lørdag 14. september 2013

Dette teamet må skjerpe seg...

Må advare mot litt sterkt innhold i bloggen dag...Har aldri opplevd det selv. Men nå har vi nok påført vår 5 åring nok et traume..Diskuterte på jobb i går viktigheten av å si unnskyld til barna våre. Lite visste jeg da at jeg måtte legge meg helt flat samme dagen når jeg kom hjem...Under den sedvanlige fredagspizzaen bryter 5 åringen sjokkert ut: "Jeg hadde ikke mat i matboksen min i dag...!" Jeg holdt på å sette pizzaen i halsen og fikk en klump i magen. Sendte et blikk som ikke bare kunne drepe mannen min, men mest sannsynlig et blikk som sa at jeg først hadde lyst til å skade han før jeg kremerte han...Kommer tørt fra mannen. "Vi er jo et team!" Det sier han alltid når skyld skal fordeles her i huset. Men så at mannen var litt bleik om nebbet med tanke på sønnens opplevelse..Tenkte tilbake på dagen som hadde vært spesielt travel...Jeg sprang ut døra med en unge under armen som hylte som en stukken gris mens jeg dytta i han en mute knapp; sutt. Heiv noen bleier og noe ekstra klær i en bag. Oppdaget at en av mine BH`er hang ut over kanten på bagen hans. Det var den type morgen. Jeg tok på meg skinnbukser og så veldig rocka ut..Men det var bare for at det var det første jeg fikk tak i. Helt ulikt meg. Det var planleggingsdag i barnehagen i går og minsten skulle fraktes til svigers og jeg hadde samtidig satt meg som mål å komme til tida på jobb i dag. Synes en bør ha som mål og greie det i hvertfall 2 av 5 dager;-) Noe annet hadde vært litt spesielt. Tenkte faktisk på vei til svigers..Skal jeg ringe mannen og si han måtte huske niste til 5 åringen..Nei det blir for dumt tenkte jeg og slo det fra meg. Skulle aldri gjort det...Var mer oppsatt på å rekke jobben. Kjente at jeg begynte å bli litt klam på låra og andre steder og tenkte da at den skinnbuksa som strengt tatt ikke er av skinn ikke var et så bra valg. Strena inn på jobb og hadde fått som oppgave av sjefen, som ikke var der i går å minne alle på at medarbeiderundersøkelsen skulle gjennomføres. Men gjorde det kunstykket og si at jeg tok medarbeidersamtalene i dag..Ør som en kavring og bittelittegrann maktsjuk kanskje;-) Greit med alt som er gjort..Prata opp mine egne oppdrager evner på jobb, mens sønnen min samtidig satt i klasserommet med 30 andre og åpna matboksen sin og oppdaget til sin forskrekkelse at den var tom!

I følge han så hadde de tatt et spleiselag på 5 åringen. Så han hadde fått ei brødskive med smør og en med saltpølse. Kan bare tenke meg hva lærerne har noterte i margen den dagen..Nå er vi nok sikkert i søkelyset for resten av året og et godt stykke ut i neste år;-) Så heretter så skal vi dytte til han en sånn ca 12-14 skiver. Putter de i lomma hans om det må være. Det skal aldri skje igjen..Mannen trodde jeg hadde smurt niste, men jeg gikk jo tross alt ut i skinnbukser med en hylende unge under armen og hadde glemt å pusse tenna mine. Fant 2 tyggis i veska som jeg rulla godt rundt i munn for å runde av morrastellet. Mens mannen hadde sikkert tid til å pusse både det ene og det andre;-) Mannen var bra lang i maska under fredagspizzaen, men fremdeles så prøvde han seg på at jeg måtte gi beskjed. Men jeg mener at det er hans oppgave de gangene jeg ikke smører niste;-) Så heretter skal vi gå gjennom noen sjekklister før vi stikker ut døra. Mat til alle, tannpuss, droppe skinnbukser, hele sokker og rene truser så skal det nok gå bra med oss alikevel. 5 åringen er veldig tilgivende. Det har han nok fra meg;-) For jeg har jo tross alt latt mannen fått overleve...Og 5 åringen fikk være ekstra lenge oppe i går og fikk saft:-) Vi har til og med flira litt av det nå;-) For å sette det i perspektiv. Hatt en litt tøff uke bak oss med knapt med søvn. Har en liten gutt som ikke respekter at mamma eller noen andre i huset trenger å sove. Han driver med terrortrening på nattestid. Bare å kaste inn håndkle og bli med på nattens eventyr. At en liten og så sjarmerende fyr kan snu så opp ned på dagene dine er neste vondt å forstille seg...Måtte dele på Face hvordan han får meg til å føle meg gjennom dagen bare for å føle meg bedre...

Med påfølgende bilde.
Sånn ser jeg ut etter minsten terrortrening på nattestid...
Og på toppen av det hele er det han som er sinna og grinete om dagen fordi HAN er trøtt. Gotta love it;.-) Men uansett så glemmer man bare ikke å smøre niste til en 5 åring, mens man selv gasser seg med kjøpelunch fra kantina.
Dagen i dag har vi tømt kjelleren og jakta på kattepiss. Akkurat som vi ikke har annet å gjøre....Feberen herjet i kroppen min, men jobba på. Må nesten det når jeg alltid ber mannen gå det av seg når det feiler han noe. Det forplikter å være frekk;-) Siden vi har glemt å lukke katteluka har det vært utagerende festing i kjelleren av løsaktige katter nattestid. Så i dag har vi tatt ut alt og lukta på det for så og skure...I`ll kill that cat...
Sendte mannen ut på shopping i dag mens jeg slappa av på sofaen. Prøvde å si til ungene at mamma var syk og måtte slappe av litt. Ikke før sagt det så er partyhatter på og ballonger i lufta...

Jeg kan være syk seinere jeg...Mannen fikk i oppdrag og kjøpe med middag/kveldsmat i dag. 5 åringen litt forundra: "Er dette kveldsmaten vår?"
Ikke så godt vant de siste dager så han spiser mens han får mat han nå. Men kan glede seg til dessert i morgen. Da tar jeg opp igjen de norske tradisjonelle dessertene. Semulepudding er neste ut...Altså store ting på tapetet i morgen og;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar