tirsdag 16. juli 2013

Det burde jeg ha gjort...

Eventyret fortsetter...Helga startet dyrisk. Tar kortversjonen som er klipp og lim fra Facebook.


Og den skulle fortsette like dyrisk for mannen hadde bursdag på lørdagen;-) Bursdagsmiddag med godtfolk  på restaurant og bittelittegranne vin:-) Barnevakten var booka. Sjokoladedama stilte sporty opp igjen:-) Som seg hør og bør fikk mannen gratulasjoner på Facebook. Rundt kl 11 sier han: "Jaja jeg får inn og like noen da". "Nei nei ikke gjør det så tidlig da!" Kommer det fra meg.... Du skal jo virke litt opptatt på bursdagen din;-) Jeg har alltid drøyd takkene og lik`sa  litt jeg. Ingen må tro at jeg har sjekka inn på Facebook 10 minutter etter at jeg har stått opp. Sånn ca 0555. Før ungen har fått ny bleie. Går gjerne med bleia til ned på knea. Men mamma skal bare se på face først. Sånn er det når jeg har bursdag..Er viktig og ikke bli røpa på å være online på chatten da;-) Må minst la det gå 24 timer før en takker... Alt for å virke litt opptatt;-) Men mannen hørte ikke på disse "gode" råda. Han takka litt etterhvert han, uten noe mer styr og baktanke... Han følger jo ikke spillereglene for å "vise at jeg har da et liv og";-) Jeg skal nå gå for mannens utgave av det sosiale spill. Har vel egentlig ikke mye anstendighet igjen på det området så kan la det siste sosiale spill fare og..Gleder meg til min neste bursdag. Skal logge meg på Facebook, Twitter, Instagram og Skype med kaffe og bløtekake og la siste hemninger fare. Skal sitte i morgenkåpe hele dagen og bare være online...Og kanskje poste: "Hurra for meg!" på min egen profil. Det skal bli nervepirrende... Men skal se angsten i hvitøyet..
Ellers kjente jeg på flere ting jeg burde ha gjort og det jeg burde latt være kl 1030 søndagsmorgen. Et døgn med barnefri så burde man føle seg mer uthvilt. Men da jeg måtte rett igang med den store kakebakedagen før familien kom på sammenkomst for mannen. Jeg burde laget kaker jeg allerede har laga tidligere. Jeg burde rett og slett ha bestilt en kake. Jeg burde ha runda av lørdagskvelden tidligere. Jeg burde latt være å shotte den Sambucaèn. Jeg burde ha lagt meg tidligere. Men neida gikk for Pavlova og klippekrans igjen. Måtte selvfølgelig eksperimentere med den klippekransen.

Burde latt være med det og. Pavlovaen virket lovende.


Mamma og svigermor trøsta meg med at det er vanskelig å få piska fløten stiv nok på sommeren...

Synes jeg høres ut som noe sprøyt men. Er det noe galt med kua på sommeren..Men de mente at Pavlovaen (marengsbunnen) var for lite stekt. Det fant jeg meg ikke i...Den var stekt 10 minutter lengere enn anvist og sånn skulle det være kom det kontant fra meg. Tåler dårlig kritikk etter slike sene bursdagsfeiringer;-). Klokelig så diskuterte de ikke det noe mer med meg. De så nok jeg var litt sliten og ikke spesielt smidig. Den Pavlovaen var perfekt for meg da!:-) Og minsten synes jordbæra var toppers...
Nå er det å hive seg på strandlivet igjen mens mannen støper kjellergulv. Da går jeg på min andre uke med barna...Vi er noen strandløver og badeløver vi,  sa jeg til sønnen i dag. Skal vi på en strand med løver sa han da og hoppa av glede...Kom til kort når jeg skulle forklare hvorfor det het det...Så et par løvinner der men ellers ganske fredelig. 5 åringen fikk et uønska møte med en brennmanet siste 10 min før vi skulle hjem. Heldigvis var tante med i dag og hjalp til da..Måtte ta en runde når vi kom å kaste vekk manenter før vannet kunne brukes. Hadde jeg hatt mannen med hadde det helt klart vært hans oppgave. Synes så tydelig jeg så menn på denne stranda og...Hvor var de når jeg kasta vekk maneter? Joda de satt og glana mens de hørte på sin nettradio...Kosa seg med en liten kaffekopp og en liten strekk på den medbrakte strandstolen mens jeg holdt 2 unger unna med en spade samtidig som jeg fanga sleipe småjævler av noen maneter med ei bøtte..Kor e alle helter hen...?! Så på denne stranda var det bare løvinner ja;-) Mannen er nå ferdig med å støpe og skal ta fatt på neste prosjekt i morgen. 5 åringen som sverga at han ikke skulle på stranda igjen blir gjerne med i morgen og...Mamma Googla ironisk nok tiltak mot brennmaneter før katastrofen inntraff;-) Bare sånn at jeg ikke skulle stille meg opp å tisse på beinet hans. Var det eneste som jeg har huska ved brennmanet førstehjelp...Det hadde tatt seg ut det;-) Da hadde nok det vært vårt siste besøk på denne stranda. Her er ukas strandbeholdning...
Mye å passe på;-) Men som de strandløvene vi har blitt så slutta jeg etter første dag og ta med alt. Nå får de velge seg tre ting hver...Venter et eventyr på meg i morgen. Skal ut å kjøpe bikini...Ser for meg noe sånt som dette;-)
Likte spesielt godt duskene....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar