onsdag 10. april 2013

As good as it`s gets...

Kosekveld i Hovenga i går. Vært alt for lite kos i det siste. Min ble fort tom og mannen satt igjen med sin fulle bolle med kos.

Virket urettferdig på meg som har vært så underærnært på kos så lenge;-) Prøvde meg på at jeg kunne synge noen Bonny Tyler hits for han for å få litt popcorn av han, siden jeg har den stemmen inne nå. Han ville høre meg synge It's a heartache,  men jeg så heller for meg noe sånt som dette...


Ble ikke noe mer popcorn på meg den kvelden...
Her i huset har vi hver vår. Blir minst bråk sånn og vi er kommet over den påtatte høfligheten for hverandre;-) Selvfølgelig er det ikke sånn når barna er tilstede. Da er vi alt for å dele!:-) Mannens sparing/hamstring av kos skulle vise seg å straffe seg på slutten av kvelden. Han så en liten popcorn igjen i min bolle når han skulle rydde av bordet. Heiv den i seg. Spytta den ut i drit fart når han oppdaget at det var en tyggis jeg hadde tygd på hele kvelden. Jeg gapskratta bare sånn Bonnie Tyler kan gjøre:-) Lønner seg ikke å være så bånnhol...;-) Og jeg fikk min søte hevn for at han satt og sparte sin popcorn utover kvelden;-)

Har blogget over et år nå. Hadde 1 års jubileum den 30 mars...Men da var jeg litt opptatt:-)  Så nå synes jeg det er på tide med et lite tilbakeblikk og en liten hyllest til mannen og  de andre superheltene i mitt liv:-)
Bakgrunnen for at jeg begynte å blogge i påska for et år siden er at jeg kjøpte inn store kvanta med hobbyutstyr som jeg og ungene skulle kose oss med. Tenkte dette ble en koselig greie for meg og eldste sønnen. Satt igjen med en haug av filt og isoporkuler alene etter 5 min og følte meg litt snytt. Der produserte jeg påskepynt uten å kunne dele det med noen. Begynte å dele mine hobbyprosjekter på facebook, men  fant fort ut at jeg måtte putte det i bås slik at jeg ikke plaga mine facebook venner med daglige hobby oppdateringer.

Pluss at jeg jobba med mannen om en konsert/fest jeg ville ha med meg på påskeaften. Tenkte bloggen var en fin måte å presse en liten velsignelse ut av mannen på. Siden det var høytid og alle greier. Viste seg den gang at planen min virket strålende. Var ingen grunn til å slutte å blogge da:-) Han synes jeg hadde flydd så mye da. Jeg var i barselpermisjon med en liten tass med et enormt knapt søvnbehov til mitt forsvar:-) Følte at jeg fortjente hver eneste festlighet som kom min vei:-)
Dette ble starten på sirkus Hovenga som jeg mange ganger har lyst å kalle bloggen min. Men er jo en husmor, ikke en klovn:-) Så får holde meg til det jeg har greie på;-) Etter som tiden gikk var det enkelte som synes jeg burde kalle bloggen Partywife of Hovenga. Når hovedvekten etterhvert ble dobilder på lett champagnerus ser jeg den...En lite tilbakeblikk på tidligere publiserte dobilder og noen upubliserte..































Dette var året da jeg fikk sansen for champagne..Og da mener jeg til alle passende og upassende anledninger...


Hadde ikke helt utstyret og teknikken inne men det har kommet seg...Nå kan jeg åpne en champagneflaske uten at det blir hull i taket eller jeg står i fare for å skade noen.  Og har fått meg ikke mindre enn 2 champagnekjølere...Fint skal det være selv om hele ræva henger på utsida som vi sier her i huset. Er ikke så fine på utrykka våre heller og vet at vi noen ganger lever over evne;-)


Har ikke gått for årets mamma tittel heller. Og tror ikke jeg noengang kommer til å dra i land den:-) Her er det en passe stor dose kaos og snarveier som taes til å nå helt frem til årets mammatittel;-) Men har kommet meg gjennom barnehage samarbeidet så langt uten altfor mange multer om for lite eller upassende tøy. Men til gjengjeld har jeg fått en haug med telefoner om å hente syke unger. Sier litt om dømmekraften min kanskje...

Har fått litt sans for bling dette året.  Bare vente på lønning så er det å sette igang og planlegge vår/sommersesongen med direkte import av glassteiner fra Kina:-) Enda en sesong jeg kan gå ved min manns side å skinne til hans store glede;-)














Min lille minikopi av meg selv, minsten har også fått orda til å flyte fritt..Og 5 åringen har virkelig bidratt med sitt. Hva skulle jeg gjort uten mitt lille knippe av superhelter, også kalt kjernefamilie:-)


 Synes jeg har greid og anonymisere mannen min ganske godt og;-)


Hadde ikke blitt noen blogg uten han! Han har måtte lese alle innlegg før de har blitt publisert. Ikke for han er så streng men at jeg krever at han deltar litt;-) Mitt mål er å få han til å gapskratte. Men har kun observert noen krusninger på overleppa hans en gang i blant. Som han sier: "Jeg lever jo dette livet!" Men siden mannen ikke har ledd høyt en eneste gang så kan jeg ikke gi meg enda. Vet en ting som hadde fått han til å le høyt. Det er visst jeg hadde publisert at jeg tok robotdansen. Men det sitter for langt inne for meg enda;-) Selv med en ganske velutviklet selvironi så prøver jeg å finne frem det beste med meg selv...De mest flatterende bildene med mer;-)





















Liker å vise at jeg har litt kontroll på barna og...




















Dette har helt klart vært superhelt året for denne gjengen. Batman har gjennomsyra livet vårt. Ofte følt meg litt som Jokern og den superhelten som har betydd mest for meg er mannen min....Ingen over eller ved siden av. Han er velbrukt i bloggen og har aldri protestert ( ikke så voldsomt i hvertfall) Kjenner ikke om en mer lugn og selvironisk mann. Og han er den kjekkeste mannen jeg kjenner:-) Om ikke jeg får mannen til å gapskratte så skal jeg pokker meg få han til å rødme.
Og har ikke denne mannen det som plomma i egget så vet ikke jeg...


Andre menn jeg er betatt av i mitt liv er mine mye omtalte sønner. De presser meg og tester grensene mine daglig. Men nå er det nå engang jobben deres. Og de skulker aldri jobben;-)...Er bare for meg å prøve og  bestå testene med nogelunde stil og selvrespekt...Ikke alltid like enkelt. Så i morgen har jeg bestemt meg for å ha en veldig barnevennelig dag. Noen ganger må man ha en plan for å lykkes. Satse på at mannen ikke jobber noe overtid;-)

Må oppsummere bloggåret som et bra år som på ingen måte har gått etter planen. Mye som har skjært seg...
Hatt endel kloakk problemer både innvortes og utvortes. Høytider som har inneholdt alt annet en høytidsstemning. Men er vi heldige kommer vi til å oppleve gørr harmoniske tider  bare vi er tålmodige nok...
Har fått meg til å fundere over de store ting i livet og. Her om dagen regna jeg ut at jeg hadde tørka av bordet og gulvet ca 91 timer etter ungene totalt siste året. Har jeg tid til å sitte å regne på sånt så har jeg jaggu tid til å blogge litt og:-)

En mini oppsummering i stikkordsform. Bare fordi jeg liker stikkord.

  • Reklameinntekter på bloggen totalt: 29 kr. Gav opp når jeg reklamerte for chinese callgirls. Og andre datingsider.
  • Brukt dyrbar tid på blogging som jeg kunne brukt på trening i stedet...LER Høyt.
  • Mistet noen sperrer...som jeg aldri får tilbake:-)
  • Hatt flau smak i munn mer enn en gang.
  • Fått noen nye bekjente/venner.
  • Tatt mange flotte bilder;-)
  • Nesten utlært på Moonwalk og oppdaget et par nye talenter. Mitt badmington talent:-).
  • Forbrukt mengder med lim og superlim.
  • Er fremdeles gift og beholdt barna;-)
  • Mistet en anseelig mengde gullfisk.
  • Har fremdeles 2 katter som ikke liker meg.
  • Fått et grevling som hagedyr.
  • Fått nytt kloakkopplegg og nytt tak. 
  • Blitt 40, blond og kort i luggen.
  • Funnet min indre bling.
  • Fått diplom i dytt.no 
Føler at jeg lever et ganske gjennomsnittelig liv... Har unngått de store skandalene og skremmende opplevelser dette året. Men det er ikke over enda. Kan ha mer i vente enda, bare jeg har et åpent sinn...Føler liksom jeg har gått glipp av noe siden jeg har klart meg et år uten og oppleve dette..Men mener bestemt jeg har skrevet noe om Scotty beem me up;-)

Og dere blir selvfølgelig de første til å høre om det:-)

Bloggåret som kommer vil jeg forsatt drømme om full harmoni, at ting går etter planen og min egen gartner...


Årets ferie ser lovende ut og. Har ferie i hele juli...



Nå skal jeg ha meg ei skive med nugatti bare fordi jeg kan...Og feire et år med blogging. Har gjemt den en plass ingen andre i huset titter. Bak vaskemidlene;-) Ringte mannen og spurte om han kom hjem i dag. Ikke det nei... Selv om jeg tilbød meg å synge for han. Mannen foreslo at jeg kunne lage noe middag til ungene.  Da blir de sikkert glad mente mannen. Lurer ikke noe mer på hvorfor jeg ikke får årets mammatittel;-) Lenge siden et hjemmelagd måltid ble laga av meg i huset. Har jo ikke lagd middag på over 3 uker. Så ungene ble hoppende glad i dag når de fikk varm middag selv om ikke pappa var hjemme:-) Har ikke kravstore unger jeg:-)
Og det jeg gleder meg aller mest til nå er at druesesongen skal starte igjen...

Tusen takk til alle som gidder å lese mine skriblerier...Hvis ikke livet går etter planen fremover så blir det litt mer husmor oppdateringer fremover...

Siden jeg har et års jubileum har jeg forstått det sånn at det er vanlig å gi bort en gave. Det har jeg sett andre bloggere gjøre i hvertfall;-) For og ikke være noe dårligere så blir en aktiv leser ( må gi en like eller kommentar da:-)) med i trekningen av en one of a kind klinkekulelykt. Tar hintet hvis jeg ikke får en eneste kommentar. Da har jeg en julegave i boks allerede;-) Den egner seg ikke fremme i dagslys:-)



8 kommentarer:

  1. Gratulerer med 1 års jubileum som blogger! =)
    "Ramla" over bloggen din for et par måneder siden - utrolig herlig å lese dine hverdagsbetraktninger! Stå på videre ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:-) Sånt varmer og får meg til å fortsette blogging.

      Slett
  2. Du må ikke undervurdere dine evner som gledesspreder og vater! Jeg blir gjerne med på morroa et år til!
    Gratulerer med 1 års dagen!
    Heidi Sohlberg :)

    SvarSlett
  3. Grattis med 1år jubileum :-)
    Lyktene er kule de, og det er skoa dine også.
    Bling er gøy.

    Kari-Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja bling er virkelig gøy. Venter på litt inspirasjon til nye blingprosjekter:-)

      Slett
  4. Du skriver helt utrolig morsomt :) Flink er du.. Men det som imponerer meg mest er evnen til å lage klinkekulelykt... ALDRI har jeg ønsket meg noe så sterkt.... Lykke til videre i bloggingen. Klem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Skoggler..Hadde jeg visst at du følte så sterkt for klinkekulelykta skulle du klart fått den,men det var noen som kom deg i forkjøpet:-)Tusen takk for gode tilbakemeldinger!:-)

    SvarSlett