søndag 1. september 2013

Er svak for nakne menn som spiser blomkålsuppe...

Starter litt i stikkordsform. Får se hvor det bærer..
  • Mandag: Mann hjemme med syk minstemann.
  • Tirsdag : Jeg hjemme med syk minstemann.
  • Onsdag: Min siste fridag i redusert stilling, hjemme med syk minstemann.
  • Torsdag: Bestefar hjemme med syk minstemann.
  • Fredag: Bestefar hjemme med syk minstemann.
Og det er en ufarlig barnesykdom..Munn, hånd og fotsyke eller var det fot, munn og håndsyke..Og den har riktignok vært ufarlig, men den har vært plagsom nok.
  • Mandag: 2 unger i senga.
  • Tirsdag: 2 unger i senga, føltes som 4 unger.
  • Onsdag: Bare en unge i senga. Bestakk den andre til å sove i sin egen seng.
  • Torsdag: Ingen unger i senga...Så nærme uthvilt jeg kan komme.
  • Fredag: En unge i senga..
  • Lørdag: Ingen unger i senga.
  • Søndag: En unge i senga som føltes som 15 unger og 10 elefanter...
Fra onsdag og utover funka bestikkelser på 5 åringen. Noen vil kalle det belønning, men la oss putte fingeren i jorda og kalle det hva det er: Bestikkelser. Så lenge vi drar mest nytte av det så er det det;-) Ingenting biter på misten...Enda.
Tirsdag var en ganske kjedelig dag...


Når tv maraton var over så gikk jeg løs på 5 åringens Nintendo..

Mens minsten hadde postman Pat maraton.
Onsdagen var det litt mindre kjedelig og jeg burde gjort litt husarbeid...


Vi har et skorpeproblem her i huset..Minsten vil ikke spise skorper. Tar bare en liten bit og kaster resten på gulvet. Og hvilken kastearm:-) Han har skjønt at det får konsekvenser. Så han har avansert til å stappe de ned på fanget og vippe dem videre ned på gulvet.  Og vi har kommet til en viss enighet.. Dvs at han skal spise en skive med skorper før han får en ny skive..Nå må vi bare sjekke under bordet og i fanget hans først. Hvis det er mulig tror jeg han putter dem i buksa og..Gir meg liksom ikke på denne kampen...Fikk et tips av en kollega. Hvorfor ta den kampen. Har du sett noen 14 åringer som ikke spiser skorper..Mulig det, men er ganske sikker på at minsten er banebrytene på det feltet så tar ingen sjanser...Har vurdert å driti i våre nattelige besøk og. Har fått tips av en kollega som hadde 4 unger. De hadde han gitt opp for lenge siden. Nå hadde han til og med plassert ekstra senger på sitt eget rom også. Mulig det ikke er noen 14 åringer som sover hos mammaen og pappaen sin heller. Er vel noe jeg kommer til å savne. Og få en finger inn i nesa sånn midt på natta som ikke er min egen. Og en liten ful 2 åring som ligger å hermer etter mammaes snorkelyder;-) Men sist natt var jeg helt i koma da jeg våkna av et svare leven. Setter meg opp i senga og roper ut til mannen. Kommer fra mannen at han har vært oppe og prøvd å roe ned minsten 5 ganger alt, mens jeg sov...Den synes jeg var veldig tynn og usannsynlig. Vet alt om hvordan det er å ta en spansk en om natta., og kjenner jeg mannen min rett så hadde han ikke latt det gå 5 ganger uten at jeg trang og delta;-) Både han og jeg vet at den var drøy..Har tatt den selv engang og vet om flere der ute som lyver om sine bragder om natten mens partneren sover...Denne delen av småbarnsperioden gjør oss ikke lykkeligere eller mer samkjørte. Det får heller frem løyn og bedrag i oss. Og der går jeg mannen min en høy gang;-)
Så oppsummert når vi endelig har kommet til en viss enighet om skorper og at alle mann skal sove i sine egne senger så er vi nå der at vi skjærer av skorper og har senga full av unger..Ikke greit med denne munnsykdommen og skorper...Nå kommer det til å bli hardt skorpearbeid  igjen. For her i huset skal vi spise skorper i hverfall på skive nummer en;-)
Lørdagen dro jeg med ungene ut en liten tur..På lekeplassen så sitter mødre og fedre rundt på benker med aviser og telefoner mens barna leker..Men jeg måtte opp i tårna og hanke inn minsten som ved to anledninger prøvde å stikke fra hele lekeplassen. Og vi som hadde det så koselig;-) Ungene mine satt seg bom fast i huska sammen. Og det eneste rette er da er å dokumentere..
Litt proviant kommer godt med...
De skal lære at mamma ikke er så lett å ha med å gjøre..Et helt brød. Her er det bare å ta for seg av skorper;-)
Kom hjem etterhvert og så mannen hadde spennende planer for soverommet..
Han får tro hva han vil, men jeg skal ikke få flis i fingeren eller noen andre steder;-) Den samme mannen skulle i 40-års lag lørdagen...
Hvem skulle tro at dette er samme mannen som 10 minutter tidligere satt naken og spiste blomkålsuppe 10 minutter før han skulle bli henta..Og da kom spørsmålet: "Kan du stryke og se hva jeg burde ha på meg?" Noen vil kanskje tenke at han har et rart forhold til blomkålsuppe..Og dere har såå rett;-) Og jeg fant ut at jeg hadde et rart forhold til min nakne mann som spiste blomkålsuppe;-) Og suppespisern var så klar over at jeg var svak for det og, så jeg sprang og henta strykejernet og findressen. La inn et lite ultimatum: "Hvis jeg skal stryke noe som helst så skal jeg ta bilde av deg i det å bruke på bloggen!" Men hadde ikke sagt nei til suppespiseren uansett;-)  Ja men ingen ser at det er Tiger dress kommer det fra mannen. Jada jeg skal skrive om det på bloggen  jeg...
Mannen gav etter siden han trang hjelpa mi ...Så fort mannen var ute så hadde vi makaronifest. Smekke er for pyser...

Søndagen hadde jeg planer for familien. Etter en litt tøff start på dagen..

Burde være godt vant nå men. Jeg ville ikke være hjemme. Kjørte rundt i distriktet...Så på alt fra nymotens saker til de litt eldre...
Vi skulle egentlig på Snipetorpmarken...Tok ikke høyde for mannen festligheter den foregående natten. Men her i huset tar vi ikke høyde for sånn;-) Var så tjukt av folk at jeg utfordret mannen til å lage en liten scene i front av vogna slik at vi kunne komme oss inn på marken. Men han ville aller helst være usynelig. Og med minsten i vogn som den eneste som tok ansvar med å strekke ut det ene beinet så skilt og folk snubla i det gav vi fort opp...Så måtte se langt etter alle de kjekke bodene og sette kurs for et sted vi kunne utfolde oss..

Entusiasmen er i hvertfall på topp hos disse to...
Jeg så at jeg ikke greide å drøye det noe lenger. Måtte jo hjem til slutt. Tok en liten sightseeing i Skien by til laber entusiasme for resten av gjengen i bilen. Mannen la seg til å sove og minsten hoia etter noe vi ikke skjønte hva var og 5 åringen ville bare hjem til et pågående legoprosjekt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar