mandag 7. oktober 2013

Gi folket det de vil ha...

Her går det stort sett i husmorsysler som glam og party..Blitt litt sånn huset med det rare i. Jeg har nok ikke blitt mindre rar med åra. Fasaden har allerede slått såpass store sprekker at jeg like godt kan utfolde meg..I ukedagene limer jeg for harde livet...Og ungene er begeistra.

Minsten måtte til og med sleike litt på de..Det er kanskje litt spesielt;-)  Men her gleder jeg meg til julebord sesongen. Kanskje litt mer enn gjennomsnittet. Det er liksom min sesong. Fått to innmeldte julebord så langt. Satser på minst et par til. Da er The Real Housewife julebordet inkludert mannen og meg. Må nok gjøre litt stas på mannen på årets julebord;-) Både fri bar og unngå å mane til moderasjon i årets som kommer;-)

Under festforberedelsene på badet, mens jeg stod og smugdrakk og prøvde å temme håret ramlet det inn med nabolagets unger.

Kom å se på mammaen min skal være hest hører jeg 5 åringen sier:-) Og vennene av sønnen ville selvfølgelig se mammaen hans utkledd som hest. Mulig de ikke ser det hjemme... For hest var det beste den ene venninna visste om..Tenkte litt på om jeg skulle kurere den lidenskapen. Hadde nok latt meg være i fred på badet da, men valgte at hun skulle beholde sitt naive syn..Fikk holde med at mammaen i dette huset gikk rundt som en cowgirl sånn ca kl 17 på ettermiddagen. Mens hun stod på badet og smugdrakk vin...Hva sier de hjemme tro...Mulig jeg ikke drar i land årets mamma tittel i nabolaget i år heller..Men jeg er nok gatas eneste mamma som kler seg ut som hest. Hadde flere alternativer til western/salonpartyet...Tenkte litt på salongirl. Høres jo sånn passe sexy ut..Gikk hardt ut og bestilte fra Ebay. Sleit litt med størrelsen...Så ut som ei surra svinestek. Tenkte at jeg skulle teipe puppene på plass og..Hollywood gjør det. Mannen rista på hodet og hadde ikke tenkt å hjelpe meg med det..Og jeg hadde faktisk ikke tenkt å spørre heller;-) Virket sexy i mitt hode, men slo det fra meg...Men hodeplagget falt mer i smak.






Kom fra mannen: " Greit du skal kle deg ut, men tror ikke det er vanlig å ha tre antrekks skift med på fest.." Mulig jeg er litt ivrig..Men hestehodet skulle nå til pers. Skulle jo være hesten til Pocahontas. Etter litt overtalelse fikk jeg Pocahontas på ryggen.

Og dobildet ble endelig akkurat som jeg liker det.
Litt spesielt var det når jeg ble ferska på do av en salongirl..Hun tenkte nok at jeg var ei skikkelig hestejente..
Og champagnen smakte vel så godt...
Møtte et par kjente av mannen på festen. Utover kvelden ble han veldig savna av de. Fortalte dette til mannen på søndagen. Og runda av med at jeg var jo ikke der for å prate om han;-) Mannen slo ut med armene og sa: "Gi folket det de vil ha!":-)
Skulle bare prøve meg på et stunt til. Skulle ta drosje hjem med maska på...Men sjåføren heva ikke et øyebryn engang. Prøvde å prute litt og vurderte om jeg skulle jeg skulle vrinske litt sånn for effekten skyld. Men den eneste som lo i den drosja var meg..."Hatt sånne som deg i drosja tidligere i dag jeg!" var alt han sa...Han hadde kjørt rundt på en haug med cowboyer samme dag..Men du har vel ikke hatt en hest prøvde jeg meg på...Ble ikke sagt mer før jeg var trygt hjemme uten rabatt:-) Innså da at nå er jeg litt metta av denne hesten...Har igrunn aldri vært så glad i hester;-) Fått full uttelling på den hesten og låser den inn for en god stund nå...
Var i relativt grei form i går. Prøvde bare å lukke øynene et par ganger og hver gang kom minsten og satt seg oppå meg og ropte: "Mamma stå opp nå!!" Når jeg ikke gjorde det så var han helt oppi ansiktet mitt slik at jeg fikk deilig snørrete nese mot min. Og så kjørte han småbiler på magen min.. Etter ånden å dømme så må vi slutte med hvitløk i maten hans:-) Søndagsmiddagen bestod av tørr svinestek meg totalt smakløs saus...Sjokolademousse på pose til dessert. Kjøkkenet ble dekt av sjokolade når jeg satt mikseren på full guffe...Her er restene av søndagens herremåltid. Det første er brun saus og det andre er sjokolade hvis det skulle være noen tvil:-)
I dag hadde jeg ingen planer om å lage middag. Får da være grenser til service;-) Så i dag fikk de det samme her i huset. Smakløs restemiddag...5 åring kom bedre fra det. Spist pizza i bursdag. Og misten henta seg et eple i hagen.
Henta 5 åringen etter bursdagen på søndag og da var han litt høy på livet. Spurte hvordan han hadde hatt det...Fikk som svar: "Yeah baby!" Okey...såpass høy og eplekjekk..Litt som mammaen hans i drosja lørdag kveld...
Til slutt en liten gåte...Vet dere hva dette er?

Denne lille saken er i ferd med å teste vårt forhold til bristepunktet. Har fått mannen til å påstå at jeg er spik spenna gal og meg til å si..Nei det kan jeg faktisk ikke dele for da kan jeg bli fengsla;-) ...Jeg er mot og mannen er for. Oppfølging følger garantert fri for hest...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar