fredag 8. november 2013

Endelig movember i Hovenga...

Går nok litt unna om dagene. Kl 0630:  Mannen står og fikser niste til 6 åringen. Jeg kommer og klager på at jeg er ør som en kavring og ikke våken. Mannen parerer med å vise at han har trusa på vranga. Da må jeg si: "Ja bare du ikke faller om på jobb og må i akuttmottak!" Han: "Du bryr deg bare om at jeg skal se bra ut hvis jeg faller om eller kommer i en ulykke?!" Hadde jo vært trist det og parerer jeg, men enda tristere om noen hadde oppdaget at du hadde hatt trusa på vranga... Eller enda verre om det var hull i dem..Sitter dypt i meg. Fått det inn med morsmelka. Tenk hvilket lys det ville satt kona hans i. Her går vi for fasade:-) Og den hadde nok slått ordentlige sprekker om han hadde trusa på feil vei;-) Siden jeg er så opptatt av fasade;-) Så målsetningen vår neste uke er hele truser, like sokker og alle riktig vei...Burde ikke være uoverkommelig... Ellers har jeg nå offisielt en 6 åring i hus:-) Han hadde den store dagen sin på søndagen. Masse formaninger kvelden før om at han ikke skulle ha discoparty før kl 1630 på Eventyrfabrikken. Men han stod opp kl 0430! Litt spent da:-) Jeg var så glad at det var min sovedag....Her er gutten i full sving på dansegulvet og han har rytme og.

Har vel lært seg noen triks ved og stå opp i smug å titte på Gangnam style og the Fox på Youtube før resten av huset står opp. Men grunnrytmen har han nok fra morra si;-)
Han starta sitt 6. år med hardnakka å påstå at kompisen hans har fått seg sin egen telefon og begynner å mase om egen telefon allerede nå. Kommer ikke på tale..Da vil han ha sin egen iPad. Og da får han spare. Litt mindre Lego og mer i sparebøssa... 

Et lite utvalg av gavedrysset hans. Sånn er det med 3 sett besteforeldre og rause onkler og tanter. Denne uka rakk han lekser med et nødskrik og har hatt noe skriking pga av en lillebror som ramponerer alle nybygga.
Har ellers ikke vært så innholdsrik uke. Har en gladmelding at jeg har fått solgt unna alle kalenderne fra sønnens friidrett. Tror jammen jeg har solgt de jeg kjøpte av nabogutten og. Nappa regelrett pengene ut av hendene på besteforeldrene på bursdagsbesøk. Så nå kan vi bidra til klubbkassa til friidretten.
Ellers går dagene stort sett i grensesetting av meg og minsten. Mer eller mindre vellykka på oss begge;-) Minsten tester ut om de samme reglene gjelder hver dag. Samme som meg i grunn... Uten at jeg utdyper det noe mer;-) Han prøver å gjemme seg i godteskapet og stikker av med det som er igjen av sjokolade.

Men mamma har brutt andre grenser så der er det nesten tomt allerede...Der har du minsten og meg, alltid på jakt etter noe godt...Og over til noe annet godt så har jeg endelig fått mannen til å hive seg på movemberbølgen. Litt bakgrunn om Movember:  "Movember (en sammenslåing av ordene «november» og «moustache») er en årlig månedlig begivenhet der menn lar barten vokse fritt i løpet av måneden november for å skape oppmerksomhet og samle inn penger til veldedige formål." Mannen lot ansiktshåret falle mens jeg satt på dolokket og fryda meg, dokumentere og gav instrukser.

Har jo en liten rollespill drøm i magen;-) Og har nå fått en meksikaner i hus...Og har gleda meg hele uka:-) Øyner et passende rollespill i fremtiden;-) Her skal vi gå i sombrero og flippe fajitas om hverandre;-) Og gleder meg som en unge til mannens julebord der jeg nå kommer med ny date...Heretter kalt: "El gran hombre" Blir nok det nærmeste jeg kommer rollespill. Men skal duge for meg.

Må berømme mannen for at han stiller opp:-) Gi meg bare lillefingeren så lager jeg noe ut av det..Mulig at grensesettingsbiten kommer inn her.
Nok en vanlig fredag hos oss;-)

Var farlig nærme et rollespill tidligere i dag. Observert en mexikaner på sykehuset i dag. Var mannen som var innom. Jeg sitter i det lukka miljøet på opersjonsavdelingen. Tok meg nøyaktig i overkant av to minutter så fikk jeg de første tilbakemeldingene at mannen var observert på sykehuset i Porsgrunn:-) Det er kollegane sine det:-) Han ble observert i kantina mens han vurderte dagens rett.  Han: "Jøss kan ikke få et øyebryn (nå: barten) innom huset der før du har fått beskjed"  Jungeltelegrafen er svært effektiv og jeg liker det:-) Måtte hilse på han i lunchen min da. Han tok tak i meg og dytta meg inn i et datarom og gav meg en klaps på baken. Jeg øyna et rollespill igjen men fikk en kopp kaffe av han i stedet. Nedturen var stor;-) Den eldre damen som satt og venta på et venterom utenfor gjorde litt store øye når hun så oss på vei inn i datarommet. Følte meg litt rampete et øyeblikk. Og jeg som har betalt lunch og alle greier;-) Hele daten var over på 5 minutter. Kasta et blikk på den gamle damen på vei ut. Heva et øyebryn til henne bare for effekt...
Føler meg både rampetet og julebordsklar. Har bare foreløpig to offisielle julebord på gang. Men er mentalt klar for minst 4 stk i år...Conga er årets juleborddans for meg..Går hardt ut;-) Men ramla over denne perlen her om dagen.

Får ikke den stemningen i taket så vet ikke jeg..Her snakker vi Movember:-) Men må gjøre det kort i dag..Skal bruke resten av kvelden på å beundre mannens nye ansikt...Pluss at det ligger kakepynt under Tèn på tastaturet. Tatt meg en liten evighet å fylle på med manglende Tèr...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar