søndag 18. august 2013

10 timer i en aldrende småbarnsmors liv...

Skulle ønske jeg kunne skilte med en opplagt og pigg søndag. Men status er at jeg er litt under pari i dag. Har hatt barnefri i natt og...Så det er igrunn litt pussig. Var invitert i 40 års fest i går. Var venninna til mannen som fylte 40 år. Å ja dere hørte riktig. Venninna til mannen:-) Jeg hadde aldri møtt jubilanten. Og der var det enda flere venninner av mannen jeg ikke hadde møtt så dette skulle bli stas. Manna meg opp med litt bobler.

Ikke spist så mye så det gav umiddelbart resultater...Var da ganske så pigg sammenlikna med i dag...Hadde selvfølgelig antrekket klart...Dagens antrekk var genser fra Lindex og bukse fra Gina t...Et røverkjøp i grunn;-)
Spurte mannen hva han skulle ha på seg ca 10 minutter før vi skulle dra. Neeei jeg vet ikke helt jeg kom det fra han..Blir helt svett av sånn. Han fant noe som han mente var en strykefri skjorte. For å si det sånn så har ikke mannen en eneste strykefri skjorte! Har alltid litt uenigheter rundt det temaet...Men i går dreit jeg i det..Var hans venner:-) Og det var en garasjefest og..Men viste seg at den garasjen var mer strøken en noen rom i huset vårt..Glemte å ta bilder av den. Litt prefest info. Etter litt utvida bruk av barnevakt pga barnehagen/SFO sitt store planleggingsbehov hadde jeg litt flau smak i munn av å spørre mormor om å være barnevakt. Men ikke flauere enn når hun foreslo at jeg kunne levere ungene kl 16 så foreslo jeg kl 15. Så lenge ungene får være sammen..Tror 5 åringen kunne trengt seg en barnefri dag selv med lillebroren som er en stalker..Ikke et sekund alene, selv ikke på do:-) 
Mannen fikk tilbud om en kopp kaffe hos barnevakten, men jeg avslo på hans vegne. Vi hadde ingen tid å miste..Hadde en fest å rekke:-) Det er noe av det deiligste i verden og sette seg i bilen uten unger..På vei til barnevakten var temaet hva sier kua og hva sier hesten mm. På vei tilbake satt jeg standaren med å beskrive det perfekte drapet...Og fremdeles så turte mannen å påstå at han hadde en strykefri skjorte..Men over til festen. Bare hyggelige folk og god mat..Og masse vin! Tiden gikk utrolig fort..Regna litt på det. Nesten vært på fest i 10 timer. Jubilanten hadde fått seg noen velvalgte ord av Adam. Er en mann som kan fortelle deg masse om deg selv for bare 5 eller 500 kr ved å sende: Hvem er og navnet til 2326.  Så da skulle ikke halve festen være noe dårligere. Adam fikk nok å drive med den kvelden. Mannen søkte etter litt info om kona si...

Og ser man det. Kan jo ikke protestere på noe av dette...Han traff blink der;-) Nesten litt spooky han der Adam:-) Men han nevnte ikke noe om mine danseferdigheter. Det var litt skuffende..Og det at jeg ser på meg selv som grevlingviskeren fra Hovenga. Det jeg bet meg mest merke ved var at Adam takket mannen for at han hadde brukt hans tjeneste igjen..Enda en ny siden ved mannen:-) Ble plassert mellom mannen og kompisen hans til bords. Lite visste jeg at jeg satt ved siden av en serviettsamler på den ene siden og en som moves like jagger på den andre. Burde skjønt noe når serviettsamleren tidlig knabbet servietten min...Prøvde meg visst på noen moves like Jagger selv uten så stor suksess. Men observerte at mannen lykkes bedre. Hadde sin helt personlige stil;-) Aldri sett mannen danse så mye før jeg. Så helt klart en helt ny siden ved mannen når han var blant venninnene sine;-) Vi snubla inn døra hjemme uanstendig seint.

Våkna av at sekreteriatet ba alle dommere om å bli på banen. Det var en pussig drøm tenkte jeg. Men er fotballcup i nabolaget og en veldig pratsom speaker..Status var da at jeg mangla to løsnegler. Den ene lå og gnagde meg i korsryggen. Så ut som jeg hadde gnagd litt på et par andre. Da har du vært på fest når du biter negler på løsnegler...Hadde rødvinsbarter og en ufordøyd ostepop sittene fast i ganen. Hadde noen tilbakeflash av utagerende dansing og at jeg hadde stort sett prata på inn og utpust i 10 timer. Kan ikke ha vært lurt alt jeg har sagt...Da var det bare å gå igjennom telefonen. Og hva fant jeg ikke der. Sånn ca 40 bilder av jubilanten og meg på do. Hun huska dobildet hun...

Tegna til å bli en god dag;-) Og det nærmet seg hentetid på ungene. Etter en stille biltur utover så ble stillheten brått brutt. Jeg og mannen tenkte bare på en ting. Hvor tidlig kan vi komme unna med å legge ungene. Jeg visste råd på den ene ungen. Stoppa å kjøpte en film. Istid 4. Det holdt 5 åringen okkupert en stund. Hadde ikke lagt noen planer for minsten. Han fordrev tiden med å raide kjøkkenskapene. Men jeg følte meg ganske trygg med Adams ord i bakhodet...Og jeg siterer Adam: "Tonje er en super mamma";-) Var ikke mye som minte om supert med meg i dag..Det eneste som skulle holde motet oppe var vissheten om at jeg hadde gjort et druekupp dagen før...
Så frem til en kveld med store saftige druer med stein. Spiser med stein og stilk og alt bare fordi jeg elsker druer...Er vel natulig for en som er så glad i vin og like frukten det kommer fra og..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar