torsdag 28. november 2013

Svigermor puster meg i nakken...

Minioppdatering av helgas julebord.
Her er kveldens dobildet.

Årets DJ, samme som i fjor. En oppdatert godsak av eldre årgang.


Maten hadde fått et spennende tilskudd med pinnekjøtt.


Drinkene var de sammme.

Og julebordet inneholdt i kjent stil alle de 5 fasene som var omtalt i forrige innlegg:-)
Men overraskelsesmomentet var at den rosa sangen uteble i år.. Men takk for maten fikk regelrett håra til å reise seg på armene mine. Hørtes ut som et gigantisk mannskor. Der var folk skikkelig takknemlige for maten. Mannen surfa lokalet med den beste barten og var fullstendig klar over det og;-)


Og kveldens yngste ville gjerne kjøpe skoa mine. Og en dame hadde ei datter som ville ha skoa mine. Men dette er jo sko som må bæres av en moden kvinne uten så mye annet å skilte med;-)  Har hatt litt sko problemer. Måtte nødlime rett før takeoff. Av den grunn og bare den, så måtte jeg holde meg litt i ro. Ble verken conga eller moonwalk på meg da. Eneste eventyret på skoa var når bling møtte linoleum...


På jobbens julebord går jeg for TEC 7 lim. Holder alt. Da kan jeg henge i taklampa;-)

Festligheter satt til siden. Oppdaget min skulte Facebook mail her om dagen.  Overraskende fant jeg en mail fra en journalist fra TA. Ups den var datert 7. mars. Hun ville prate med meg litt om bloggen min. Men blasert som jeg er så lot jeg det gå et halv år før jeg svarte. Heldig med den;-) Jeg trenger jo ikke flere lesere enn mamma og naboen jeg..Holder lenge;-) Og jeg som alltid har hatt drømmer om grandiose planer for en slik hjemme hos reportasje i rein Se og Hør stil. Bobler over av ideer her...Da skulle vi endelig rulle oss i badekaret som jeg ikke ville ha. Mannens skulle selvfølgelig ha bart. Her illiustrert med Bob, byggmester Bob...

Har til og med musikken klar..Denne er verdt å høre på. Gir liksom den rette stemninga jeg er ute etter..



Tror dere ikke mamma hadde blitt stolt av meg da:-) Kan nok se langt etter de drømmene nå..Har selvfølgelig svart journalisten nå over et halvt år etter...
Hverdagen inntok meg ganske raskt. På tide å bryte hverdagsmønsteret. Har brukt siste uke til å lete etter pepperkakehus maler på nett. Har titta etter noe storslagent. Her er et tilbakeblikk på tidligere års hus.







I år er planen å gå for noe grandiost. Men etter en uke på jakt så får vi nå se. Var mektig fornøyd når jeg fant en stor borg. Den så overkommelig ut tenkte jeg, men mannen finleste instruksjonene og fant ut at jeg måtte gange opp  med 16 og 10 stykk av hver utskrift. Hadde krevd sånn ca 24 kilo pepperkakedeig og påbygg på huset for å få plass. Selv jeg har begrensninger;-) Lagt for mye tid i det allerede. Men hus skal det bli. Og her i huset fins ikke begreper som less is more...Noen har spurt meg hvordan jeg rekker alt. Jo det skal jeg fortelle dere. Det er snakk om beinharde prioriteringer. Her er for eksempel, denne ukeas klesskap til meg og ungene.
Var engang en velbrukt trimsykkel under der;-)

Og så har vi en gang som ikke blir ferdig.

Lister som ikke blir malt. Den ene lista er i 2. etasje, men den legger jeg ikke merke til lenger. Går på 5. året nå. Lister er liksom min greie... Det har gått så langt at svigermor lurte på om vi ønsker oss rockwoll til jul. Ja hvem ønsker seg vel ikke litt rockwoll til jul;-) Ligger på topp det rett etter en virituell geit eller to;-) Har innsett at jeg må få opp dampen for hun (svigermor) er en habil tapetserer og. Hun har foreslått at hun skal hjelpe oss mer enn en gang. Jeg har unnskyldt meg med at vi nesten ikke sover og så er det de ungene da;-) Faller snart på sin egen urimelighet det med ekstrem julebord flying, liming av sko, pepperkakehus som skal bygges og blogg som skal skrives. Sa da må må jeg i hvertfall fortsette å bruke det kjekke klesskapet mitt siden jeg skal tapetsere innimellom slaga. Siden vi er inne på slag. Etter helga som vi fantastisk nok hadde barnefri fra fredagskvelden til søndags formiddag. Forventer at lunta har blitt lenger og søvnkontoen hadde blitt fylt opp. Men det snedige er at lunta er like kort når det drar seg til igjen. Etter 5 min innføres brått militær disiplin. Alle finner plassene sine og venter på sin tur. Sjanten har talt. Lynet Mcqueen filmen gjemmes. Og for å toppe godstemningen så hadde jeg bestemt at vi skal prøve årets vinterdresser..Med en liten tass som ligger i bru. Mannen flirer og går ut av rommet. Men jeg er i militært modus og beordrer han inn igjen til og overvære situasjonen. Her slipper ingen unna. Om ikke annet skal han passe på at minsten ikke stikker av:-)  Og her er det ikke merkeklær som prøves men godt brukt arveklær med mange gode eventyr bak seg...På toppen av det hele skal jeg ha minsten til å bøye seg fremover for å sjekke om dressene er litt snaue. At jeg våger;-) Mannen prøver å stikke av igjen og minsten hyler. Beordrer mannen på plass igjen. Dette sirkuset skal han være med på. Ber mannen synge en sang for å overdøve hylinga. Han synger av alle ting mikkel rev??!! Har han ikke skjønt noen ting. Her er det bare the Fox som gjelder. Eller kjenningsmelodien til filmen Cars. Med stua full av prøvde jakker og dresser tørker jeg svetten og minsten tørker snørr. Og misten føler seg som seierherren og får lov til å se Lynet Mcqeen for 10. gang den dagen. Og mannen er fri til å gå... Han påstår jo tross alt at han er forsvarets utrente reserve;-) Her i huset trenger vi bare topptrente folk. Best å legge seg i trening...










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar