mandag 25. mars 2013

C'est la vie...

Lenge siden livstegn fra denne kanten. Nå tenker jeg dere er spente på hvilke herlige dager jeg har hatt;-) Hvilke spennende syssler jeg har bedrevet og ikke minst med hvem jeg har gjort det med. Om det har vært full påskeaktivitet så egg og høner spretter... Tonnevis med solkrem og noe godt i glasset foran peisen om kvelden, gjerne med innslag av skinnfeller og en solid mann. Virkeligheten er ikke i nærheten engang. Har liggi nede for telling siden 20. mars kl 22.35 helt nøyaktig...Og ingen i familien har ønska å ta i meg med tang engang. Mannen har bare grini på nesa når han går forbi meg. Har det ringt på så springer 5 åringen  først ut og sier at de ikke bør være i nærheten av mamma;-) Har knabba sånne barnemat fruktputter til minsten som føde siste dager så han har blitt fornærma og...Skal spare dere for alle detaljene;-) Men min lidelse har krevd zinksalve, bøtter og do`er. Ja gjerne opptil flere do`er. Har blitt isolert på eget rom og. Tenker dere skjønner tegninga. Hadde tenk å blogge om triste ting som at vi ble invitert på hyttetur i helga som var, men måtte melde avbud. Og det er ikke så ofte vi blir invitert på tur heller;-) Men greide simpelten ikke å finne humor i noe de siste dager så da lot jeg klokelig være å blogge;-) Kom til å tenke på den kaka jeg hadde hatt med meg på jobb samme dag jeg ble syk. Håper den kaka ikke har stelt i stand noe bryderi for noen andre i påska. For det siste jeg vi være er til bry...Håper dere snart kan le av det;-)

Men over til noe morsommere. Jeg rakk akkurat å bli 40 før det braka løs..Hadde jo som tidligere beskrevet et par målsetninger før jeg ble 40. Skulle bli hot..Er litt fritt hva man legger i det;-) Jeg skulle ta av noen få gram og klippe meg kort og bli blond. Har nådd to av dem og etter starten på denne påsken så er jeg på god vei med vekttapet og:-)
Beina til frisøren når jeg var 39 år og 364 dager. Er sånn jeg liker det. Ble litt svett et øyeblikk da jeg så halve parykken lå igjen på gulvet og frisøren gliste og sa hun likte radikal forandring.


Aldri si til en frisør: "Jaja det er bare hår. Det gror ut igjen..." Hun var litt lei av alle som skulle tuppe det litt bare..Jaja fint at jeg kunne bidra da..Etter nesten 3 timer i stolen var jeg like gul i håret som i øya.
Kunne ikke traske gjennom halve senteret som en påskekylling. Kneip igjen og var nesten villig til å si at vi runder av der..Det er jo tross alt påske snart;-) Her er jeg gul.


Fikk servert min tredje kaffekopp. Sa til frisøren at jeg ikke hadde dårlig tid. Turde ikke dra hjem uansett...Med kaffen fikk jeg en bunke med dameblader og et for deg som er glad i mat pluss 4 sjokoladebiter. Prøvde den 14 år gamle frisøren og si meg noe tro?;-)

Her er et før bilde for å se litt kontraster. Er riktignok ikke den daglige hjelmsveis men..


Her er etter bilder...Ikke helt hodevarm den nye sveisen men kommer seg snart.





















Nå var jeg blitt 40 år og jeg synes det igrunn er helt greit. Har hatt min 40 års krise hos frisøren og har tilbakelagt den krisen allerede. Hørt så mye bra om damer på 40 og at dette skal bli en sann fornøyelse;-)

Hadde en liten familiesammenkomst helga før som seg hør og bør. For vi skulle jo på hyttetur helga etter!;-) Serverte indonesisk rekesuppe til en ikke suppe interessert gjeng:-) Hadde laga mengder av den og. Mannen hadde fått beskjed om å skryte høyt av suppa mi. Og det gjorde han til gangs:-) Måtte true en gjest til å smake og, men den sleipingen kom seg unna og forsynte seg av pølsegryta i stedet:-) Suppe var ingen suksess i år heller:-) Men hvis noen av gjestene leser dette så blir det pokker meg suppe når jeg er 41, 42 og 43. Ja faktisk helt frem til jeg er 50 hvis det er noen som stiller opp... Bare å stålsette seg;-) Jeg gir meg ikke så lett. Var jo redd jeg ikke hadde nok og. Neste gang så skal gjestene få med seg suppe hjem selv om alle skal grine;-) Satt igjen med litervis av suppe og mye annet  fint. Av den fine mannen min fikk jeg en Paristur slik at jeg kan feire 40 artige år på fransk vis med bobler og baguetter;-) Og 5 åringen har vært og kjøpt hårstrikk til meg...Blir en stund til jeg kan bruke de, men gilde var de;-)




Ellers er påsken hobbytid her i huset. Gleder meg alltid til å få se 5 åringens prosjekter fra barnehagen. Denne gangen var det denne fantastiske skapningen her på størrelse med en håndball.


Er den beste påskepynten. Kunne ikke være noe dårligere selv så satt igang. Elsker dette. Dette er vår type påskeegg.

Ungene har ikke fått lov til å røre av naturlige grunner. Her ligger fjorårets pynt til liming etter at minsten har sjekka om de forskjellige dele er godt nok limt...


Men ethvert påskehjem bør nå ha en reparasjonsbenk spør du meg. Måtte prøve meg på en klinkekulelykt og. Det var et herk av et arbeid. Men synses det ble litt koselig og. Må bare sees på god avstand.


Med opptil flere tuber superlim kom jeg endelig i mål. Har enda endel egg på gang og påskedager å ta av. Blir jo ikke noe hyttetur på denne gjengen så setter i gang å drikke så fort magen tåler det og maler og limer påskeegg så skal det pokker bli påskestemning her..

Ellers så hadde jeg glemt hvordan morrasveisen ser ut med kort hår. Mannen flirer i hverfall når jeg står opp. Og jeg gir han sjelden noen grunn til å flire om morraen;-) Så godt jeg kan glede han og nå...


Dagen i dag var den første i oppreist stilling. Mannen skulle jobbe og ungene hadde tatt påskefri fra barnehagen. Kasta morgenkåpa ca kl 1430. Da hadde jeg gjort alt for å få en fredelig dag mens jeg tuta Biola. Ungene ble bestukket med sjokolade fra påskeegget slik at de skulle rydde. Det gikk lekende lett. Men høye på et lite stykke Norge fløy lekene regelrett gjennom rommet mens jeg bare kunne gurgle Biola til motsvar..."Ta deg sammen nå Tonje! Og du føler deg piggere enn du har gjort på mange dager" sa jeg til meg selv noen ganger. Du er en vibrerende kvinne på 40 år;-) Aner ikke hva jeg mener med vibrerende, men alltid hatt lyst til å bruke det ordet og nå er jeg 40 og alt er lov!:-) Du greier å hamle opp med disse småtrolla;-)
De ler av meg og vet de har overtaket;-) 
Kaldsvetta og heiv oss rundt. Vi hadde en date med brødskjærer maskinen;-) Fikk slengt etter meg av 5 åringen: "Skal du gå sånn på håret mamma. Du er rar!" Mamma ser rar ut nå, så bli vant til det:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar