søndag 5. mai 2013

Må'ru så Maarud...

Siden sist så har jeg vært på vift i tigerstaden. Med en fin gjeng med kollegaer som skulle hospitere på de store sykehusene i oslo. Og et par kloke hoder på jobb fant ut at vi kunne reise inn 1. mai og overnatte. Lurer på om det er de samme menneskene som har småbarn i hus. En skikkelig lavbudsjett tur på Anker hotel med middag på Grønland. Bønder i byen:-) Kjørte trikk og for første gang på mange år. Kanskje nesten 37 år. Stor stas..

Ble mange inntrykk for en som meg. Dokumenteret selvfølgelig alt inkludert min middag fra restaurant Alibaba på Grønland. Ingen som tok noen sjanser. Så ut som alle bestilte det samme..

Er livredd for at dere skal gå glipp av noe så jeg fikk en ny ide til belysning  i trappa hjemme fra en bar..
Noe sånt må man minst ha:-)

Tok kvelden med potetløv på senga og zapping på tv. Koser meg på hotell;-)


Hadde fått i meg litt vin og ringte hjem og gav noen instruksjoner til mannen som kosa seg hjemme med barna;-) Tror han satt stor pris på det:-) Spaserte opp gata hjemme ca 28 timer etter jeg forlot den. Da stod mann og barn i vinduet og vinka. Kunne tro jeg hadde vært borte 14 dager..Var glad for å få meg hjem, spesielt mannen og jeg følte at jeg hadde vært borte lenge;-) En vinn vinn situasjon for alle parter...

Huset stinket av blomkålsuppe når jeg kom inn. Får aldri det av meg. Mannens favorittrett:-) Jaja la de slå seg litt løs når mamma ikke er hjemme...
Kom fort tilbake til hverdagen som forventa.
Neste dag på jobb fikk jeg høre av noen kollegaer at mannen var observert i kantina på sykehuset for å kjøpe seg lunch..Det er på min hjemmebane og jeg har spioner ute;-) Og jeg bryter ut: "Ja men det var ikke fredag!" Han har laga en liten regel om at vi skal smøre niste alle dager utenom fredag. Fredag er det kosedag og da kunne vi handle i kantina. Mannens regel helt klart. Snakk om å bli ferska da. Han var nemlig observert på en torsdag!;-) Jeg sier bare at jeg har knekkebrød og kaviar på jobb jeg så trenger ikke å smøre niste så ofte. Lenge siden jeg gikk tom for kaviar for å si det sånn:-) Tror han har gått på den bløffen en stund nå. Er fast kunde i kantina nesten hver dag. Men at han bløffa meg og...Det er jo skamvilt:-) Her i huset gjør vi mye for å lure hverandre og vi er smålige:-)Men vi gjør det med kjærlighet:-)

På fredags handel så kom en dame bort til meg og lurte på om jeg kunne hjelpe henne med noe potetløv. Jeg lurte på om det var skjult kamera fra Maarud eller noe sånt. Denne damen hadde ikke så mye greie på potetløv sa hun og hun trang litt hjelp. Ikke visste hun at hun nå hadde truffet jackpot med valg av ekspert. Er selvutnevnt Maarud ekspert og har mange års erfaring bak meg. Jeg lurte bare hvorfor hun henvente seg så direkte til meg;-) Synes det på meg liksom!?;-) Hun var på utkikk etter noe med lavt fettinnhold. Jeg tenkte nå mitt jeg. Litt som å drikke lunken champagne. Har du bestemt deg for å spise potetløv mener nå jeg at det skal gjøres ordentlig. Sa selvfølgelig ikke det til den hyggelige damen, men tok oppgaven alvorlig og presenterte det "sunneste" alternativet. Liker du den spurte hun? På dette tidspunktet var jeg nesten sikker på at det var et skult kamera der...Jeg: "Nei!" Det er ikke ordentlig potetløv for meg. Og da skulle ikke den søte damen ha det heller:-) Hun endte med Maarud med skikkelig bra fettinnhold og takket så mye for hjelpen. Anytime:-) Er igrunn rart at Maruud ikke betaler meg synes jeg;-)  I tilfelle det var skjult kamera så slang jeg opp i en mango for syns skyld:-) Mannen skogglo når han hørte om det.
Dette fører meg til neste punkt. En mangokrise på lørdag...Kutta opp den rakkern og gav til barna. Måtte virkelig selge den inn for 5 åringen. Mannen googlet mango og er jo verdens mest spiste frukt. Men sønnen lot seg ikke lure. Tror jeg har funnet ut måten å få barn til å spise nye ting. Må i hvertfall smake på to biter før man sier man ikke liker det. Det funket jo strålende!;-)


5 åringen i huset hater nå mango nesten like mye som Hello Kitty;-) Og sa han ALDRI skal spise mango mer...Men misten bør vi ikke overtale. Han vet instinktivt at det er verdens mest spiste frukt. Setter det bare fremfor han og det blir borte:-)

Etter denne mangokrisen så fikk jeg en telefon om jeg ville vine meg litt den kvelden. Ja jøss klart det. Lenge siden sist;-) Måtte bare selge ideen for mannen først...Fikk bare en kort beskjed om å møtes på soverommet før jeg dro. Ja jøss det er en liten pris å betale for litt vin med flotte jenter tenkte jeg:-) Men kom  til å tenke på at jeg hadde dratt av sengetøyet noen timer før og det skulle legges på nytt...Den luringen. Forlot mannen og observerte at han rigga seg til med maraton av Game of Thrones og at det absolutt ikke var plass til meg i den settingen. Jeg gjorde rett og slett han en tjeneste. Balenserte en flaske med sprudlevann på sykkelstyret med flaska som innsats og tråkka i vei. Må få meg kurv på sykkelen nå. Er blitt 40 så må vel la seg ordne.  En kveld med 80 talls musikk etterfulgt av et kort barbesøk og et obligatorisk barbilde...


Følte meg som et lykketroll...

Søndag hadde svigerfar bursdag. Mannen hadde tatt på seg gavekjøpet med stor iver.


Og som dere ser så har han vært kreativ. Fått alt under samme tak:-) Og gavedrysset var en suksess. Er nok litt som jenter og IKEA. Bare tanken på IKEA får meg litt oppglødd. Og mannen  pakket ivrig inn. Har aldri sett han sånn så måtte selvfølgelig dokumentere. Fra vårt ståsted så gikk bursdagen bra. Bare et velta fullt glass og et knust glass. Det kaller vi en suksess her i huset:-)

2 kommentarer:

  1. Nesten så vi får kontakte Maarud og foreslå sponsing her syns æ.... ;) kostelige bilda av guttan dine :)

    SvarSlett
  2. Takk Signe:-) Ja bidrar til et par årsverk hos Maarud..Vurdere å gå over til Bama i stede;-)

    SvarSlett