fredag 21. juni 2013

Mens vi venter på Geir og Sex Hour...

Begge ungene har nå kommet i en alder at de terger hverandre. Som dere sikkert har forstått har det bare vært harmoni frem til nå;-) Minsten er lett å fyre og 5 åringen vet det så alt for godt. Kan dra klare paralleller til mannen min og meg... Jeg er lett å fyre og mannen min vet det også så alt for godt;-) Minsten setter opp dådyrblikket mot meg når han føler seg urettferdig behandla. Og det er nesten alltid;-) Og han og hater å dele...

Følte vi var i riktig spor her om dagen inntil jeg skulle hente i barnehagen. Første jeg ble opplyst om var at 5 åringen hadde rappa minsten fra liten avdeling og tatt han over til de store gutta. Selvfølgelig når ingen så...Minsten synes det var helt topp selvfølgelig. Og når deres ville flukt fra liten avdeling ble oppdaget slo minsten seg naturlig nok helt vrang. 5 åringen kommer ikke til å gjøre det igjen..Under levering den samme dag så møtte vi en farget/svart mann på parkeringsplassen. 5 åringen spør: "Hva han gjør her hos oss mamma?" Og jeg lurer på hva han mener med det...Og forklarer samtidig at det bor mennesker med mange forskjellige hudfarger i Norge. Noen er født her og noen har flytta hit. Gikk kort inn på flykninger og bakgrunner i håp om og opplyse gutten litt. Viste seg at jeg snakka for døve ører. 5 åringen: "Nei, jeg vet hvorfor han er her mamma! Han er her for å danse for oss og gjøre triks for oss!:-)" Jeg gapa og lurte på hvor jeg skulle begynne for å opplyse gutten. Her må vi gå i dybden. Men viste seg at gutten hadde vært på teaterfestivalen med barnehagen og sett artister som hadde mørk hudfarge og som hatt et danseshow og gjorde noen triks. Men han vi møtte på parkeringen var jeg ganske sikker på at var en snekker. Kunne sikkert noe triks han og:-)
Støynivået er til tider så høyt her at katta rygger i døra når han hører ungene. Foretrekker heller et skikkelig regnvær..  Har vurdert å rygge noen ganger jeg og. På toppen av det hele får vi sånne pedagogisk riktige leker som bare gjør litt ut av seg...Denne må dere bare sjekke ut for å tro meg;-)

 



Nok en gang takk til giveren:-) Minsten er redd for den, jeg og i grunn... Og 5 åringen vet jo det;-)

Er veldig vanskelig å legge seg for liten og stor på kveldene. Etter 3 runder opp igjen med diverse unnskyldninger prøvde den freidige gutten seg på en fjerde: "Mamma du snorka sånn i natt! Hvorfor gjør du det?!" Med hendene inn i siden. Og han har sovet på sitt eget rom den natta...Tar meg i å forklare meg og glemmer hva vi egentlig driver med her: "Mamma er tett i nesa. Har vært det i 10 år nå. Det er synd på mamma!" Ja det var han enig i:-)

Ellers så har jeg handla stort på  eBay på mannens konto og med mannens konto. Har ikke fått høre enden på det. Har ikke kosta han mer enn 110 kroner. Selve produktet kostet vel rundt 40 kroner og resten var frakt. Hadde dårlig tid og måtte ha rask levering. Mannen kommer ikke over det faktum at jeg har betalt, eller rettere sagt han har betalt mer for frakt enn selve produktet. Jeg påstår han er smålig... Men han gir seg ikke. Er en prinsippsak visst. Har vi noen prinipper da?:-) Det visste ikke jeg..Kommer ikke på så mange prinsipper jeg har. Har kun et prinsipp. Pusser alltid tenna før jeg legger meg. Og det er stort sett det eneste prinsippet her i huset;-) Nå kom kveldens siste stikk fra mannen..Et bredt glis og nikk mot meg mens han kjøper seg klær på Ludo. Selvfølgelig på halv pris og med FRI frakt..Kan tro han blir trendy nå;-) Han påstår hardnakka at jeg har godkjent kleskjøpet og. Kan ikke huske og ha hatt noe med Ludo og gjøre på mange år. Her er den lille pakken jeg får så mye pepper for.

Har noen festivitas på gang og må jo lage meg noen sommer sandaler. Som den mest naturlige ting i verden. Gleder meg til å dele denne begivenheten med dere trinn for trinn;-)
Ellers så har jeg vært vitne til at mine Facebook venner spyr ut oppdateringer på face der de sjekker inn på forskjellige flyplasser rundt omkring i verden...Observert at Kroatia og Tyrkia er pop i år...Blir kvalm av det;-) Hva er galt med Legoland midt i fellesferien... En time i kø bare for å komme til billettluka.

Siste besøk i Legoland i fellesferien..Vi ELSKER Lego;-)
Mann og kone krangler før en har kommet frem til billettluka. Trykkende varme, unger som må tisse. Unger som ikke greier å holde seg lenger og tisser på seg. Unger som er tørste, unger som ikke vil stå i kø. Forhold på bristepunktet, tråkker i en tyggis. En stinkende besjebleie. Litt bakfull. Men på tross av dette gleder jeg meg noe inni hampen til å tråkke rundt i Legoland i timesvis og blåse bort 1000 kroner på Lego som deler av går i støvsugeren til slutt. Mens vi leiter etter ledig do. Og står i en time i kø for å få en liten vaffel. Ultrasjarmerende mann og om mulig en ultrabitchy kone;-) Hva er det ikke å glede seg til?:-) Jeg gleder meg på tross av dette til Legoland jeg og tro pokker meg jeg skal statusoppdatere face hele veien... Fikk dere med dere at jeg gleder meg..;-) Dette var stikkord fra delvis selvopplevde erfaringer...Og resten av ferien blir og kravle seg gjennom Danmarks mange klitter..Apropo klitter, kommet meg for øre at det er Sex Hour igjen i kveld. http://www.rfsu.se/no/Norsk/RFSU-Norge/SEX-HOUR-2012/ Har det virkelig gått et år allerede? Å skitt... Gikk glipp av Sex Hour. Jaja neste år kanskje..Brukt mesteparten av tiden til å fundere over Porsgrunn kommune sitt tiltak for Sex Hour i kveld...De er jo med på Earth Hour... og ellers venta i spenning på "stormen Geir"
Fy så bortkasta når jeg har en frisk bris i mannen;-) Også gått glipp av nattåpent rundt i hele distriktet denne uka. De skal pokker ikke få mine penger. De skal jeg bruke på Vinmonopolet og Legoland i år;-) Samt at det var lunken oppslutning på dugnadsforslaget mitt. Så skal kjøpe gressfrø for resten av pengene...

Så ser meg nødt til å drikke opp all dugnad ølet og spise pølsene selv, mens jeg springer rundt og sår og synger allsang med mannen. Kan bli skikkelig trivelig det;-)

4 kommentarer:

  1. Når det koster 65 kr å sende en pakke som koster 45 syns jeg den kjekke mannen din har et poeng. :-) Syns oxo det er litt merkelig at når det var så hast at ikke vi har sett noe te sko prosjektet :-) Hilsen Gerd hilde

    SvarSlett
  2. Hei Gerd Hilde:-) Ja mannen min er kjekk og muligens ikke poengløs..Ta med deg et par gamle sko så kan vi lime litt perler sammen over en kopp kaffe;-)Så skal du se at du lurer på hvor tiden blir av:-)

    SvarSlett
  3. Sitter nå her å venter på ca 20000 perler fra Kina... :-) . Så du skjønner sikkert at jeg perler i en litt annen klasse enn deg ;-). Så jeg vet hvor tiden blir av... Syns du skal være fornøyd med resultatet.. Selv er jeg litt mer nøye :-P. Hils den kjekke mannen din Hilsen Gerd Hilde

    SvarSlett
  4. Nøye eller ikke, så skal mine sko være med på mye morro!:-) Håper du får like mye morro med dine 20000 kinesiske perler;-)

    SvarSlett