torsdag 29. november 2012

Er det noe rart jeg griner...

Aksel Lund Svindal på tv her om dagen...Og mannen prøver å disse han. "Voldsom harrybart da!;-)" Synes han er litt sexy jeg, sier jeg...Skal jeg liksom anrette en sånn en prøver han seg på en overbærende måte...Her om dagen prøvde han og disse Northug og. Kan ikke la dette gå uskrevet..Så kommer med en liten hyllest til flotte mannfolk...
Med en liten barte quiz...Hvem tilhører denne fyldige barten?;-) Vinneren får være med på neste middagsstund hos oss;-)


Dagene går til advents forberedeleser og litt hulking. Jeg griner en gang i uka og det er på tirsdagskvelden  fra kl 2310 til midnatt. Fast grineavtale;-) Hvem liker å grine egentlig...? Og her snakker vi massivt tåretap:-) Tett nese og tendenser til hulkink. Mannen min får aldri se det...Kan prate og skrive om det, men får aldri se det...Hvorfor er det så flaut at mannen eller andre ser at jeg blir så rørt av en tv serie. Han har jo sett meg gjøre unevnlige ting og ikke minst sett meg føde..Og jeg gråt ikke da. Lurer på om det er noen andre likesinna der ute som gråter seine tirsdagskvelder? Serien jeg gråter av heter Privat Praksis. Den handlet i denne episoden om en nevrokirurg som fødte et barn uten hjerne. Hun var tidligere narkoman og kjæresten og barnefaren hadde dødd av overdose. Fikk hjelp av sine venner der en av vennene hadde blitt overfalt og fått babyen sin skjært ut av magen sin og kidnappet. Og en tidligere narkoman kirurg som var blitt stemor til et barn som var blitt morløs der moren døde av en massiv hjernetumor som nevrokirurgen hadde prøvd å redde og nesten greide. Fødselslegen til nevrokirurgen var forelsket i tanta til nevrokirurgen som også er fødselslege og som nevrokirurgen nå hatet. Og når det kjærlighetsforholdet så ut til å ordne seg kom den tidligere kjæresten(hjertekirurg) til tanta til nevrokirurgen og fridde til tanta. Henger dere med?? Mens alle prøvde å hjelpe med å donere bort organene til det nyfødt barnet uten hjerne. Alle bortsett fra hun som hadde blitt overfalt og fått skjært ut sitt nyfødte barn. Hun var litt opptatt av og besøke mannen sin, en annen lege som satt i fengsel for barmhjertighetsdrap. Minner meg på at det er julebord neste helg med operasjonsavdelingen;-) Er det noe rart jeg griner....Og dette var bare en episode. Gruer meg nesten til neste tirsdag blir så pompa av det...

5 åringen var i bursdag i går. Får en leksjon om å ikke komme for seint til hver bursdag nå. Sitter så kjekt i baksetet med voks i håret og sier: "Huska du gaven mamma? Og vi kommer vel ikke for seint nå mamma!? For da blir jeg sint på deg" Er seinskader etter den gangen vi kom 3 timer for seint i bursdag.... Omtalt i utheva blogginnlegg  http://therealhousewifeofhovenga.blogspot.no/2012/08/supermamma-bobla-sprakk-ikke-bare-den.html
Siden 5 åringen hadde vært på fest i går så tenkte jeg det ville være koselig med en rolig hjemmedag. Så ungene og jeg skulle kose oss i dag;-) Et kort sammendrag på all denne kosen.
  • Hørt på barnemusikk til jeg har blitt kvalm.
  • Spist frokostblanding rett av boksen.
  • Gått i pysjen fram til kl 13.
  • Helskift av seng med unevnlig innhold.
  • Mekla om leker.
  • Redda akvariet og stuebordet fra en trehammer. Har en oppfordring til den som kom med den og som leser denne bloggen. Neste leke som kan gjøre stor skade skal ikke inn i dette huset. Heretter taes bare skumgummi leker i mot;-)
  • Redda pus fra et bakholdsangrep.
  • Kjente at jeg brygga på et magesår og skulle ta meg et stort glass melk.
  • Fant ut at vi var tom for melk.
  • Ut på tur og litt sur.
Sendte en melding til mannen kl 1545...Gleda meg til han kom hjem...



Ser jo nå i etterkant at jeg reagerte litt voldsomt og tar selvfølgelig selvkritikk...;-) Vi er alt for store kontraster her i huset;-) Til mitt forsvar så er jeg ikke helt i form;-) Viste seg at mannen var på vei hjem og stoppa opp borti gata her for å skrive denne meldingen til meg. Kjenner fruen i huset godt han:-) Stod på det tidspunktet og laga flesk og duppe til middag mens ungene herja i stua uten tilsyn mens musikken dundra fra høytalere med den ironiske "Smil og hver glad for hver dag som går så skal du se hvor mange venner du får" Dette var en middag jeg hadde sett frem til...Blåste i om ungene ikke likte det heller, men smake skulle de. Tok en liten bit av flesket og kosa meg. Minsten tygde og kosa seg og satt noe i vrangstrupen og kasta opp utover bordet og hele gulvet..Vi snakker mengder. 5 åringen lo og jeg skulle vært sensurert da...Stod litt handlingslamma et par sekunder før jeg fant frem håndklær og vaskebøtte. 5 åringen spiste videre og lot seg ikke affisere av oppkast. Mens han berømma meg for at jeg var god til å vaske da jeg stod på alle 4:-) Mannen bada minsten som var strålende fornøyd med det. Satt oss tilbords igjen med kald flesk og duppe og misten brødskiver. Ble ikke helt som planlagt denne gangen heller...Blir lenge til flesk og duppe igjen...

Nå er mannen på nyåpningen av Expert for å få et nytt filmkamera. Må ha alle disse gode minnene på tape;-) Men alt i alt har vi kosa oss i dag. Et lyspunkt er jo at minsten har kalt meg mamma i dag i forhold til tidligere som bare har vært pappa. Så noe inntrykk må jeg ha gjort;-)
Pus derimot observerer all kosen fra trygg avstand...Ble litt mye kos for henne


Neste innlegg vil ha et preg av den nye tiden vi går inn i. Her er en sniktitt på hva champagnekjøleren min blir brukt til neste mnd...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar