt andre planer. Han går for kominasjonen av barskt/sexy/morsomt...Dere skal få se resultatene ved neste blogginnlegg... Mulig jeg må finne meg noe mer bling i morgen. Planen er å sende ungene i barnehagen og nyte en halv fridag med smugshopping:-) Må jo på polet og finne litt sprudlevann og:-) Hvis selskapet forventer en sketsj må jeg ha en kasse sprudlevann...

Har ellers tatt på meg noe nye oppgaver i det siste. Nå er jeg visst blitt styremedlem i lokale anestesigruppa og i dag meldte jeg meg med i sommerfest komiteen. Satser på få møter og full uttelling;-)

Festet skritttelleren på mannen i dag siden han skryter av at han går så mye på jobb. Var ikke full uttelling for å si det pent. Han mista den nesten i do og batteriene datt ut og ble nullstilt. Kom hjem med bare 1000 skritt..Det var siste gang han får låne den. Prøvde å feste den på 5 åringen når han kom hjem. Men han ville ikke ha den dingsen festa i strømpebuksa si. Så her sitter jeg med 2500 skritt og har hatt en dag på jobb der jeg aldri har gått så mye...


1 kommentar:

  1. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett