søndag 2. desember 2012

Pepperkakehus sabotasje fra uventa hold...

Herregud jeg har blitt bitt av julebasillen. Det er gjerne en 14 dagers basill for meg. Da er jeg forsynt. Så best å smi mens jernet er varmt. Første julebord frie helg og...Og den har blitt brukt til full restitusjon for neste helg braker det løs igjen:-)

Prøver å pynte med det jeg allerede har i huset og gå for gjenbruk i år. Eneste er pepperkakedeigen som er nyinnkjøpt. Ja dere hørte riktig ja; kjøpt...

Ellers observere jeg at det går en debatt om pakkekalendere for tiden....Lest i Aftenposten at det sies at julekalenderen kan være en kommunikasjonsmetafor overfor verden på hvordan vi er som mødre. Finnes det virkelig noe som heter juekalenderkompleks? Kan naboens mye mer spennende og dekorative julekalender gi meg en følelse av ikke å være en god nok mor? Ærlig talt. For det første er det noe å debattere da?;-) Hvor godt har vi det ikke da når hvis det står på julekalender med pakker eller sjokoladekalender. Og det er ikke den sjokoladen på 0,05 g som eventuelt gir ungene våre hull i tenna heller. Legg vekk dårlig samvittighet der ute...Har hatt dålig samvittighet minst 3 ganger denna helga og ingen av de gjaldt julekalender;-)...Går helt klart for godis i år. Ikke noe lære, opplevelse eller pakkekalender her i år. Erfaringer fra tidligere år har heller vært lunkne. Mulig jeg tar det opp igjen neste år hvis det virker som interessen har endra seg. Men mener å huske at begeistringen var stor de gangene jeg gikk tom for fantasi ca 6 av 24 ganger og jeg pakka inn sjokolade. Og har nettopp kasta nips fra rommet til 5 åringen, og må gjøre det når han ikke er hjemme. Hadde han vist at jeg kasta prompepute med hull i, tørka slim og kinder egg skall hadde det vært intet mindre enn en skandale.
Så slapp av alle husmødre der ute som kommer til kort som meg og tatt den lettvinte løsningen med sjokoladekalender som er produsert i Kina proppfull av palmeolje. Det er ikke kalenderen som måler morskapen i deg...


Har ellers putla litt med adventsstaker. Har noen alternativer..

Kalt denne " Markens grøde i rødt slør"



Neste kalles" Less is more, fabrikk utgaven"


Og så kommer mitt glam innslag. Kalt denne "blå lys med sløyfe og kuler"

Problemet her er at tenner jeg et lys vil de andre sikkert selvanntenne. Og så er det vel strengt tatt ikke så mange søndager i advent...

Og sist men ikke minst. Adventskos for voksne..Må påpeke til de av dere som finner mine innlegg støtende så er flaske nr 3 alkoholfri. Håper det hjelper;-)

Kalt denne..."Skal vi være hos dine eller mine foreldre i år"


Føler på meg at dette blir årets vinner..Men den sammen med mangel på pakkekalender gjør at jeg ikke kan gå for årets mor tittel;-) Selv om jeg tror det toget har gått for en stund siden så kan fremdeles mye gjøres frem til nyttår;-) Er fremdel håp i hengende snøre. Gudene skal vite at jeg har bygd nok Lego med 5 åringen til å dra inn ekstra poeng...Burde ha blitt sponsa av Lego igrunn...I dag har jeg bygd et fly sånn mens potetene koka...

Og nå over til noe som er blodig alvor...Pepperkakehus. Er bare i startfasen. Hadde planer om noe grandiost i år..Fått inn noe forslag om kirker, slottet mm. Men så for meg heller Vatikanet jeg...
Men de første husene er kommet i montere. Lønner seg her i huset. Er utedoene til vatikanet så langt.


Som dere ser så står dørene åpne her, ikke helt som i Vatikanet;-) Det kan jeg takke mannen min for som spiste dem opp. Begge to!! Jeg rakk ikke å reagerer engang, kom bare med en gurglelyd. Spurte så kjekt om det var pipa han. Håpa et øyeblikk at han satt de dørene i halsen;-) Så med en pepperkakehus skandale konstaterer jeg at jula er i gang her i huset. Har et storforbruk av te lys allerede og vi er bare kommet til dag to. Må legge til telys som en ny utgiftspost på budsjettet. Går hardt på veden og. Men ser ut som det gir differanse på ute og inne temperaturen.



Sitter nå svært lettkledd å blogger og hører på...



Observert at noen har funnet mine innlegg støtende:-) Har små avkrysningsruter under hvert innlegg...Så blir dødelig fornærma hvis ikke jeg får minst to slike på dette innlegget;-) Har egentlig håpa på å gjøre innlegga mine hakket vassere og frekkere...Men er jo julebord på meg til fredagen igjen så skal se det orner seg...

Dagens bartequiz..Hvem tilhører denne gangsterbarten?



Dagens vinner får et lite pepperkakehus. Må hentes selv og batterier følger ikke med;-)

Og jeg øyner en sjans for et lite rollespill i kveld allà gangster style;-)  Jaja ser man det, fikk med en liten frekkas sånn helt på tampen...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar