tirsdag 13. august 2013

Det er lett for deg å si det...

Andre arbeidsuke etter ferien.
Dette
og dette
er nå bytta ut med dette...
Bader i smoothie for tiden..
Mannen har til og med begynt å klage på det..Har sett seg lei på jordbærsmoothie. Nå er det sesong for jordbær så da blir det sånn! Er ikke akkurat som jeg stapper i han en ernæringssonde og tvangsforer han...Men han skal passe seg litt, for det er en ferdighet jeg besitter;-) Men gav litt etter siden jeg gulper jordbær selv etter 3 dager med jordbærsmoothie. Avansert til ananas og bringebær...Kjenner at vi snart trenger en ny hobby...
Ellers startet vi på en uke med planleggingsdager..Wait for it..Mandag, tirsdag og onsdag har SFO planleggingsdager som blir avløst av planleggingsdager torsdag og fredag i barnehagen...Hvordan skulle vi fikse dette? Lukter svidd av dette...Etter et lite regnestykke har jeg kommet frem til at hver instutisjon har krav på 5 planleggingsdager hver per år. Håper jeg tar feil! Da snakker jeg om skole, barnehage og SFO. Det blir 15 dager totalt...Da har vi bare 10 igjen etter mine beregninger..Og jeg kjenner jeg trenger et par planlegginsdager selv bare på tanken av dette. Og lurte på hvordan jeg skulle presentere dette på jobb. Men funnet ut at det bare er å presentere den dårlige nyheten den ene dagen og så komme med redninga dagen etter..Kan jo bare bli opptur av noe sånt;-).Takket være besteforeldre og spesielt mormor denne gangen:-) Hatt min dag hjemme med 5 åringen i dag. Han hadde store planer om ekstrem legobygging...Og jeg hadde planer om å klippe hekken og gresset...En av oss kom til å bli skuffa.
Med uka i boks så tok vi sjansen på å fyre av litt krutt i Mandal i helga...Våkna opp med tidenes sommerforkjølelse fredagsmorgen...Avreise var tidlig lørdagsmorgen..Og som det eneste uttrykket jeg regner med i livet: "Alt kommer og biter meg i rumpa en dag.." Så var tiden inne for det..Viste det ville straffe seg å sprade rundt i bikini. Fikk denne meldingen i dag og.

Ikke rart jeg blir syk av å gå uten bikinibukse hele sommeren også. Tok til vettet og lot være og sende det svaret. Vil ikke bli utestengt av det gode selskapet i Changes Club:-) Bukseløs sammen med at jeg liker å føle meg "fångat av en stormvind" med klimaanlegget i bilen. Kjenne at det blåser i det som engang var en pannelugg...Og takka ble en duglig forkjølelse..Kan ikke være fra barnehagen og SFO i hvertfall..Planleggingsdagene setter en effektiv stopper for det;-) Men skulle ikke la meg stoppe. Her skulle jeg gå for mirakelet å stoppe noe som ukurelig som en forkjølelse. Tømte alt i medisinskapet. Fant noe kjekt ungene hadde fått engang av noen urutinerte legevaktsleger. Nå skulle alt prøves...Anbefaler ikke dette hjemme;-) Fant enda mer på apoteket...Rusta med alsken slimløsende, hostedempende, avsvellende oppsvellende, febernedsettende og noe jeg ikke helt vet hva er tok vi fatt på mandalsturen. Skulle gå for mirakelet å bli frisk...Bilturen til Mandal ble prega av de gode samtaler siden 5 åringen har begynt med et nytt uttrykk. Gikk noe som det her... Meg: "Må du tisse før vi reiser?" 5 åringen: "Det er lett for deg å si det!" Jeg: "Går det bra i baksetet?" 5 åringen: "Det er lett for deg å si det!" Så stemningen var på topp mens jeg dytta i meg medisinrestene til ungene for å orke å høre 14 nye uttrykk av "det er lett for deg og si det!" Tok nok engang ikke høyde for minstens problemer med svingete veier. Klarte oss med to runder med oppkast. Hadde lyst til å spørre hvordan 5 åringen hadde det bak der da men;-) Og jeg hadde pakka lett. Dvs jeg hadde bare apotekvarer med meg pluss litt vin:-) Det første 5 åringen gjorde var når han kom frem var å ha vannkrig i underbuksa. Fant fort ut at han bare hadde med seg den ene underbuksa...Og jeg fikk også låne klær..Fikk meg en liten grønn en og litt smak av Danmark og. Det er mandalittene sine det;-)
Virker som mannen også har vært i trekken bukseløs i sommer. Ligger nede for telling. Her om dagen spurte han så pent hva han hadde fått av meg før han skulle legge seg dagen før...Kom opp med noe flytende og en tablett. Han ante ikke hva det var...Men hadde virka så bra..Lurer på om jeg skal fortsette.. Kan jo gi han en c vitamin og vann med sitron og satse på placeboeffekt. For jeg tok resten nemlig... Noe morro skal jeg ha og..
Planleggingsdagen hjemme er vel blåst med hekklipping, plenklipping, støvtørking og kantklipping..Stod og prøvde å få liv i kantklipperen. Sto og dro i faenskapet så jeg nesten mista buksa og lirte av meg mye skit...Observerte at mannen stod og lo av meg...Trua at jeg skulle ta og barbere leggene og bikinikanten hans med kantklipperen hvis jeg fikk liv i den...Hvem sier at planleggingsdager er kjedelige. Mannen har jo liggi rett ut på sofaen og vært vitne til 5 åringens legoshow med stor innlevelse. Hver gang pappaen lukka øynene nynna sønnen høyt og tromma på et eller annet. Og ute stod jeg og trua med kantklipperen. Jeg går nemling ikke på placebo så er i toppform og hevngjerring pga dårlige hekksakser, gressklippere og kantklippere. Sjekk den hekken da;-) Ikke værst med middelmådig utstyr...
Hadde mannen ledd mer av meg i dag så måtte han finklippe den med fortenna...Sånn går nå planleggingsdagene i etterelskelsens hus...Etterelskelsen kommer i mange former. Og er noe jeg vil omtale dypere seinere...Her står vi nemlig i etterelskelsen til oppå knea;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar