onsdag 12. desember 2012

Min egen bleieavtale...

Hadde fridag på mandag. Rett ut og forfina innkjørselen.



Er lei av å ha nabolagets mest shabby innkjørsel. Liker at det ser ordentlig ut..Kall meg gjerne fin på det. Men man skal slippe og ha firehjulstrekker for å komme på besøk. Mannen og jeg er ikke helt enige på dette feltet. Han liker gjerne å sammelikne oss med den eldste naboens innkjørsel. Og han er jo nesten 100 år som sønnen min ville sagt det;-) Så nå er mange år med shabby innkjørsel over. Jeg skal om nødvendig ut med skje. Er Hovengas selvkrona snø nazi. Mannen vil sikkert bli med på kroninga..


Ellers har jeg rensa ovnen...


Spadde ut utrolige mengeder og støvsuga den etterpå...Vet det ikke er anbefalt men greide ikke å dy meg. Nå er det bare å vente på at den blir moderne igjen. Er rett før nå..føler det på meg;-) Som dere skjønner skjer det store ting her for tiden;-)  Tirsdagen gikk til å reise rett fra jobb på shopping. Ungene skulle ha nye sko. Er lei av og finne halvgode sko. Burde kjøpt de beste med en gang. Men neida skulle være sparsommelig og har kjøpt flere halvgode sko. Nå hadde bestemt meg for at jeg skulle ha de beste skoa som kan oppdrives... Jeg fikk ikke lønn før onsdagen så dagen var ikke helt tilfeldig valgt. Mannen måtte ta med kortet. Prøvde meg på pruting...Trua skodamen med å gå videre til neste butikk for å finne noen på salg. Da kom rabattene haglende. Var så kul at jeg sa jeg skulle tenke på det. Måtte fore barna først. Minsten hoia av glede og skulle få juice med sugerør for første gang..

Ikke noe problem å ha med han så lenge det blir servering.
Returnerte til skobutrikken og følte meg nå ganske modig..Her skulle det prutes! Prøvde meg på en stakkars ekstrahjelp. Og hun sa Oj jeg må snakke med sjefen min først. Ja gjør det du sier jeg med en bestemt mine. Jeg så nok litt skummel ut med ketchup på genseren, hettesveis, unger og mann på slep. Håper jeg utsonderte at hun mener business;-) Minsten satt nå og hoia i vogna sinna som en tørk og det begynte å lukte av han. Mamma har ikke tid nå for hun pruter...Jeg hadde bedt om 20 prosent på skopar nr to og. Ekstrahjelpen kom tilbake med sjefens endelige tilbud. 30 prosent på de opprinnelige skoa. Jaja 300 kr spart på 2 min. Skal satse på ny karriere som personal shopper nå. Hjelper og ha med en sinna og trøtt unge i vogn. Ingen som ønsker å ha oss i butikken lengere enn nødvendig. Øker ikke salget og julstemningen det for å si det sånn;-)

Den nye skoparken.

Det eneste 5 åring ville ha var disse...

sover med de og. Jeg ser ut som en juletreselger i mine nye sko, men skal aldri fryse mer på beina;-) Garanti på 32 kalde.

Ellers så har kvelden gått til å lete etter luciadrakt. Forgjeves, Så endte med en hvit t-shorte i stede. Gav opp.."Who the fu.. is Lucia??" Det skal jeg fortelle dere. Helgenen Lucia kom opprinnelig fra Sicilia. Er ikke lett og bli klok på hvem hun var og hva som sjedde.. Mange ulike historier verserer her. På hennes tid var kristne forfulgt.  Alt fra at hun var blind ved at hennes fremtidige ektemann stakk ut øynene hennes med en gaffel eller at hun gjorde det selv. Hun ble forsøkt brent, men det gikk ikke, soldater forsøkte å ta henne med til et bordell som straff...Men hun var som hun satt som limt fast bakken så tilslutt halshogde de henne...Og selvfølgelig var hun jomfru;-) Å ja dette vil vi at barna våre skal feire;-) Godt vi kan gjemme oss bak tradisjon. For jeg kan ikke forklare barna hvorfor vi går  Luciatog. Sier fordi det er koselig jeg:-) For det var ikke koselig lesning om Lucia...
Over til noe som er litt mer koselig. Årets nisse. Den nissen her kosta 29 kr på Rema 1000.


Mannen påpekte at nissen hadde et lazy eye..Ser ut som han blunker eller har hatt et lite slag. Synes han var passe sjarmerende jeg. Duger for å skremme ungene i år:-) Nå trenger vi bare en nisse. Noen som melder seg frivillig. Har onkel, men han kan bli røpa selv med lazy eye;-)

Eller har jeg fått et nytt fantastisk tilbud. Damen i kassen. Har du dette kortet? Bleieavtalen til mentruerende damer. Fantastisk.


Selv om reklamene pakker det inn i blomster, glade sporty/freshe damer og urealistiske demonstrasjoner må jeg si jeg ble litt glad når jeg endelig har fått meg min egen bleieavtale:-) Trakk i hvertfall på smilebåndet.Trodde det ville ta noen år og da tenker jeg heller på Tena Lady på blåresept;-) Tenk på de svimlende summene jeg kommer til å spare;-)Nok et bra initiativ fra Kiwi;-) Nå tenker jeg dere fikk litt uønska informasjon i og med at dere nå kan følge min syklus;-) Men jeg har det som damene i reklamene; hopper og spretter rundt på blomsterenger og er dritlykkelig..Bare spør mannen min;-)

Middagtid i dag var en smådramatisk opplevelse...Ante fred og ingen fare og plutselig var det full fyr på bordet.  Mannen bemerka det stille og rolig til meg og 5 åringen utbrøyt det brenner. Var en kontrollert slukning og tok dramatikken ved rota, men det var en påminnelse var at telys er farlig det...Fikk en livaktig demonstrasjon av det for 5 åringen. Og det var min feil at jeg slang tørkepapir i telyset. Blir det mer spennede nå så holder jeg slett ikke ut. Badestund ble også en pussig opplevelse i dag. Pus hadde vært innestengt på badet i hele dag og hadde gjort sitt fornødne på gulvet. Den dumme av pusene. Smetter inn i et rom når vi lukker dørene. Da ble badestund til skurestund.

Førjulen er i rute som alle tidligere år...
  • Status gaver: NULL
  • Hjemmelaga julekaker: NULL 
  • Ideer til julegaver: NULL.
  • Storvask: NULL.
  • Brann: check. 
  • Pepperkakehus: check
  • Julebord: Check, check.  

2 kommentarer: