søndag 25. august 2013

Den nakne sannheten...

Innlegg nr 200!! Wow om det er lov til å si det sjøl...Ikke bare vært kvalitet, men mye sånn som livet vårt arter seg. Ikke bare kvalitet der heller...Og i dag skal jeg belyse de store temane som blant annet bokbind og trykkforhold i blæra mi. Så hold dere fast;-) Ungene vokser til. 5 åringen har nå begynt på skolen. Ny tid og nye bekymringer. Første skoledag var nok mannen og jeg over gjennomsnittet spent. Har en 5 åring som kompenserer med å være totalt ubeskjeden i ukjente situasjoner, men selv han var nok litt grepet av alvoret.


















Jeg var så lettrørt at var bare å snakke litt hardt til meg så hadde jeg tatt til tårene. Trang i grunn ikke det heller...Så ut som gutten var kledd for BI;-) Han har fått en hjemmelekse første uka. Skulle legge bokbind på bøkene sine. Blir lett tenkte jeg. Sånn er jeg flink til, så det blir nok meg som fikser det...Kjøpte inn store kvanta. Skulle ha det gjennomsiktig siden gutten ikke kan lese enda. Satt meg ned å sa til mannen: Se og lær...Ente med at jeg reiv papiret av og kasta det bortover gulvet mens jeg lirte av meg noen fyord...Mannen ville gjerne prøve. Ba han pakke inn en interiørkatalog for skulle ikke gi meg på dette. Hvor vanskelig kunne det være. Selv om det er 20 år siden sist..Mannen satt og lo og produserte innbunnede bøker...Mine stod i bro. Konstant oppslått på forord. Brukte nesten to ruller for å greie og få det til å passe på en bok. Oppdaget at det var et stort utvalg av bokbind der ute. Til og med stretch. Det trenger ikke jeg tenkte jeg i butikken. Men jeg trenger stretch der og, som til så mye annet i livet;-) Med mye teip og banning seinere så er de to bøkene han har fått innbundet. Mannen mener jeg har juksa. Nummeret før jeg bant inn han i restene... Der sitter den selvgode typen med sin første bok..
Ut å ta et par pils med jobben på fredag. Syntes liksom ikke jeg kunne sin nei heller siden de masa sånn;-) Det er det jeg presentere til mannen. Må pleie mine kollegaer. Sannheten var vel heller at det var mitt forslag..Siste sommerkrampetrekning. Så siden det er mitt nr 200 innleggsjubileum så må jeg gå for å sjokkere litegrann. Vise den nakne, usminka sannheten. Her behøves det profesjonell hjelp.

Ingen har sett meg sånn uten familie og venner. Går for banebrytende jubileums innlegg her nå;-) Ente opp som dette...
Og så jeg måtte gå litt lenger og ente sånn...
Møtte noen kollegaer ved et vannhull i byen. De var mer eller mindre trua til å møtte opp;-) Tok solbrillene litt langt. Tok dem ikke av når jeg skulle på do engang. Klaga på litt dårlig belysning der inne til og med...Når sola gikk ned så så det litt fjollete ut så måtte liksom. På grunn av fornuftige kollegaer var jeg faktisk hjemme kl 2400:-) Så da var den vanlige sovedagen min på søndag bytta ut med lørdag...Er en fantastisk følelse å legge seg vel vitende om at ungene ikke angår meg før litt utpå neste dag. Så feil kan jeg ta. Minsten satt igang kl 05.30 og mannen sov som en stein. Måtte stå opp å gi han sutt og vann og si den samme regla som alltid...at det er natt og sove nå. Måtte tisse, men lot være for jeg var redd for å våkne til...Gikk å la meg med full blære. Da er du glad i å sove. Rakk og regne litt på det og. Når jeg legger meg ned igjen fordeles trykket i blæra slik at jeg ikke virker så tissatrengt lenger. Nå tenker du sikkert; herregud hva er det jeg sitter og leser:-) Men er skikkelig glad i å sove bare...Våkna igjen kl 7 med to unger i senga og tror jammen pus var der og..Er sovedagen sin det;-) Mannen stod opp og glemte å lukke døra til soverommet. Fikk med meg all dramaen i stua. Det fikk pus og, så hun tråkka rundt i senga hos meg. Lå i en liten time og irriterte meg over den åpne soveromsdøra, men kunne ikke stå opp å lukke den for da ville presset i blæra bli umulig og overse og så måtte jeg gått på do. Og da måtte jeg ha trekt ned. Og det hadde vært et tegn til ungene at mamma var våken. Og hadde heller tissa i nattbordskufffen før det hadde skjedd. Så da lå jeg og pressa en time søvn til med korte avbrudd av ungehyl, latter, krangling til jeg gav opp og gikk og tissa...
Ble en effektiv lørdag med loppemarked i Brevik og 2 tom 4 planker eller hva det heter og tapetlim, sparkel og tapet med to unger og en sliten mamma på slep. 3 vafler, 4 vårruller og to pølser seinere var det bare han her som fant noe på loppis. Se som han godter seg;-)
Flotte omgivelser da...
Søndag var min ståoppdag..Så kjedelig med søndager som ståoppdag. Ikke en avis å lese engang. Ikke det at jeg har som vane å hente den på lørdagsmorgenen heller men. Har prøvd det kunststykket å hente den mens mannen sover og ungene går løs i stua..Med beskjed til storebror å passe på lillebror. Setter på tv og sniker meg ut..Beiner som en gal til postkassa. Det i seg selv er litt ubehagelig på crocs og i morgenkåpe uten BH. Samtidig som det bygger seg opp en storm inne på sekunder. Minsten senser som regel sine 45 sekunder med frihet og utnytter det til fulle...Og det virker som storebroren har korttidsminne og sitter fordypt i Lego..Legoen skal etter avtalen være på rommet hans, men i løpet av dagen og gjerne før jeg har vurdert å hente avisa så fyller han Lego i alle bolller og fat i stua.

Og han tror at minsten ikke vet om dette. Så feil kan han ta. Minsten vet hvor vi lagrer alt han;-) Sist jeg våga meg ut å hente avisa lekte minsten med vann på gulvet og kjøleskapet stod åpent. Da er det bare å begynne å leite etter mobilen sin å satse på at den ikke står på lydløs for da finner jeg den aldri igjen:-)  Så oppsummert så er det å hente avisa for ekstremsport å regne. Så velger stort sett å spare naboene for meg i vill fart mot postkassa uten BH;-) Så da testa jeg ut min nye symaskin med morrakaffen i stede, mens minsten hadde en date med Fantorangen. Satt igang å lappe bukser til 5 åringen. Skilter jo tross alt med at jeg er en husmor;-)

Og greide ikke å stoppe så sydde et putetrekk. Har ikke talent og mannen skogglo av mitt ivrige forsøk...Men han skal ikke le så høyt. Eller så skal jeg begynne å sy klær til han...Hadde bare brun tråd. Men var da ikke så nøye...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar