søndag 16. juni 2013

Hva med et slag grevlingtennis...

Bestemt meg for at det er tid for hjem. Skraper maling og flikker der jeg kan. Fuger kjellervinduer og er svært fornøyd med egeninnsatsen. Når mannen har vært på båtur og kommer hjem med et par pils innabords og påpeker at jeg ikke har brukt fug men baderom silikon. Mens jeg ikke ser mine begrensninger og tilbyr å slå opp en lettvegg for han og snekre et nytt gjerde i samme slengen. Er liksom i siget nå og funnet ut at jeg skal klare alt sjæl..Men ble stoppet av regnvær så da fant jeg ut at jeg kunne plante litt ute. Har både regntøy og støvler. Mens jeg står der i min egen verden så hører jeg naboen roper og ber meg komme bort til de. De ser så alvorlige ut og jeg lurer på hva galt jeg har gjort nå..Men de har sett en grevling passere rett bak meg og under verandaen vår. Det er andre gangen på kort tid jeg har hatt et nærmøte med en av den arten. Her er fjordårets grevlingmøte..
Springer inn og roper til mannen som ligger på sofaen og zapper på tv. Roper til han: "Få på deg klærne og bli med ut!!" Han er vant til sånn oppførsel fra meg og sier som bare han kan: "Så vilt..Nei ærlig talt det vil jeg ikke!" Jeg går så langt og spør om han er mann eller mus for å få en reaksjon. Enden på visa var at mannen ble med meg ut, mens han rista på hodet. Her tilbyr jeg han en lettvegg og har funnet flere bruksområder for baderom silikon så er dette takka;-) Det er nå jeg trenger en mann! Resten skal jeg jo klare sjæl:-) Mannen trasker rundt i hagen mens jeg tror han mumler ditt gale kvinnemenneske;-) Og jeg lurer på om han skal invitere grevlingen på en tennismatch siden han går rundt med en tennis racket. Da lo jeg godt.. Kanskje han heller ikke var så høy i hatten..Vil ikke stå å plante med en grevling i hælene. Så viktig er ikke beplantninga. Etter en kort grevlingjakt gir vi oss. Jeg Googler det jeg kan om grevling. Men min nyervervede kunnskap trekker jeg inn mannen igjen. Kan oppsummeres på dette viset:

På lørdag ble minsten 2 år. En time igjen til gjestene kom surra jeg rundt på butikken. Heiv meg rundt å ba mannen klippe plenen i drit fart før gjestene kom. Var ute og lurte på om han kunne springe. Og nesten alle gjestene kom for tidlig. Heldig med den. Men det var bare familie da. Mens jeg fiksa pølsepizza (minsten favoritt) i treningstøy som vel og merke aldri har blitt brukt til trening;-) Følte meg helt i rute nok engang. Mens mannen klipte plenen. Minsten var lykkelig nok han.

Og likte ikke kaka mi noe særlig...

Og jeg gikk tom for bringebær. Og kremen på kaka ble piska så mye at det nesten ble smør. Hang et fettlag fast i ganen når jeg spiste den:-)  Ingen som kommenterte noe bortsett fra manko på bringebær...Så fine de er på det;-) Bare være glad for de bæra vi har!:-)


Skulle dra til med hvetebakst denne gangen og. Det var jo minstens dag og hans favoritter. Har ikke tatt i noe sånt siden 8. klasse. Så må si jeg hadde mine tvil når deigen este utover benken og mannen sprang til for å redde radioen sin som stod ved siden av. Tenkte det ble litt drøyt når jeg hadde en nesten to meter deig på benken, men jaggu så gikk det ikke...
Klippekrans gitt. Ikke noe vakker utgave, men smakte godt. Så nå kan jeg gi råd om hvordan lykkes med baksten. Er ikke mer beskjeden enn som så...

I fare for å virke som en ordentlig husmor blogger var jeg glad for at begge ungene var stuptrørre. Bare få dem i seng og så skulle vi på fest til naboen. Tenkte at jeg skulle gå med pannelugg denne dagen. Dette bildet publiserer jeg mest for at mannen ikke trur jeg tør. Se jeg turte!;-)


Ser at jeg har litt igjen før jeg kan få en fyldig pannelugg;-) Og ser nå at mannen lurte meg til å gjøre dette, men bordet fanger;-) Kan ikke skrive så mye om denne festen i og med at jeg ble trua med å bli saksøkt:-) Det er sånne naboer vi liker å ha;-) Skal nok få rabla ned noen ord om de seinere. Anonymiserer dem og kaller dem bare naboenen bortafor naboene;-) Men det jeg kan si noen ord om er at det har vært en laaaang dag i dag etter 4 timers søvn på meg.  Ååå sååå lang den har vært og ungene virka ekstra gira. Og noen har blitt overraska over at de måtte vaske sykkelen helt alene.

En skandale. Nesten som barnearbeid å regne;-) Og søskenkjærligheten har blomstra.
Og mann og kone kjærligheten ble satt på prøve og når jeg fikk inn en fulltreffer med den samme ballen i skallen på mannen. Så tårene spratt og solbrillene ble skeive. Ville jo bare leke litt. Men han så ganske så stø ut her igjen.
Og minsten var ute å testa den nye kjerra si korrekt antrukket med kappa si og.

















Dro inn når nesten tre av fire hadde grått og naboene ble vitne til all denne harmonien. Innrapportert en
blødningsskade, klemskade og et lite risp. Jeg har enda ikke grått. Måtte holde noen hulk tilbake bare...

En liten godbit fra feriebildene til mormor og femåringens syden eventyr. Er sånn vi liker å fly:-)

Skal prøve meg på litt mer kortfatta og hyppigere innlegg fremover. Bare bær over med meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar