søndag 9. juni 2013

Vill vakker og våt hobbypsykolog uten kunder...

En flott dag i dag:-) 5 åringen har kommet hjem fra sitt store syden eventyr med mormor. Lite som slår en liten gutt som kommer springende ut fra International Arrivals og inn i armene mine...Nå er familien komplett igjen.

Og gjensynsgleden og søskenkjærligeheten var stor 5 min før minsten tok alle de nye skattene til 5 åringen under armene og sprang og ropte min;-) Denne uka har vi erfart at en er som ingen og to er som ti. Kan skrive under på det ordtaket. Har vært en rolig uke med bare en unge hjemme. Ikke ment å være fornærmende for dere med bare en unge. De som har tre og fire unger ler sikkert av meg. Men når man har en vet man ikke om noe annet og har mer en nok med det. Og vi sendte avgårde han som hører på oss og og hadde den mest fule og rampete igjen hjemme:-) Men han har blitt en  Tv-slave i brorens fravær. Har ikke vært interessert i tv hele sitt liv, bare musikaler:-) Har hatt mine bange anelser pga det men. Og regna med at Grand Prix klubben fikk en nytt styremedlem i han. Er superfornøyd med at barnetv kan overta litt av støyten og:-)
Fikk mitt livs mest fantastiske gave fra 5 åringen i dag.


Skal gå med det så fort jeg har sjans:-) Og det regna gaver på minsten...Pus har også fått hjem sin beste venn:-) Han hadde fått nye venner i syden og. Og en var visst fra Nordpolen. Ved nærmere undersøkelse så var det Notodden. Men pytt så nærme:-)
Fredag var det sommerfest med jobben. Skulle holde hardt etter en natt med knapt med søv forut. Følte meg litt vill og gæren og dro til med turkis øyeskygge. Ringte på døra mens jeg sminka meg og. Ei av venninnen av 5 åringen som for tredje gang denne uka lurte på om 5 åringen var hjemme. Har liksom ikke trodd på meg at han ikke var hjemme. Hun har stilt mange kontrollspørsmål og greier, men denne dagen sa hun bare: "Oj hva har du gjort!? Har du tusja øynene dine?!!Og går det av? Og hva er det for noe?? Uten å trekke pusten... Det tok jeg som et hint at jeg hadde tatt nok øyeskygge;-) Har dessverre ingen bilder av det...Tok finishen mens jeg nynna på vill vakker og våt...Full av selvtillit spurte jeg mannen min det vanlige spørsmålet før jeg skulle på fest. Kan jeg gå sånn?  Bruker å få som svar: "Ja er ikke det greit da..." En mann av få ord med andre ord...Superlativene må virkelig jobbes for;-) Men i dag fikk jeg servert denne..Wait for it... "Du har et lazy eye!" Og så påpekte han at jeg hadde leamus på det andre. Hadde nevnt noe om det selv tidligere selv,  men makan da kunne han ikke overse det da:-) Kom meg fort ned på jorda. Hadde planer om å ta med meg bare en flaske vin på fest. Men da tok jeg med meg to, både juksechampangne og rødvin. Tenkte det kan ikke bli værre nå. Kunne jo håpe på litt mer symmetri bare. To lazy eyes med leamus på begge:-) Hvor vittig hadde ikke det vært... Men valgte å se lyst på det. Var en av to. Enten så er jeg alvorlig syk eller så gleda jeg meg så skikkelig til fest... Men mannen og misten kjørte meg ut på fest og tror jaggu jeg fikk et hade kyss av mannen. Under bilturen på vei til fest var kontrastene til var å ta å føle på. Satt med fanget full av musserende drikke mens vi hoia høyt hver gang vi så en lastebil og buss på veien. Og tunneler var kjempespennende. Jeg minte mannen på hvor deilig det kom til å bli med en dag med full kontroll på fjernkontrollen og nesten alene hjemme:-) Da kom i sarkastisk tone. "Og jeg ser du har kjøpt en hel pose med skruer til meg og...";-) Han var muligens litt snurt over gotteriutvalget og mente nok innerst inne at jeg var vill vakker og våt;-)
Festen var som forventa veldig hyggelig med gode kollegaer. Fikk spretta begge flaskene og satt fast med en hæl i dypt gress på natursti. Spist fancy kake og god mat.
Dette var passende kake til fest med operasjonsavdelingen...

Hatt et par dype samtaler og løst noen verdensproblemer før sjefen kjørte oss til byen. Han måtte vente litt når 3 og en halv fjollete dame skulle fraktes til byen. Vent litt skal bare..tok en rask titt i speilet og tusjen over øya var der enda;-) Et halv glass vin til og så skulle det klemmes litt her og der. Før vi endelig fikk satt oss i bilen. Lurer på om jeg ba sjefen om lønnsforhøyelse eller bare tenkte det på veien. Men skal ikke huske sånn etter en jobbfest. Får sikkert en fest igjen som slike ting kan taes opp;-) I byen møtte vi restene av en annen jobbfest fra operasjonsavdelingen i nabobyen. Den dagen var det ikke et eneste helsemessig problem som ikke kunne la seg løse. Manglet bare en psykolog og prest så hadde det vært komplett. Men et par hobbypsykologer hadde vi nok;-) Føler meg litt som det selv og mener jeg har litt talent der etter bittelittegranne vin... Går for denne løsningen: "Ta deg sammen nå og drikk litt mer vin...!" Funger somregel alltid. Virker ikke det så sier jeg: "Kom så danser vi!:-)" Men ingen trang min psykologhjelp den dagen heller;-) Gikk hjem fra byen på sokkelesten med skoa i handa. Da var føttene forskynt.
Lørdag morgen og full fres. Kom noen som skulle kjøpe lekegrinda. Mannen leta desperat etter noen deler til den i roteskuffen vår..Eller rettere sagt, mest min roteskuff.
Alt som ikke har en naturlig plass havner der. Den mest naturlige plassen hadde vært søpla. Jeg står og tar bilder og mannen grynter. Hva driver du med?! Jeg var muligens litt irriterende men mangla noe bloggbilder. Lovte og rydde skuffen litt seinere. Skuffa det bare ned igjen. Hadde en date med noen Weifa produkter først...Men lovte at vi kunne prate om det seinere;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar