tirsdag 26. februar 2013

Godt voksen med en lei type vannkopper...

Har blitt vekt på en helt ny måte av 5 åringen. Ligger ved siden av meg og pirker meg hardt i siden og spør i fult alvor: "Hva drømmer du mamma?!" mens jeg er i min dypeste søvn. Jeg helt fortumla og setter meg opp og spør om jeg snorka...Nei han ville vite hva jeg drømte om...Kikka på klokka og den var rundt kl 0600. Dette var lørdag. Ble litt morsk og trua med noe og sa det var midt på natta. Han prøver stadig nye metoder for å vippe oss av pinnen. En gang ble jeg vekt av at han stod med blå svømmebriller og stirra på meg...Svatt så jeg nesten tissa på meg. Og det var også midt på natta;-) Så start på lørdagen ble ca kl 0645 da ble aktiviteten såpass stor på soverommet at det var vanskelig og overse den...
Samme skjedde på søndagen. Da hørte jeg langt borte at mannen sukka tungt...Minsten hadde bajsa før han stod opp. Ikke den mest sjarmerende måten og starte dagen med en slik en...Sjarmen kommer litt seinere på dagen her i huset;-) Var så utrolig godt å snu ryggen til og presse et par timer til. Var relativt uthvilt siden vi la oss kl 2320 på lørdagskvelden. Litt lett rødvinsmarinert..Lo av alle vitsene til mannen. Han mente at jeg hadde fått nok siden han brått hadde blitt så urkomisk. Skulle ikke så mye til pga av knapt søvntilbud. Når jeg skulle pusse tenna så så jeg ut som Jokern med kledlige rødvinsbarter:-)... Så det ble urkomisk og. Humra meg i søvn på lørdagskvelden...


Og dette var bare etter en halv rødvinsflaske...
Pga at jeg prioriterte langrenn på lørdagen så rakk jeg ikke polet. Så satt igjen uten å oppleve at Northug tok gull og lite vin...Viser seg at hver gang jeg ser på et løp med den mannen så vinner han ikke. Hver gang jeg ikke ser, så drar han inn seieren bare som han kan. Så heretter må jeg nøye meg å høre om det på radio.Vil jo ikke tilføre noe dårlig karma. Er eneste gang jeg er sportsidiot. Ellers er jeg nok bare en nyttig idiot...Men virker ikke som min karma har noe å si på jentelangrenn..Her tok jeg en velfortjent pause på jobb...Rigga meg til med surstoff og pulsmåler. Dette er hvilepulsen min ved innspurten. Røper at jeg er litt engasjert..Eller i usedvanlig dårlig form...




















Ved henting i barnehagen så inviterer 5 åringen nesten uten unntak venner med hjem...Og en gang i blant går det i oppfyllelse. Som i dag. Playdate. Jeg har også lyst på en playdate snart..Er det noen som vil ha med meg hjem på middag etter jobb snart? Det virker så morro:-) Et lite klipp fra dagens playdate



Musikkønsket var skremmende nok Justin Bieber og Gagnam style;-) Dansetalentet har han fra meg sier jeg...Vel har nok sett deg danse så det er nok meg han har det fra, parerer mannen. Jeg bestrider det for har sett han danse og...Sist gang jeg dansa så mener jeg bestemt å huske at mannen ba meg forlate dansegulvet:-) Er det mulig at jeg ikke har selvinnsikt?!;-) Husker at jeg vant en dansekonkurranse i 6 klasse. Jeg dro til med mine første spede Michael Jacksons moves. Og har fortsatt med det siden;-) Sånn jeg ser det har du først talent så svinner det ikke hen...Da sitter det;-) Da må det bevises på neste fest jeg og mannen er sammen på! Skal gi han noen moves han sent vil glemme... Kan tro han gleder seg:-)

Ellers ble jeg like sjokkert som resten av Norge at det var brudd mellom Aksel og Tone. Stod inne på en narkose. Gassanestesi husker jeg..Pasientens ene mandel var ute og bare en igjen..Så slo bomben ned om nyheten...Føler det er litt som om : "Hvor var du når det ble slutt mellom Tone og Aksel?"  Jeg husker godt hva jeg gjorde..Harselerer ikke med bruddet, men med nyhetsdekningen. Eller som en klok mann jeg kjenner sa. Hva vi lar bli nyheter for oss...Og det er jo merkelig nok noe som blir snakkis både på jobb og rundt middagsbordet...Og vi er ikke noe bedre!:-) Kom hjem og det ble en snakkis rundt middagsbordet hos oss og..Mannen: " Jeg har sett det komme for lenge siden!"  Ååå sa jeg.."Nei det visste han bare. Synd å si men sånn er det!" Sa han. Jaja. Da vet dere det! Og mannen har ofte rett han;-) Eller så ville han ikke prate om det mer;-) Bare så det er sagt så liker jeg både Tone, Aksel, Ari Behn, Mette Marit, Aune sand og Petter Northug Jr. Har sikkert glemt noen, men liker nok de og..Og driter i hvilken grunn Petter har for å gå løp i morra, bare han går! Og jeg lover at jeg ikke skal se på...

Må ellers bare innse at målet mitt om et dekorativt akvarium har gått i vasken. Så nå går vi for et originalt et. Så engang for meg noe som dette...


Og ente med dette...


Siden dagene og bihulene mine har blitt hardt rammet av mengder med snørr så må jeg ta opp noe med dere. Vet det ikke er passende for en dame, men tanken er allerede tenkt og da må jeg få ting på det reine. Hvor godt skal man kjenne noen for at man tipser dem at man har en buse i nesa? For og anonymisere det så la oss si jeg var på veddeløps banen her om dagen og observerte en kjenning med en buse i nesa som synes ganske godt. Jeg tenkte lenge på hvordan jeg skulle få det på banen. Men fant ikke noe naturlig måte..Hvorfor sa jeg det ikke med engang? For alt jeg vet så går vedkommene med den busa i nesa enda...Har vært en boogeywoman selv engang uten at noen har sagt noe så gjorde som Berlusconi..Klistra på meg et bredt glis og lata som ingenting:-) Var jo tross alt på veddeløpsbanen;-) Og her om dagen så oppdaget jeg at jeg hadde to store flekker av dekkstift i trynet etter at jeg hadde levert barna  i barnehagen. Hvorfor var det ingen som sa noe da tro..Tror de jeg ser sånn ut tro...Sønnen sier jo at jeg har vannkopper så må tydligvis gjøre noe når alle barna i barnehagen kommer for å se på vannkoppende mine...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar