torsdag 14. mars 2013

Need a little love and tenderness...

Onsdag og avdelingsmøte etter jobb. Mannen henter unger og skal ha Trondhjems lys lapskaus på boks..Vi hadde pizza og brus...Var tid for å runde av møtet...kl var bare 1745 og jeg synes det var alt for tidlig..Håpa det kunne vare litt lenger så hadde mye vært gjort..Tenkte desperat på hva jeg kunne ta opp sånn helt på tampen for å drøye tiden. Men var under press og var helt blank...Er det galt og ikke ville hjem innimellom?:-) Kom hjem og rakk to våkne unger. 5 åringen hadde vært på konsert i Porsgrunns rådhus i dag. Tenkte det ville være noe å fortelle om det..Måtte dra det ut av han..Og ble igrunn ikke noe klokere:-) Prøvde å fortelle han at der jobber sjefen i Porsgrunn, ordføreren. Så da føyde han på at ordspilleren som han kalte det hadde syngi for de..Ok? Vet ikke noe mer...Og kommer aldri til å få den hele og fulle historien. Sønnen min lever et dobbeltliv og holder meg utenfor...Prøvde å lure det ut av han for det funker på faren, men han mumla noe om ordføreren igjen...Fikk sjekka det opp med barnehagen om selveste ordfører Beyer hadde tatt en trall. Og som jeg regna med så hadde sønnen bløffa meg;-)

Så fort ungene var i seng begynte det å rumle så rart i magen...Og kvalmen kom kasta over meg...Jaja tenkte jeg..Det går nok over...Tenkte den samme positive tanke som jaja det går nok over kl 0230 i natt og. Har hatt våkenetter før og vært trøtt så går vel denne gangen og:-) Men kl 0600 var jeg ikke like positiv...Fikk sendt begge ungene i barnehagen fulle av pepp. Hjem og pleie meg selv og unngå å spy for en hver pris. Gikk stort sett greit. Men kl 12 kom telefonen som jeg har fått så mange ganger før. Barnehagen...Minsten var ikke like opptatt av og holde spyet inne stakkar. Spydd utover vogna si mm. Jaja..Da fikk jeg svar på hvorfor han ikke ville sove i går kveld.


Og vi til slutt satt og hørte på Gloria Gaynor. Plasteret i panna var fra en annen uheldig dag med et nærmøte med en blomsterpotte...
Fikk samla sammen ungene og hjem igjen. Begynte bra..Han bare brakk seg 3 ganger på vei hjem fra barnehagen. Han var gudskjelov tom. Jeg kom med noen sympatigulp. Og 5 åringen var mest opptatt av at han ikke skulle kose med lillebroren sin. Rett innafor døra viste det seg at minsten ikke var helt tom alikevel. Etter et par serier med dette 2 bad ,4 skift og høy håndkle beredskap. Så tassa han rundt i bleia og observerte at jeg lå på alle 4 og skura..Fikk en lysende ide at gutten burde få i seg en blåbæryoghurt...Burde visst bedre..Alt gikk ned og merkelig nok så det ut som gutten hadde spist flere enn en når det kom i retur...

På dette tidspunktet hadde jeg resignert såpass at jeg henta telefon og tok et bilde for å sende til mannen. Men når det skulle sendes så spydde han på meg...Nå kaldsvetta jeg og kjente jeg sleit virkelig med å holde igjen.  Ringte jobb og sa at jeg har litt oppmøte trøbbel i morgen. Gikk nå bare rundt i genseren mens minsten tasser rundt i bare bleia. Mens 5 åringen jubler over at har satt ny rekord i Supermario og vil ringe mormor og si det..Det blir blankt avvist. Og han lurer på hva som er til middag. Middagen var på dette tidspunktet satt over og tatt av plata 3 ganger...Jeg tuter nå mannens cola rett av flaska og tenker at det skulle vært rom og cola i stede. Gagnam style jomer i bakgrunnen. Vet bilde sikkert er mer enn dere ønsker av informasjon men følte meg nå så alene.  Og mannen skulle jobba overtid. Hadde allerede ringt han 3 ganger med supplerende handlelister og sympatibehov. Bestemte meg for at jeg ikke skulle ringe etter hjelp før minsten spydde utover pc og stereoanlegg. Da skulle jeg ringe etter mannen!:-) Men når pc kabelen min drypte så ringt jeg...Da var 5 åringen sulten og jeg var kvalm. Var i grenseland mellom gråt og latter;-) Det forundelige var at når jeg rydda opp etter skadende så var ikke minsten i dårligere form enn at han gjorde ting han ikke får lov til..Som å kjenne etter om det virkelig er vann oppi do. Mannen kom hjem..Følte det nesten litt som dette..


Nesten noe gudommelig over hans entre...Dagen var redda og han tok affære og satt i gang med å sortere poser og sette over vask mens han sukka tungt å sa han hadde hørt på radioen at det var den store biff og BJ dagen:-) Hvilke radiokanal hører han på jobb da?!;-) Ikke samme som meg i dag i hvertfall i dobbelt betydning;-) Mistenker at han prøvde å bløffe meg han og;-) Så nå har vi bare 6 vaskemaskiner for tur, En vogn, vognskinn og en voksipose til tørk...Er like harmonisk og trenger bare little love and tenderness;-) Noen som kjenner seg igjen?;-) Hører på Gloria G nå;-) Og funderer på de store ting i livet..Hvorfor lukter alt invortes så vondt...

Skulle hatt noe saftig pavestoff her nå..Men må spare meg i dag. Nå synes jeg bare det er koselig alt sammen;-)

Da var det på tide med en ikke fullt ( med to LL) så lystig oppdatering. Ser mørkt ut for den ene fisken Wenche Foss. Og jeg som har pynta tanken med superkrefter og...


Tatt vannprøver og nitritt tester. Fånyttes...Det er bedre klima inne i tanken enn utenfor nå og. Jeg har helt klart ikke talent for dette akvariegreiene og begynner snart å se min begrensning. Overlater fiskene i tryggere hender heretter og det sure er at mannen får rett. Det er virkelig blitt dødens forgård. Nå skal jeg ikke sette mine bein i akvariebutikken igjen. Men Wenche skal få natten til å velge livet..Men nå ser hun fali suicidal ut der hun svømmer loddrett i vannet med lavt tyngdepunkt...Denne er for deg Wenche og bittelitt meg;-)






3 kommentarer:

  1. Kjære Tonje, du fornekter deg ikke. Stakkars deg, sender mange sympatiske tanker over til spykalaset ditt. Det er bra du har Gloria og har vært ute en vinternatt før.
    God bedring.
    klem fra Tanja.

    SvarSlett
  2. Takk takk..Det går greit nå..Fått vaska sofatrekka i dag og. Greit med alt som er gjort og godt å kjenne at en lever;-) klem

    SvarSlett
  3. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett