søndag 2. juni 2013

Har jeg driti i eget reir nå...

Blitt litt fasinert av trender på facebook.  Alt fra, får jeg 10 tusen likes og ordeling mm. Men den med ord deling eller orddeling tar jeg nesten personlig...Ikke min sterke side. Ser til min store glede at janteloven står svakere på Facebook enn ellers i samfunnet. Det var jammen på tide. Ikke et tiår for seint. Vi liker i hytt og pine. Jeg digger å se på rare familiebilder og til og med bilder av ungene deres. Men alt med måte selvfølgelig. Så derfor skal jeg se om interessen var tilstede på mitt siste stunt. Liker Facebook jeg. Er jo som en lokalavis og regne. Så det som viktig å bidra litt før mamma melder seg inn i dette pussige samfunnet. Er nok rett rundt hjørnet nå;-) Har bestemt meg for å hive meg på bølgen. Det bør vel ikke være forbeholdt søte hundevalper og unger. Så derfor tok jeg steget på Facebook i går kveld...


Prøvde meg først på mannen. Hvis jeg får 10 tusen likes kan jeg få hund da? Men mannen tente ikke på den ideen, men tente umiddelbart på ideen om bikini og robotdansen den raringen...Ja hvorfor skal jeg be om noe når jeg kan gi dere noe!;-) Ikke det at jeg tror behovet for å se meg i bikini er stort der ute men tror kombinasjonen med robotdans heller drar noen likes:-) Kan tro mamma ble stolt av meg nå... Har muligens begått et karakterdrap på meg selv... Eller som jeg vil kalle det, driti i eget reir;-) Mannen bare skoggler. Har fått tilbakemeldinger at jeg godt kan bli litt "frekkere" på bloggen. Kjekt for dere å si det...Men jeg behøvde ikke overtales mye...Men kan jo ikke si det var helt spontant heller. Måtte faktisk finne frem en plakat og skrive det ned så hadde mange muligheter til å trekke meg fra ideen...Det virket som en en knakende artig ide i går og vi lodde godt;-) Men når dagslyset kommer så er ikke helt den samme følelsen der. Skylder på at jeg ble overeksponert for pollenstøv i går. Lagt seg en film av pollen rundt den kreative delen av hjernen. Men jeg trøster meg med at jeg ikke får så mange likes som jeg trenger.. Føler meg ganske trygg på det;-) Har rundt 300 venner på facebook og kjenner de fleste litt i hvertfall.  Bare 3 av dem som jeg ikke aner hvem er, men de virker hyggelig og ser koselige ut;-) Liker ikke å fornærme noen. Hvor mange venner har dere som dere ikke kjenner?
Dro til med Solo solbrillene mine på første fotosenansen i går. Glad det ble forkasta nå som pollenstøvet har letta fra blikket..Greit med litt selvinnsikt synes nå jeg;-)

Solo brillene var en velfortjent trøstepremie fra en konkurranse der jeg forsøkte å melde meg på en sexy musikkvideo i regi av Solo:-) Kjøpte Solo et år for å kunne vinne. Så det der er dyre briller. Ser nå at de brillene ikke kler meg. Ser ikke akkurat småfeit og heit ut. Heller småfeit og teit. En kjempemygg;-)

Nå skal jeg ta steget ut som en skikkelig blogger. Hadde tenkt å presentere dagens antrekk, men har vært litt knapp tid for dagens innlegg. Men kan vise den gule regnjakka mi som jeg brukte de foregående dagene. Gammelt bilde fra fjorårets Danmarkstur.

Men kan love at jeg kommer sterkere tilbake med dagens antrekk. Er et konsept som har slått an blant andre bloggere så tenkte å hive meg på bølgen av suksess. Bli en trendsetter for halvgamle frustrerte husmødre med timeglassfigur:-) Dere lurer sikkert på om jeg harselerer med enkelte bloggere nå. Og for dere som har litt tungt for det;-) JA det gjør jeg, for noe må jeg skrive om og.... Møtte naboen på butikken her om dagen i den regnjakka. Det bøtta ned ute. Og han stilte det rare spørsmålet. Eller konstanterte. "Ja du har på deg regnjakke ja?" En hver idiot ville hatt det den dagen så jeg svarte litt kontant: "Ja det har jeg!" Selv om det er en kombinert refleksvest så er det vel ikke så rart. Sydvesten er å dra det litt langt. Jasså du er å handler du og sa jeg..Tenkte jeg ikke skulle være dårligere på tompraten:-) Så da stod vi der og konstaterte fakta. Siden mannen ikke var med tok jeg meg den friheten og forklarte naboen min litt rundt innkjøpene mine. Virket ikke som han synes det var så rart som mannen;-)
Ellers så går dagene i det samme. Regner med at jeg får en telefon fra mamma snart. Kan først som sist si det som det er. Holdningen som blir presentert på denne bloggen er helt mine egne og kan ikke skrives tilbake til barndommen. Jeg tar alt ansvaret for innholdet;-)

Fredag og pizza. Ble inntatt hos min kjære svigermor. Håper jeg få lov til å kalle henne det etter dette blogginnlegget;-) Gode og mette så gjenstod det en jobb og ta av stålplater av bassenget deres og flytte de til et egna sted. De er tunge alene, men når 10 stykker skal taes av så blir det tungt! Har blitt utrusta med såpass mye testosteron eller sykt konkurranseinstinkt i meg at jeg meldte meg frivillig til oppgaven sammen med mannen. Ble avfeid i starten. Gikk litt breibeina bort til de og kjente og følte litt på vekta av de. Har sett de proffe gjør det:-) Sa til mannen at det fikser jeg lett... Kommer ikke til å bli sliten engang. Jadda så kom igjen da sier mannen. Han har hatt denne oppgaven i flere år. Ser på han at han skal tyne meg litt. Han jogger avgårde. Jadda detta er ikke noen sak. Svetten pipler og ser at mannen gliser. Han jogger opp og ned etter nye plater. Ved plate 6 så heiv jeg etter pusten, men skulle ikke gi meg. Mannen jaga meg. Slo etter han med den siste energien jeg hadde..Traff et par gode.  Begynte å skjelve i overarmene på plate nr 5 men derfra gikk det greit. Svetten rant på meg. Mannen var nesten ikke klam engang. Han må svette som bikkjene han, gjennom kjeften. Den ble flittig brukt til kommentering i hvertfall...Noe galt med han;-) Men vi ble alle enig om at jeg var sterk. Så med strak rygg spankulerte jeg rundt der. Men er vel ikke noe mål i seg seg selv og være så sterk for meg. Det eneste jeg trenger er å tilvenne kroppen til lite søvn. Det hadde vært en egenskap jeg hadde hatt god nytte av...


 Startet lørdagen som beskrevet nedenfor.

Hadde bestemt meg at det var bare dårlig humør som kunne ødelegge denne dagen:-) Alt dreier seg om innstilling..Skal i hvertfall prøve.  Klokka 7 tok minsten selvportrett med telefonen min. Sånn ca 50 stykk. Dette var det beste:-)

Satt der uten noe annet lurt å gjøre. For tidlig å slippe han ut mens naboene enda sover. Men rundt kl 8 orka jeg ikke mer. Ut med oss.
Kl 815 hadde vi konkurranse på verandaen med tog. Vanvittig spennende. Det jeg synes var mest spennende at jeg gikk i shorts på verandaen kl 800. Shorts var litt feil å si. Piratbukse. Går aldri med shorts før uti juli. Først da jeg tørr:-)
Er ei pingle til å kle av meg i starten på sommeren. Ironisk med mitt bikini ekseperiment da kanskje.. men legger mest vekt på robotdansen:-)
Misten var korrekt antrukket lørdag og står og hoier på naboen.

Ellers så har 5 åringen overnatta i barnehagen sammen med resten av avgangskullet der. Så her testes den nye soveposen hans.  Her prøve ligger vi soveposen eller grotten som den ble kalt.
Minsten trenger seg på som alltid og 5 åringen er nok litt lei av innblandinga til enhver tid. Kommer fra 5 åringen: "Mamma han er så frekk med meg hele tiden!" Men 5 åringen får snart en pause fra sirkus Hovenga. Når jeg var ferdig med mine eventyr i går så var det opp kl 0550 i dag for å sende 5 åringen avgårde til Tyrkia med mormor.  Med bamseklubb og all inclusive den heldiggrisen. Det hjelper på når man er frustrert over masete foreldre og frekk lillebror. Jeg følte meg ikke like heldig siden jeg var oppe kl 0550 i går og før kl 6 i dag..Spør meg hvor lenge mannen har sovet i helga da??!! Er ekte kjærlighet fra min side, så det er sagt..smilehjerteblunkeblunkefjes...Fikk overaskelsesbesøk i helga. Minsten var overtrøtt og greide ikke å ta seg sammen og jeg lata som jeg var beinhard og hadde kontroll og overså opptrinna hans. Men så på besøket at det var vanskelig og overse når vi måtte rope til hverandre. Og alt foregikk selvfølgelig ute til nabolagets glede:-) Mens mannen var litt lurere og henta en banan. Man blir litt lurere når man får nok søvn. Så hvis han vil ha en halvfeit og halvteit kone med kort lunte og ukontrollerte gledesutbrudd så er vi på rett vei;-) Hørt av søvn øker forbrenningen. Kjekt for de det;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar