søndag 9. desember 2012

"Three down, two to go..."

Dagen derpå for julebord freak`en på lørdags morgen..."Three down, two to go" Må innrømme at dagens første fire timer følte jeg meg som en slagen kvinne...Og her i huset er det ikke tid til sånt...Dette synet møtte meg i når jeg stod opp lørdagen.



Ser ut som om jeg har vært på juletrefest. Innesko og utesko...Cherrox`ser og lakksko er riktignok bytta ut...Men vet jeg hadde det gøy i går, men kan ikke huske at jeg var Spidermann;-) Så mer ut som Kung Fu Panda.."Glemte" å fjerne ansikts malingen før jeg la meg. Og fikk streng beskjed å pusse tenna mine av mannen når jeg stod opp...Men mener bestemt jeg gjorde det før jeg la meg:-) Sikkert det at jeg har litt halsbetennelse han mente;-)....Fløy rundt i morgenkåpa  halve dagen som en Panda...Ringte på døra og jeg gikk og gjemte meg på do...Satte meg på dolokket og satt på spingen. Hjalp ikke at sønnen lukka opp døra og ropte inn til meg hvem som kom. Jeg prøvde jo å gjemme meg...
Gårsdagen festivitas startet i kjent stil med PC èn på dolokket og YouTube sminkevideo...Tonje gjør noe hun ikke kan igjen. Så da hadde jeg ikke plass til sminkeveska mi, så satt den i vasken. Tenkte da at nå må jeg passe på å ikke sette på springen. Og jeg hadde ikke før tenkt tanken så kom jeg borti og spyla den godt ned...Hadde fått panda looken allerede så ordna seg på et vis...Låste hele familien ute fra badet og hadde mitt eget lille vorspiel. Jeg hadde det så hyggelig med "Sexy and I know it" på full guffe;-) Sånn blir det stemning av...Mannen følte det kanskje en smule annerledes der jeg svinsa rundt med champisglass og overlot familielivet til han...Jeg var jo tross alt på vorspiel..
Kan ikke gå så mye inn på detaljer fra julebordet uten og overholde taushetsplikten min..Men kan jo gi et innblikk i hvordan vi drikker akevitt på slike julebord...Mener det var den 10 milliliter`n som fikk meg til å prøve meg på Moonwalk utpå natta og:-) Beklager til de som fikk med seg det;-)



Jeg doserte 2,5 ml av gangen siden jeg ikke liker akevitt:-) Men kan jo ikke være uhøflig heller;-)...Trodde jeg hadde glemt det obligatoriske dobilde, men regner med at dere har jo skjønt tegninga på det nå..Men fant da jammen meg et bilde mens jeg saumfarte telefonen dagen derpå...Spooky når sånt skjer;-)



Vet ikke helt hva jeg prøvde på her men ser at jeg helt klart poserer;-) Tror jeg prøvde å vise øredobben min....Ikke et bilde for minnebøkene men glemte tross alt ikke dobilde:-)
Det var et julebord med masse kjekke folk og et bra opplegg. Heia årets julebordkomitee:-)

En hel uke til neste fest. Nå begynner jeg å kjenne trøkket, men skal prøve å fullføre med stil. Til neste fest må jeg ta fly og...Det skal bli et lite eventyr:-)

Lørdagen skulle 5 åringen i barnebursdag igjen. Kom på det i siste liten. Kl 13.30 sjekka jeg invitasjonen og festen skulle begynne kl 1400. Og sønnen var ikke hjemme engang. Sendte mannen avgårde for å kjøpe gave for jeg gikk i morgenkåpa enda og så fremdeles ut som Kung Fu Panda... Må være noe gærent med meg..Nå skal vi gå til innkjøp av en huske tavle...Kommer til å bli den beste investeringen på mange år!


Starta søndagen i kjent stil...Kom fra 5 åringen" Nå har vi trøbbel igjen mamma!" Han sikta til minsten. Han hadde ikke hatt beina i gulvet mer enn 2 min engang. Og sånn gikk resten av søndagen. Mye trøbbel og litt kos;-) Dvd spillerne får kjørt seg hardt for tiden i om med at minsten tror det er hans og bare hans. Men i dag ville jeg høre på Kurt Nilsens juleplate og han ville høre "Hjulene på bussen de går rundt rundt rundt.." Skulle ikke gi meg på den i dag. Her skulle det bli julestemning om vi alle skulle grine...

Må jo presentere noe julete når vi nærmer oss. Her er vår beskjedne lys kvist i kveld.



Har observert at naboene tar frem den samme pynten som i fjor...Er jo trivlig med litt forutsigbarhet. Kommer også frem saker og ting jeg ikke er så begeistra for i nabolaget. Ikke alle er så beskjedne som meg;-) Er ikke noe fan av blinkende lys. Bare på julebord;-) Lurer på å sabotere det...Skru ut en pære hver dag...Sniker meg ut etter alle har lagt seg...Eller så kan jeg jo prøve å toppe det..Skal legge hodet mitt i bløtt. Ellers har jeg endelig fått hengt opp en krans i dag...

Mens ungene bala ute i den kjærkommende snøen.


Har fått kamuflert den forferdelige hagen og har strengt tatt aldri vært så glad for å se litt snø...  Minsten har aldri sett snø før. Satt han ned og han stod som planta. Tok ikke et skritt engang. Bare ville bli dratt rundt i nabolaget på akebrett. High maintenance han...

Ellers oppstod det en liten krise på badet i dag. Ungene stod og trippa og skulle bade, men noe hadde kila seg fast nedi sluket så fikk ikke tappa i vann. Men jeg visste råd. Anestesi redskap skulle redde dagen...La meg få presentere Magillstanga..

Fiffig liten sak...Med riktig passform til de mer avanserte oppgavene i hjemmet;-)
Og endelig skulle jeg få brukt min ekspertise. Redda dagen og 5 åringen utbrøt: "Ære være Gud i det høyeste..."Andre gang på en uke det:-) Og jeg synes det var litt lumpent å gi Gud kred for det men.
Men bare det gir guttungen julestemning så er jeg begeistra jeg....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar