lørdag 26. oktober 2013

Slår et slag for bekkenbunnstrening...

Starten av uka må jeg innrømme har vært prega av litt angst. Ikke noe poeng å late som noe annet;-) Forrige helg ble tilbragt i festlig lag med festlige mennesker...Og her ble det dokumentert flittig har jeg sett i ettertid...  Det går fint tenkte jeg, men så begynte et par bilder av meg å tikke inn på Facebook. Later som det ikke er meg jeg;-) Her er bare en liten sniktitt av hvilken form jeg følte meg. Dette er en brøkdel av bildet av hensyn til de som stod ved siden av meg..

Hvis jeg overser det lenge nok vil det nok forsvinne;-) Den evnen har jeg og det har jeg satt umåtelig pris på i mange år;-)
Fulgte opp tirsdagen med årets influensavaksine. Følte meg litt modig. Men i lys av historien er det for meg modigere å la være. Får influensa etter klokka hvert 3. år. Og i år er det dags igjen. Årets vaksine var laget etter info fra Australias influensasesong. De ligger før oss. Kjente et ømt stikk for Australia..Hvor får de sin vaksine fra? De er jo først ut..Men den sympatien gav seg ca kl 2300 samme kveld når jeg verka i alle ledd og madrassen min føltes som en spikermadrass..Følte meg under pari hele neste dag og. Da var det på tide med et besøk på favoritt butikken min igjen ; apoteket. Uavhenging av formen så skulle jeg ha noen medisiner der jeg mente at jeg hadde et uttak til på...Men det hadde jeg visst ikke sa damen bak skranken. Ba henne trippelsjekke! Med verkende muskler og pottesur følte jeg meg et øyeblikk som en rusmisbruker som er stryki fra Metadon lista;-) Oppførte meg litt dårlig på apoteket. Sa ikke hade når jeg forlot apoteket engang... Legekontoret var da stengt. Og det eneste jeg fikk med meg var denne brosjyren om bekkenbunnstrening...Visste dere forresten at en halv millioner kvinner i Norge opplever urinlekkasje? Så da slår jeg er slag for bekkenbunntrening her i dag:-)

Sist jeg var på apoteket fikk jeg alle disse prøvene..Synes det var litt tassen oppfølging..


Fikk meg til å tenke litt på alderdomsplager...Har nå i åresvis blitt lufta ut på jobb av voksne damer som er i overkant heite. Har levd i trekken i ti år på jobb..Er det snart min tur...Er jeg ikke ung og kul lenger. Fikk det svaret i dag når 5 åringen så på Gangnam style..Og jeg viste han litt stolt movsa til mamma. Synes jeg fikk det bra til jeg. Og da sier 5 åringen og jeg presiserer han er 5 ÅR!!: " Kutt ut da mamma...Ikke gjør det der å gå vekk!"
Hva?? Mamma er praktisk talt Norges svar på Gangnam style. Hvem har en mamma som har publisert at hun moonwalker på bloggen sin blant annet?!;-)  Moonwalk er fremdeles hot, bare vent...Bare vent på julebord moonwalken...Apropo julebord. Har brukt uka til å trene på slipsknuter. Her skal alle detaljer sitte..


Og resten av uka til å lete etter sponsorer...

Går ikke så bra det sponsorgreiene. Er fremdeles jeg som sponser dem. Så gikk og satt meg i stua etter jeg ble jaget av 5 åringen og studerte den nye folderen fra apoteket mens jeg smurte grevinnehenget mitt med kremen fra apoteket;-) På toppen av det hele ville 5 åringen ha sin egen iPhone nå. Skulle bare spare 1000 dollar så skulle han kjøpe. Greit at mamma ikke er kul lenger...Men jeg har fremdeles all makta:-) Så enda er jeg kul nok til å ha iPhone. Tørr ikke å si jeg bare har 4`ern. Ikke en 4 s engang...Men jeg har til gjengjeld Ylvis og PSY (postman pat) på Wimplista mi...Prøver mamma for hardt kanskje...
Natt til fredag var en aktiv affære..Minsten kom kl 0300. Han ligger ikke rolig. 5 åringen kom kl 0500 og han er tørst og klager på at minsten sparker han.  I ørska sier jeg at han får slikke seg rundt leppene. Det hjelper. Er mammas ørkentips. Alltid virka når jeg er ørkenstrøk;-) Det virker jo selvfølgelig ikke for han..Han bør få seg sitt eget ørkentriks;-) Og enden på visa er at han står opp med streng beskjed om å legge seg etter han har funnet vann..Med en sterk mistanke om at han sitter nede på Youtube og ser på the Fox kl 0500 om morraen. Og alle må bytte plass så de som tåler ei vinge ligger nærmest minsten...
Samla meg og var på kurs fredagen. Er statsansatt så dette er stort. Kurs på hotel og gode greier. Fikk passende frokost og foredrag om raushet.

Følte at hun prata rett til meg;-) Og sånn gikk det lørdagsmorgen..

Og det ble denne dagen i dag.
Skulle visstnok live opp livløs hud. Følte meg som en zombie før jeg klina meg inn. Og jammen så følte jeg meg ikke som en zombie etterpå og. Mulig jeg har for høye krav..Men fikk skremt en av ungene da.

Så noe var det verdt;-) Slengt mindre eder og galle rundt meg enn forventa siden jeg føler meg så opplagt og nylig er kursa i raushet. Sikkert fordi jeg sovna på sofaen i dag. Lå der mens minsten prøvde å stappe en ballong i kjeften min. Mulig han prøvde å ta meg av dage;-) Jeg kneip igjen men han bare dytta på. Tilslutt begynte han å deilje den i ansiktet mitt mens jeg lata som jeg sov... 2 åringer er spesielt sympatiske små mennesker;-) Ropte på mannen om hjelp og greide utrolig nok og sovne i kaoset med beina hengende over sofaarmlenet. Våkna opp med ingen følelse fra knea og ned et par timer. Men det matchet at jeg var nummen fra nakken og opp i tillegg etter å ha brukt nattbordet som hodepute foregående natt...Fant ut at dette var en passende dag for litt bling. Bare fordi jeg hadde lyst. Shopping på KIWI med bling.


Så er det noe rart vi skal kose oss med stil resten av kvelden.. Blir det mer stilig nå så holder jeg ikke ut.

Posevin er det nye nå. Så la meg presentere vår lørdagskos.

Skjønner ikke at jeg bryr meg om å drikke av glass engang. Skal mann virkelig trene bekkenbunnsmuskelatur så kan jeg like godt drikke rett av karaffelen...

3 kommentarer:

  1. Nok en gang ler jeg meg skakk og har høytlesing for sofakameraten min her!
    Ha en bra uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Det blir jeg glad av å høre:-) God kveld og husk og knip;-)

      Slett
  2. Glemte helt...
    Hilsen
    Monica Håland

    SvarSlett