søndag 29. september 2013

Date night...

Har begynt med storhandel. Målet er å handle for nesten hele uka...Planleggingen er halve jobben..Her sitter jeg i ro og fred og lager handleliste og leter etter inspirasjon;-)

 
 

Har nå også innsett at vi ikke lenger trenger babycall. Er jo lov å håpe at det er en av naboungene som slår inn. Men kommer meg ikke utenom at det er vår unge:-) Dette begynner å bli et problem for nabolaget eller mer presist nærområdet. Er vanskelig å unngå å få med seg at noen i huset må gjøre noe som strider mot hans vilje. Som å sove for eksempel...Barnegråt og tolking av barnegråt har aldri vært noe problem her i huset. Her uttrykker alle seg krystallklart;-) Og dette kommer ikke under definisjonen barnegråt engang...God morgen signalet er likedann. Ikke mye som får meg til å savne forsvarets revelje, men dette gjør helt klart det..Men vi jobber med saken. Legger vekk babycallen er første steg i riktig retning...

Ellers går skolesamarbeidet strålende:-) 5 åringen skulle visst ha med seg penger på skolen til å kjøpe kaker og saft her om dagen. Hadde til og med fått med skriv hjem og alle greier. Og jeg leverte 5 åringen på SFO og kompisen til sønnen lurte på om sønnen hadde med seg penger den dagen? Og der stod jeg slukøra med bare kort...Fikk klar beskjed av kompisen at de ikke tok kort..Skulle være solidaritetsdag på skolen der de skulle samle inn pengene til et godt formål. Kom på mannens bompenge reserve i bilen og robba den. Endelig kom den til nytte;-) Fikk skrapa sammen 30 kr med noen danske kroner på kjøpet. Regner ikke med at det var så nøye. Håper ikke vi ble ferska. Var jo tross alt solidaritetsdagen så håper de kan vise litt solidaritet til den danske krona og;-) Og litt solidaritet med en mamma som ikke er helt på høyden alltid:-) Vi jobber med solidaritets prinsippet innimellom her hjemme  og. Minsten prøver å knabbe venninna til 5 åringen og regelrett overfaller henne når de hun kommer inn døra av glede.. Aner noen utfordringer i fremtiden der;-) Og i full frustrasjon over og ikke kunne bli med på leken til 5 åringen og venninna så krabber han opp på ryggen til broren og lugger alt han kan, mens han prøver å bite seg fast i ryggen. Ble bare stoppa av sutten i munn. Mannen pusser opp oppe og kommer ned pga av alt levenet og venninna til 5 åringen vil hjem og jeg sitter med en unge på hvert kne og formidler solidaritet etter beste evne:-) Vi er et gjennomsnittelig hjem med andre ord...
Rakk en tur innom en jobbfest på fredagen. Dronninga av operasjon i Porsgrunn skal gå av med pensjon:-) Hun har oppdratt oss alle og tatt del hver gang noen av de ansatte skal til pers som pasienter. Står respekt av det:-) Lurer på om jeg blir en sånn en noen gang;-) Men noe usedvanlig skjedde. Jeg var der i to timer og tok to Claustaler og kjørte hjem. Det var nesten litt trist. Kjente det litt i rockefoten når jeg fikk på meg disse brillene.
Og det føltes helt unormalt å kjøre, men veldig godt å tenke på når sirena fra naborommet gikk sånn litt før kl 0600 på lørdagsmorgen... Og så hadde jeg en time på ØNH med minsten. Tar på hos legen. Men som et plaster på såret så falt ringen i smak.
Og 5 åringen gjorde seg klar for date med et frisørbesøk. Jeg fikk streng beskjed om å gå å sette meg og lese mens han klipte seg. Han kom når han var ferdig sa han til meg. Skal si noen begynner å bli selvstendig..Han kom blå tilbake:-)
Ellers har uka og helga hatt snev av kjærlighet. 5 åringen min kom hjem fra SFO her om dagen og hadde fått seg kjæreste og skulle på date. Mammaen hans ble så inspirert og innførte date night på lørdagen...Hadde fått inspirasjon på Facebook om slowfood. Tenkte dette skulle prøves på mannen. Veien til hjerte er gjennom magen osv. Har ikke prøvd det før;-)  Har måtte bruke helt andre triks for å nå hjerte hans. Dokumenterte livlig og oppdaterte status på face stolt som få..

Så bomba ut midt i prosessen.
Fant ut at jeg bare skulle ha 1,5 dl hvitvin i sausen så etter mine beregninger satt jeg igjen med 8,5 dl vin. Så det ble litt til kokken da...Bygde opp stemning for meg selv ut på kjøkkenet. Fått et tips om å fryse hvitvin slik at jeg kan bruke den i saus senere. Er egentlig  ikke så begeistra for hvitvin men... Mannen var på meg for at jeg skulle fryse den. Men hadde ikke tenkt å høre på de råda da. "Slapp av vi drikkern!" sa jeg til mannen..Er jo datenight. En liten strek i regninga var at mannen var såpass forkjøla at smaksløkene hans var ganske lamma. Men smakte rimlig bra for det om jeg skal være litt ubeskjeden;-)

Resten av date night gikk ikke så bra. Ente med at jeg sovna på sofaen ca kl 22.00 og gikk og la meg før 23.00  for da var jeg så mett og trøtt at jeg hadde dobbeltsyn. Det har ikke skjedd siden jeg var gravid. Sovner aldri på sofaen om kvelden jeg. Jeg våkner som regel til liv kl 22.00. Mens mannen så ferdig en film gikk jeg og la meg... Vi har det nå litt interessant på soverommet uten å bygge opp noen forventninger...

Må ut i gangen for å slå av lyset på soverommet. Og går rett i den nye veggen når jeg skal legge meg eller på do om natta. Og var så trøtt på datenight at jeg runda av kvelden med å gå rett på veggen igjen... Men får nå en helt ny vegg jeg skal tapesere. Har store planer for den veggen. Tenkte på noe sånn som dette.

Er det godt nok oslo rådhus så kan vi ha det på soverommet og. Og som mannen sier vi bare sover der så han burde ikke ha så store motforestillinger;-) Og jeg spøker ikke:-)

Har jeg lært noe denne uka?
  • Neste date night skal vi bare ha vin og sjokolade. Mulig vi sper på med noe perling. 
        Og planlegger tapesering av soverommet. Det kaller jeg en date!;-) For julebordsesongen nærmer seg         med stormskritt. Trenger nye julebordsko... Ellers så får leve på sønnens dater en stund.
  • Skal lese alle skriv jeg får fra skolen nøye fremover..
  • Babycall tiden er over.   
  • Pensjonistene virker så unge for tiden. Det føyer seg nok inn i rekka på alderdomstegna mine som er at jeg blant annet ikke greier å holde meg våken gjennom en date;-)
  • Så etter denne daten  er jeg offisielt 40, feit og ferdig...Men snur seg nok ved neste sving. Helga kanskje... Da går jeg for 40, småheit og småfeit...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar